Gå til innhold

To av tre ville betalt NRK-lisensen - selv om den var valgfri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Quality never goes out of style...

Bare det å slippe reklamepauser, mas, skarre-r, fanfarer og støy er verdt lisensen alene. Da skal jeg unngå å kommentere de kvinnelige programlederne, for å unngå sexist-stemplet.

Endret av Slettet-376f9

flott at folk betaler frivillig. Da kan jeg fortsette å kikke på nrk helt gratis og lovlig med god samvittighet.

Forhåpentligvis endres praksisen slik at vi alle betaler noen kroner ekstra over skatt. men jeg er redd de kommer til å finne på en like idiotisk ordning som dagens, med en særavgift som koster millioner å kreve inn, kommer de to gangene i året det passer som minst, knyttes opp mot produkter som kan brukes til så mye annet enn å se på nrk.

det er et under at nrk ikke har begynt å gi ut avis, for å kunne kreve avgift fra alle som har postkasse.....

To av tre ville betalt? Jeg stiller meg veldig tvilende til den undersøkelsen.

med god grunn. Spørmålet blir jo stilt slik:

Følgende spørsmål ble stilt til respondentene: «Tenk deg at TV-kanalene fra NRK var valgfrie og man kunne velge dem bort og dermed unngå å betale lisensen (kr. 2.835 i 2016). Ville du da beholdt eller valgt bort disse kanalene?»

Mange vil nok misforstå og tro at de kan beholde kanalene uten å betale. De burde heller spurt rett frem om du var villig til å betale avgiften selv om den var frivillig. Også her ville nok flere sagt ja, men jeg ville gjerne sett det i praksis før jeg trodde på det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...