Stormwolf Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Fikk praksisplass på en Kiwi butikk under protest for jeg sliter med ryggen. Jeg tvinget meg gjennom de mndene for å få praksisplassen "fullført" selv om jeg ikke fikk jobb. Må ofte ta pause og jeg sliter når jeg kommer hjem. Sa dette til Nav men de vill egentlig ikke høre. Så nå fikk jeg brev om 5 mnd forlenging av praksisplassen på kiwi. Hva i alle dager? Gjør saksbehandleren dette for å være slem? Jeg tar gjerne en ny praksisplass, men Kiwi har bare fått meg til å føles verre. Kan jeg komme meg ut av denne suppa og finne en ny i stedet? Har ikke peiling på hva Nav kan gjøre om jeg tar saken i egne hender. Mistenker det å ta fra deg all støtte bare er hersketeknikk de egentlig ikke kan gjennomføre. Jeg ønsker ut i jobb, men den butikken er ikke rette arbeidsplassen for mine evner. Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Gå til legen, og få legen til å sende brev til nav ang ryggplagene. Det kan hjelpe MYE. Nav var bare vanskelig med meg, inntil jeg fikk legen i ryggen. Nav skal vel egentlig ha møte med deg før det blir forlenging av praksisplass, og ikke bare sende et brev. Så kanskje be om ny saksbehandler? Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2017 (endret) Jeg fikk beskjed om møte med sjefen og saksbehandler samtidig, og brev i dag om at hun hadde avtalt over telefon. Ser ut som hun ikke har følgt prosedyrene rett. Hun legger opp til at det skal være vanskelig for meg å si nei. Men det er jo ikke for at jeg ikke vil jobbe, den plassen gjør meg fysisk dårlig Endret 3. januar 2017 av Stormwolf Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Dra til legen og få det avklart. Evt forklar dem begge at du må ha tilrettelagt. Jeg jobber selv i Kiwi med dårlig rygg, men jeg sitter kun i kassa og har spesial stol fra hjelpemiddelsentralen som kostet NAV 14000 kr! Skal jeg evt gjøre andre oppgaver må jeg være nøye med hva jeg gjør, og hvordan det gjøres. Mye må jeg rett og slett si nei til. Kiwi har ingen intresse av å ha deg der om du blir dårlig av det. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2017 Man vet aldri hva interesse noen har for gratisk arbeidskraft. Men jeg må fungere, og kunne stå opp og forsåvidt glede meg til jobb og føle jeg kan utkonkurere andre praktikanter der. Gjør ikke det på bekostning av ryggen. Jeg får ikke lov å sitte i kassa. Så er bare tung arbeid, og butikker er ikke en plass som gir deg godfølselse når du sier det er noe du ikke kan gjøre mens resten av gjengen springer og stresser rundt. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Du skal ha fått et vedtak om innsatsbehov fra NAV, hvor det fremgår hva slags tiltak de ser på som aktuelle for deg. Hvis dette vedtaket sier at du trenger lite tilrettelegging ("standard innsatsbehov") bør du ta en tur til legen og be om en legeerklæring for evt å få endret innsatsbehovet til "situasjonsbestemt" eller "spesielt tilpasset". Lenke til kommentar
MRN Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Kiwi har ingen intresse av å ha deg der om du blir dårlig av det. Jeg hørte ikke riktig? Lenke til kommentar
Woff Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Kiwi og veldig mange andre utnytter 'gratishjelpen' de får fra NAV, og NAV misbruker disse plassene GROVT! Det er jo ikke veldig lett for folk å få jobb i disse bedriftene når de konkurrerer med gratisarbeidere betalt av NAV!Ser dette tydelig her i byen (Lillehammer) hvor mange NAV-klienter må ta til takke med dette for ikke å komme i NAV's søkelys. Ser voksne folk 40-50-60+ år som må jobbe i butikkene fram til NAV må ha plassene til andre.. Ingen får jobb da bedriftene da må ut med lønn.. Helt uholdbart spør du meg. Samtidig har vi ungdom som fram til nå ikke har fått noen mulighet. Får håpe at de nye reglene TVINGER NAV til å iallefall få ungdommen i arbeid. De som er 'nesten' for gamle får de heller trygde litt før tiden når det tross alt ikke finnes jobb!Trodde det var fornuftig å bruke hodet jeg! 1 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2017 Ser ut som jeg må bestille en legetime. Er redd for at saksbehandleren min hevner seg litt. Fikk en jobb og pga en veldig, veldig dårlig situasjon jeg havnet i så måtte jeg slutte etter 2 dager. Jeg kunne absolutt ikke gjøre noe med det men fikk "du kunne jo bare gjort sånn og sånn" men jeg kunne absolutt ikkje gjort "sånn og sånn" for nav er treige og uhjelpsomme når du trenger noe der og da. Jeg hadde en 50% stiling med MULIGHET for mer mens jeg betalte på en leilighet på 8000 en annen plass hvor jeg flytta fra pga jobben. Pga noe som skjedde utenfor jobben så måtte jeg flytte fra der jeg bodde å leie ny leilighet og dermed betale 2 leiligheter samtidig med en arbeidsstillng på 50%, i 3 mnder. Hadde ikke fungert. Så saksbehandleren ble sur. Og jeg er redd for at hun straffer meg for det. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2017 Kiwi og veldig mange andre utnytter 'gratishjelpen' de får fra NAV, og NAV misbruker disse plassene GROVT! Det er jo ikke veldig lett for folk å få jobb i disse bedriftene når de konkurrerer med gratisarbeidere betalt av NAV! Ser dette tydelig her i byen (Lillehammer) hvor mange NAV-klienter må ta til takke med dette for ikke å komme i NAV's søkelys. Ser voksne folk 40-50-60+ år som må jobbe i butikkene fram til NAV må ha plassene til andre.. Ingen får jobb da bedriftene da må ut med lønn.. Helt uholdbart spør du meg. Samtidig har vi ungdom som fram til nå ikke har fått noen mulighet. Får håpe at de nye reglene TVINGER NAV til å iallefall få ungdommen i arbeid. De som er 'nesten' for gamle får de heller trygde litt før tiden når det tross alt ikke finnes jobb! Trodde det var fornuftig å bruke hodet jeg! Jeg misliker å jobbe for privatbedrifter, for som du sier, de misbruker systemet. Nav driter i det. Men jeg gjør det uansett i håp om å endelig få meg en jobb til slutt. De utnytter deg, men skulle det si klikk mellom deg og arbeidsplassen så ser jeg ikke bort fra at du kan få jobb. Men det er bare under spesielle anledninger, tror jeg. Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Jeg må ha vært utrolig heldig i den private bedriften jeg er i. Har vært der i snart et år, og ja de utnytter meg kanskje men jeg har det utrolig godt der. Jeg har en sjef som virkelig hjelper meg, lar meg tilpasse dagene mine 100% etter hvilken form jeg er i og hun virker som å genuint bry seg. Hun har hjulpet meg med nav, og kommet med forslag om det er ting vi kan gjøre for å "utfordre" de problemene jeg jobber med. Denne bedriften har fått meg til å ville endre utdanning, og vil si er det beste som har skjedd meg på mange mange år. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Kan du ikke bare søke på praksisplasser selv? Finn ut hvilken type butikk eller jobb du ser for deg som du er i form til, så send en søknad til sjefen der om en praksisplass. Dette er gratis arbeidskraft for bedriften (de får faktisk noen kroner fra NAV for dette), så tror nok du har mange muligheter der ute. Gjør du en god innsatts, så er nok sjansene gode for at du faktisk får jobb der til slutt Grunnen til at du får "drittjobber" fra NAV, er jo fordi de bare går ut ifra en liste de har liggende. Om du gjør din del, så tror jeg det vil bli mye bedre for deg Da er det du som vegler rettning. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2017 Tror du ikke nav kan protestere om jeg finner en annen plass selv? har hørt fra noen at saksbehandleren ikke likte at han ville endre praksisplass. Var visst bra nok der han var eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Det trådstarter trenger, er ikke praksisplass. Han trenger arbeidsutprøving i en skjermet bedrift. Der starter man i det små, og prøver seg frem. En praksisplass gjør det motsatte, altså starter fullt ut og jobber seg nedover. Kiwi og veldig mange andre utnytter 'gratishjelpen' de får fra NAV, og NAV misbruker disse plassene GROVT! Det er jo ikke veldig lett for folk å få jobb i disse bedriftene når de konkurrerer med gratisarbeidere betalt av NAV! Ser dette tydelig her i byen (Lillehammer) hvor mange NAV-klienter må ta til takke med dette for ikke å komme i NAV's søkelys. Ser voksne folk 40-50-60+ år som må jobbe i butikkene fram til NAV må ha plassene til andre.. Ingen får jobb da bedriftene da må ut med lønn.. Helt uholdbart spør du meg. Samtidig har vi ungdom som fram til nå ikke har fått noen mulighet. Får håpe at de nye reglene TVINGER NAV til å iallefall få ungdommen i arbeid. De som er 'nesten' for gamle får de heller trygde litt før tiden når det tross alt ikke finnes jobb! Trodde det var fornuftig å bruke hodet jeg! Fretex her i Lillehammer er det verste jeg har vært borti når det gjelder utnytting av NAV-brukere. Er du pen, så får du praksis i butikken. Er du "meh", så får du praksis som hylleperson (en som henter ting fra lageret). Er du under gjennomsnittet attraktiv, så havner du på sorteringen. Der står du i 7,5 timer på betonggulv og sorterer klær (og for eksempel brukte sprøyter og annet fint søppel), uten aircondition og masse muggluft fra noen tonn med halvråtne klær i søppelsekker. Er du overvektig så får du høre det hver eneste dag. Jeg så ikke en eneste mann få praksis i butikken i løpet av de tre årene jeg var der. Mitt største ønske var å få arbeidserfaring i butikk, sånn at jeg fikk bedre sjanse til å få meg butikkjobb. Men siden jeg ikke har utseendet i mitt favør, så fikk jeg ikke engang lov til å oppholde meg i butikken. 3 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2017 Trenger ingen stor ending. På butikken får vi flere store paller med varer hver eneste dag. Dette skal ut raskere enn vinden. Når det er ferdig skal man hente varer fra kjølerommet. Når det er ferdig skal man kjøre ut frysevarer. Så har du jo mye grønt også. Man springer rundt som en tulling hele dagen, hver dag. Er heldig om jeg får en time med fronting mot slutten av dagen. Etter en halv dag så starter jeg å slite, på slutten føler jeg meg som en pingvin når jeg går hjem, og da føler jeg meg ikke god. Skulle bare hatt noe som er litt roligere. Og at man kan kunne sitte litt i løpet av arbeidsdagen uten å få følelsen at du er en lat jævel. Snakket med ene sjefen om at det tærer skikkelig på, men han snakket om tilpassing. Er litt usikker på hvordan det skal foregå. Du har jo tunge varer uansett hva du gjør. Skal jeg hente noen hver gang min palle har noe ekstra tungt? Som mange har nevnt, tror jeg må til legen. Vil ikke blackliste vanlige butikker helt for jeg vet at kiwi er en av de mest hektiske. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 (endret) Man tilpasser seg arbeidsmengden etter et par uker. Du sier du har vært der i måneder, dette viser at du har et reelt helseproblem som NAV og Kiwi må henrette rette seg etter. Edit: Endret 4. januar 2017 av Dragen Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Jeg tror absolutt at NAV ikke ville hatt noe imot at du søker arbeidsplasser andre steder selv. Det viser jo bare at du selv ønsker ut i arbeid. Send en epost til saksbehandleren, forklar situasjonen. Evt bytt saksbehandler. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2017 Og da er vel første steg legen. Synd de vil ordne kontrakten på mandag. Blir litt dumt om jeg sier jeg sliter og går til legen så sier han bare "ess, dette går bra, bare tren så ordner alt seg". Men jeg vil heller ikke stifte kontrakt når jeg har dette på hjertet, for så å bryte den etter en uke. Har en magefølelse at Nav kommer til å prøve å straffe meg om jeg gjør dette også. Det jeg kan si er at jeg sliter med ryggen og skal til legen for å se om det er hensynsfult å fortsette. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2017 Jeg tror absolutt at NAV ikke ville hatt noe imot at du søker arbeidsplasser andre steder selv. Det viser jo bare at du selv ønsker ut i arbeid. Send en epost til saksbehandleren, forklar situasjonen. Evt bytt saksbehandler. Sinnsykt gambling det da. Ingen garanti for at jeg får en bedre en :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå