Gå til innhold

Utydelig LCD-skjerm

nilsah

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har en Hansol H520 LCD-skjerm som er litt utydelig. Teksten flyter utover, ikke mye, men nok til at det er meget irriterende... Dette sees spesiellt godt med mørk tekst på lys bakgrunn. Har hentet ned driver til skjermen på hansol side sider.

Er det noe mer han kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han kjører den i 1024 oppløsning, og jeg har prøvd både 60 og 75Hz. Bør vel kanskje også nevne at dette er en hp bærbar pc som han bruker ekstern skjerm på.

Oppdateringsfrekvensen betyr ikke det samme com for en CRT skjerm. Man får likevel aldri noe flimring, for pikselene står på sin verdi til de blir satt til en annen verdi. Oppdateringsfrekvensen i dette tilfellet betyr hvor ofte skjermbildet kan endres. Det har også med kompabilitet med frekvensen på andre medier.

60HZ funker bra på min Samsung 191T, du kan bruke den du også.

Ang. klarheten til skjermen, siden dere bruker analog overføring, så kan mye gå galt. Sjekk først skjermstørrelsen, at den er lik skjermen sin reelle oppløsning (1024x768 for 15", 1280x1024 for 17" og 19"). Deretter bør bildet skarpstilles. Se om det finnes en auto knapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...