Reitaner Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 (endret) Jeg jobber som snekker, og tenker nå å starte egen bedrift som alene-snekker. Var nabo med en som var alene-snekker for noen år siden, ble med på noen jobber via utplassering på skolen, og alt i alt så virker som en grei jobb! Har allerede egen "firmabil" det jeg tenker nå er å finne et solid navn som jeg brenner for! Lage logo for bilen og firma, eventuelt få det proff foliert. Opprette nettside for firma. og til slutt snarte AS. 30 000,- For å introdusere meg selv, så heter jeg Petter Reitan og er faglært snekker. Jeg trenger tips til firmanavn,så kom gjerne med innslag! Setter stor pris på svar. har laget en stor liste med eventuelle firmanavn, men er ingenting som faller i smak.. Kjør på edit: skrivefeil Endret 3. januar 2017 av Reitaner Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 (endret) Lodd & Vater Spikers Corner Hammerkompaniet Petter Reitan & far Reitan Group Hvis du hadde vurdert å bytte etternavn til Hammer eller Sagen, hadde forslagene kommet som perler på en snor. Endret 3. januar 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Snekker Petter Reitan AS. 3 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Hva med Snekker Reitan? 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Kom på en sak. Hvis du skal registrere deg som enkelmannsfirma, må du ha med ditt eget navn ved registrering i Brønnøysund. Lenke til kommentar
Reitaner Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 Kom på en sak. Hvis du skal registrere deg som enkelmannsfirma, må du ha med ditt eget navn ved registrering i Brønnøysund. Det blir antagelig enkeltmannsforetak til å starte med. Eller om jeg investerer i logo til bilen, verktøy og diverse for å bli 100% selvstending.. Bruke egen bil og verktøy i nåværende jobb, til jeg en dag har opptjent nok til å starte et lite AS Liker Snekker Reitan, har også tenkt tanken på Snekker Petter, med et bra slagord.. Snekker Petter Reitan AS høres så tamt ut, det skriker ikke RING MEG om du skjønner.. Vanskelig.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Bruke din nåværende arbeidsgiver sin bil og verktøy til ditt eget firma? Hva sier din nåværende arbeidsgiver om det? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Snekker Petter Reitan AS høres så tamt ut, det skriker ikke RING MEG om du skjønner.. Vanskelig.. Du skal få et nytt forslag: Stop! Hammertime! AS Eller "Tor med hammer'n AS" (men da må du bytte navn til Tor). Lenke til kommentar
Reitaner Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 Bruke din nåværende arbeidsgiver sin bil og verktøy til ditt eget firma? Hva sier din nåværende arbeidsgiver om det? Jeg bruker privat bil i jobb, og tviler på at de ser negativt på at jeg bruker privat utstyr. Tanken var å få alt på plass før oppstart, alt av nødvendig utstyr som blir brukt i løpet av en arbeidsdag. Det gir meg en grunn til å handle om jeg ikke har det jeg trenger. Kan se på det som alternativ 1. Nr 2. starte AS, ta opp lån via firma, kjøp nødvendig utstyr brukt/nytt Det jeg tror blir vanskelig i starten er å føre regnskap, anbud osv.. Sånt arbeid er langt ifra vanskelig å gjøre selv, men det er tidkrevende.. Og etter lange dager på jobb, så frister det ikke akkurat å føre regnskap i flere timer.. Tror ikke det er problem med å skaffe jobber rundt omkring nærområdet. Kryr av polakker uten fagbrev, som gjør alt fra maling til bolighus.. Men for alt jeg vet, så er det letter sagt en gjort.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Trodde det var motsatt, at du skulle bruke jobb-bilen din og jobb-verktøyet ditt fra en arbeidsgiver du har nå til ditt eget enkeltmannsforetak For slikt er skjeldent populært Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Triveligsnekkeren, Gladsnekker'n eller noe som er en motsetning til Sinnasnekker'n? Lenke til kommentar
Reitaner Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 SPIKK EN PINN AS haha! om jeg hadde polakker til å jobbe for meg Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Slag i slag Spikertemmeren Plankekjøring Sagføreren Drillgutt Hamre-Petter Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Hadde aldri valgt ein snekker med fiffig firmanavn, det gir meg assosiasjonar til at det faglige er så dårlig at ein må ty til andre virkemiddel for å få kundar. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Hvorfor ikke bruke navnet ditt? Jeg personlig syns det fenget helt perfekt. Petter Reitan, PR Reitan eller Petter PR. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå