APdude Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Ønsker å ha en solid FHS utdanning på CV'en, som virkelig blir lagt merke til. Noen som vet hva som vekker oppmerksomhet hos hodejegere og HR-ansatte? Kommer rett fra videregående og vet ikke helt hva jeg vil etterpå Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Finnes det noe slikt i det hele tatt da? 9 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Finnes det noe slikt i det hele tatt da? Nei. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Ønsker å ha en solid FHS utdanning på CV'en, som virkelig blir lagt merke til. Noen som vet hva som vekker oppmerksomhet hos hodejegere og HR-ansatte? Kommer rett fra videregående og vet ikke helt hva jeg vil etterpå Er et år i forsvaret utelukket? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Det finnes vel ikke noe sånt som en prestisjefull folkehøyskole? Poenget med en folkehøyskole er vel at man skal slippe unna eksamner en stund og dyrke interesser man ikke nødvendigvis kan forfølge i arbeidslivet? Hvis du vil gjøre noe som "vekker oppmerksomhet" hos hodejegere, er det nærliggende å anbefale deg å velge et godt studium og få gode resultater. Men hvis du absolutt ikke orker et studium og vil gå på folkehøyskole, kan jeg tenke meg at du får mest avkastning for å velge ei linje der du kan lære språk, slik jeg har hørt noen har gjort. Du kan også undersøke om det finnes muligheter i utlandet. Utenlandserfaring ut over ferieturer verdsettes av noen arbeidsgivere. Du blir ikke nødvendigvis spesielt interessant for hodejegere, men språk- og kulturkunnskaper kan likevel hjelpe deg senere, i hvert fall mer enn å ha lært fingermaling eller noe slikt på folkehøyskole et år. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Er vel ikke så mye som kan regnes som prestisjetunge folkehøgskoler, nei. Det eneste jeg kommer på i farta er at Trøndertun regnes for å være meget bra for musikklinjer. Blant annet har/hadde de egne opptak til Liverpool Institute of Performing Arts, som eneste i landet. Dette gir jo ikke nødvendigvis noe særlig CV-fyll for hodejegere annet enn om du ønsker å bli musiker.. Lenke til kommentar
blured Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Er for litt mer kreative ting at en god FHS kan være greit. Men ikke for å ha på CVen, men fordi du da får ett helt år der du kun fokuserer på det du ønsker å bli bedre på (musiker, skuespiller, fotograf). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå