ProphetSe7en Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Har tidligere sverget til Siemens/Bosch grunnet glimrende service, men nå begynner jeg å bli lei av å benytte meg av deres kundeservice og håper å finne en maskin som gjør at jeg slipper kontakt med kundeservice de neste 5-10 årene, altså en maskin som varer uten å gi meg problemer. Så hvilket merke bør en velge når det gjelder tørketrommel og vaskemaskin? Miele er dessverre for dyrt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Hvis Miele er best og du da slipper kundeservice de neste 5-10 årene så er det verdt investeringen. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 Mye mulig, men så skal en ha råd til det også. Mitt budsjett går ikke over 8000 på vaskemaskin og 6000 på tørketrommel, og da skal det samtidig dekke kravene til kapasitet og funksjoner. Hva med Samsung, LG, AEG og alle andre merker som er på markedet? Må jo være noe annet enn Miele som er bra. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 (endret) https://www.komplett.no/product/902188/hvitevarer/toerketrommel/toerketrommel/miele-tda-150-toerketrommel# https://www.komplett.no/product/897562/hvitevarer/vaskemaskin/vaskemaskin/miele-wda-111-nds-vaskemaskin# Edit; Hva er kravene dine? Endret 4. januar 2017 av SlikGårNoDagan 1 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Mye mulig, men så skal en ha råd til det også. Mitt budsjett går ikke over 8000 på vaskemaskin og 6000 på tørketrommel, og da skal det samtidig dekke kravene til kapasitet og funksjoner. Hva med Samsung, LG, AEG og alle andre merker som er på markedet? Må jo være noe annet enn Miele som er bra. AEG og mange av de andre merkene er jo Electrolux, og Bosch/Siemens går jo for å være noe bedre kvalitet. - Hva har problemet vært med Siemens/Bosch? - LG og Samsung leverer nok bra produkter, men vet ikke hvordan feilraten er og hvordan kundeservice er når det er noe galt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Problemet er jo at ingen vet det før maskinene har gått X-antall år. De garanteres dog for X-år og hvis det skjer noe så får man fikset det gratis. Man må nesten bare "satse" på et av merkene med godt omdømme. Jeg har dog god erfaring med de billigste maskinene på Elkjøp, men jeg har lave krav i forhold til funksjoner og det er ikke akkurat storvask for en singel fyr. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Hvis du bor på østlandsområdet kan det lønne seg å ta en telefon til b-vare-utsalget til Miele, som ligger ute ved Slependen. Der har de utstillingsmodeller de reduserte priser. Det finnes ingen online oversikt over hva som er der, men en kjapp telefon løser det - eventuelt et besøk innom. De har åpen butikk hver hverdag. Jeg har Miele-maskin selv, bare gode erfaringer med det. Lenke til kommentar
magb Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 (endret) https://www.komplett.no/product/902188/hvitevarer/toerketrommel/toerketrommel/miele-tda-150-toerketrommel# https://www.komplett.no/product/897562/hvitevarer/vaskemaskin/vaskemaskin/miele-wda-111-nds-vaskemaskin# Edit; Hva er kravene dine? Meget fornøyd med denne Miele vaskemaskinen. Edit: Kanskje denne er ett godt alternativ? https://www.komplett.no/product/902681/hvitevarer/vaskemaskin/vaskemaskin/aeg-lm75482f-vaskemaskin# Endret 4. januar 2017 av magb Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 https://www.komplett.no/product/902188/hvitevarer/toerketrommel/toerketrommel/miele-tda-150-toerketrommel# https://www.komplett.no/product/897562/hvitevarer/vaskemaskin/vaskemaskin/miele-wda-111-nds-vaskemaskin# Edit; Hva er kravene dine? Nå har jeg ikke sagt noe om hvilke funksjoner jeg ønsker, men på tørketrommel ønsker jeg varmepumpeteknologi, slange til avløpsvann og kapasitet på 8 kg eller mer. Må også ha eget program for dun og mulighet for tørk med lavere temperatur og selvrens av kondensator. På vaskemaskin så blir det samme kapasitet, helst restfuktighet på under 50%, må ha kokevask/90 grader og fint om ikke 40-60 graders vask ligger på over 3 timer for hvert program. I tillegg er børsteløs motor et stort pluss. Jeg takker for forslagene, men er egentlig mer interessert i å vite hvilke merker som er trygge valg så kan jeg deretter finne modell som dekker mine behov når jeg vet hvilke merker jeg skal forholde meg til. Mye mulig, men så skal en ha råd til det også. Mitt budsjett går ikke over 8000 på vaskemaskin og 6000 på tørketrommel, og da skal det samtidig dekke kravene til kapasitet og funksjoner. Hva med Samsung, LG, AEG og alle andre merker som er på markedet? Må jo være noe annet enn Miele som er bra. AEG og mange av de andre merkene er jo Electrolux, og Bosch/Siemens går jo for å være noe bedre kvalitet. - Hva har problemet vært med Siemens/Bosch? - LG og Samsung leverer nok bra produkter, men vet ikke hvordan feilraten er og hvordan kundeservice er når det er noe galt. Har vært ulike problemer. Første maskinen, Siemens IQ 700 fikk en irriterende ulyd når trommel gikk, som om at noe var løst inni vaskemaskinen. De fant aldri ut hva som var problemet og jeg fikk ny maskin i serien over. Alt løste seg veldig enkelt og greit og på kort tid, så all honnør til kundeservice her. Den nye maskinen er nå rett over 2 år og fikk en feilmelding i romjulen. Ringte til kundeservice 1.30 på natten, og teknikker var på plass klokken 10 påfølgende dag. Problemet ble løst der og da, og igjen har jeg bare skryt til kundeservice. I dag er det tørketrommel sin tur til å lage problemer. Den gir feilmelding på at den må tømmes for vann, selv om den er helt tom i beholder. Misstenker at det er pumpen som ligger i bunn som er tettet igjen av dritt som har gått igjennom filteret. Vannet fra klærne samles i bunn, en sensor her aktiverer pumpen som får vannet opp i beholderen på topp. Problemet her er at en må demontere hele maskinen for å få tilgang til pumpen for å rengjøre denne. Må av med begge sidene, bakside, toppen og ut med trommel for å komme til. Jeg vet jo heller ikke om det er dette som er problemet eller om det er en sensor som ligger med pumpen som er defekt. Nå kommer teknikker hit på fredag, så det ordner seg nok fint denne gangen også. Tross for hvor fantastisk kundeservice Bosch/Siemens har så vil jeg heller ha et produkt der kundeservice er overflødig. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Miele er absolutt best på levetid og blandt de beste på driftssikkerhet. Utover Miele ville jeg anbefale Bosch/Siemens eller AEG/Electrolux og styre unna de billigere utgavene. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 Miele er absolutt best på levetid og blandt de beste på driftssikkerhet. Utover Miele ville jeg anbefale Bosch/Siemens eller AEG/Electrolux og styre unna de billigere utgavene. Ja, det var jo det som var meningen når jeg byttet til Siemens/Bosch i fra Candy/Hotpoint. Merke som var kjent for kvalitet, og styr unna de billigste modellene. Vaskemaskin jeg har i dag. Tørketrommel jeg har i dag. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Kundeservice? På vaskemaskin/tørketrommel? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 Kundeservice? På vaskemaskin/tørketrommel? Tar du ikke kontakt med kundeservice om du får problemer med ting du eier? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Jeg har AEG tørketrommel og vaskemaskin. Rimelige (men ikke de aller billigste) og de funker som bare det (tørketrommel er ny, vaskemaskin er noen år gammel). Fungerer helt strålende til vårt bruk (familie på 3). Ikke hatt noe å utsette på noen av de. Så AEG kan jeg gå god for hvertfall. Det er vel under Electrolux så vidt jeg har forstått. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Tørketrommel er luksusproblem Har en 14 år gammel AEG vaskemaskin, aldri hatt problemer med den Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 Tørketrommel er en absolutt nødvendighet her i hus. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Her og! Vasker mye klær etter at vi fikk en ny sjef i huset. Bare dunpose, pute etc gjør at man er litt hjelpesløs uten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå