Gå til innhold

Vil til Kina!

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hei, jeg har aldri vært i Kina og nå har FinnAir så mye billige billetter til Kina at det nesten er feil å bli hjemme. Men hvor skal man reise? Skal man besøke hovedstaden Beijing. Shanghai eller noe annet sted? 

Jeg er mest interessert i god mat, besøke templer og slikt samt handle billig teknologi.

Noen som vil anbefale et sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kina krever visum, så sørg for å fikse det først. Vil du ha liksom-kina, stikker du til Hong Kong (visa on arrival) - jeg likte meg veldig godt de fire dagene jeg var der, og vil veldig gjerne tilbake. Skulle jeg tatt turen til Kina er vel Shanghai veldig storby og hipt, og Peking litt mer tradisjonelt med great wall of china like ved? Correct me if I am wrong.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

God mat, templer, masse shopping og severdigheter får man stort sett overalt hvor man reiser til Kina. For elektronikk ville jeg ikke kjøpt noe med kinesiske menyer og veldig variabel kvalitet selv om det selvsagt er spennende å se hvor mye forskjellig de har for eksempel av smartphones.  Du bør være mer spesifikk og gjøre litt mere research på hva du vil se. Beijing blir også kaldt om vinteren.

Har selv hatt flere turer til Kina:

-Hong Kong/Macau. Moderne byer med gammel kolonial-historie. Du trenger ikke visum på forhånd.

-Xian - Terrakottafigurer og bymur rundt sentrum. Kom dit til 2700,- med Finnair

-Beijing. Hovedstad og de kinesiske murene tilgjengelig for en halvdagstur.

-Shanghai. Mange høye bygninger.

-Guangzhou. Spennende storby som er lett tilgjengelig med tog fra Hong Kong. Sjekk om nordmenn nå kan reise dit på dagstur uten å ha visum på forhånd.

På todo listen:

-Zhangjiajie "Avatar-fjell".

-Hainan. Kinas "sydhavsøy"

-Flere severdige elver

Lenke til kommentar

Har hvert i Kina 17 ganger nå og må en tur tilbake i April igjen, har besøkt de aller fleste provinsenenå, fra et par ganger i Xjinjang, Tibet til Inner Mongolia, Jilian osv.

Som nevnt er Beijing, Xian, Shanghai "must see". Ellers så er Yunnan, Sichuan og Guangxi de provinsene som er lettest tilgjenglig for backpackere, med international youth hostel, og masse vestelige turister.

Ellers så anbefaler jeg Hunan provisen, Zhangjiajie "Avatar-fjellene som Robertass nevnte, det er også mange tradisjonele steder her, og masse annet fantastisk natur.  Men Hunan er ikke like lett og reise rundt i som Yunnan, Sichuan og Guangxi 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har hvert i Kina 17 ganger nå og må en tur tilbake i April igjen, har besøkt de aller fleste provinsenenå, fra et par ganger i Xjinjang, Tibet til Inner Mongolia, Jilian osv.

Hei, har lyst å reise til kina og kanskje nå i oktober. Jeg skjønner meg ikke helt på visum-prosessen. Kan du fortelle meg litt om hvordan det fungerer? Må jeg har flybiletter og hotell booket FØR jeg søker visum?

Jeg ser wailer ikke har vært aktiv på en stund. Kanskje noen andre har info om hvordan denne prosessen fungerer?

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...