Gå til innhold

XP desktop deskmod

sfRoyal

Anbefalte innlegg

Føler jeg begynner å få litt bedre dreisen på samurize. Men merker at det begynner å gå litt seint. Så det er vel større sannsynlihet for at jeg bytter ut noe med vanlike ikoner. Men uansett, hvordan får en linka til my computer, iexplorer, og Remote Desktop,får det ikke til å funke. Får bare explorer opp :roll:

og så det var en remove tool til recycle bin, så regener med det finnes en til SP2 også? evt hvordan får man linka til recyle bin fra ett bilde? og hvordanfår jeg vekk den stygge bluetooth iconet?? :realmad:

post-104-1097150216_thumb.jpg

Endret av Folo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har laget en liten guide om Desktop-modding. Har tatt for meg de seks mest brukte modde-programmene, fortalt litt om hver enkelt - og lagt ved linker til nedlasting. De programmene jeg har beskrevet er:

* AveDesk:         

* Object Bar:       

* Window Blinds

* DesktopX

* Samurize

* StyleXP 2.14

Håper noen får nytte av siden. Det kan ha gått litt fort i svingen når jeg lagde den, så jeg tar gjerne i mot forslag til forbedringer, eller eventuelt rettelser hvis jeg har gjort noe feil. Godd luck med moddinga  :w00t:

Her er linken: http://home.no/pmarius/DeskMod.Et%20lite%20kurs.htm

Flott arbeid med guiden pmarius! Det vet jeg er en tidkrevende prosess! :thumbup:

Takk for den Torsoli :)

Lenke til kommentar
og så det var en remove tool til recycle bin, så regener med det finnes en til SP2 også? evt hvordan får man linka til recyle bin fra ett bilde? og hvordanfår jeg vekk den stygge bluetooth iconet?? :realmad:

Vis du ikke bruker bluetooth på ei stund skal det komme automatisk opprydning på skrivebordet og da kan du fjerne den

Lenke til kommentar
og så det var en remove tool til recycle bin, så regener med det finnes en til SP2 også? evt hvordan får man linka til recyle bin fra ett bilde? og hvordanfår jeg vekk den stygge bluetooth iconet??  :realmad:

Vis du ikke bruker bluetooth på ei stund skal det komme automatisk opprydning på skrivebordet og da kan du fjerne den

fikk fjernet den med TweakUI :D

Lenke til kommentar
Føler jeg begynner å få litt bedre dreisen på samurize. Men merker at det begynner å gå litt seint. Så det er vel større sannsynlihet for at jeg bytter ut noe med vanlike ikoner. Men uansett, hvordan får en linka til my computer, iexplorer, og Remote Desktop,får det ikke til å funke. Får bare explorer opp :roll:

Bra arbeid der! That's one giant clock! :D

Lenke til kommentar
Siden den var en tidligere her som hadde norske Canal+ på sin Samurize, spør jeg nå for tredje gang:

-hvor fant du det, har du evt laget det selv? Finner bare dansk og finsk jeg.

Veldig lyst å dele med oss, vær så snill? :)

Er en kompis av meg som har hjulpet meg å lage det til.

Skal legge det ut til nedlastning en av dagene, bare ta meg tid først.

Lenke til kommentar

Stilfulle og fine desktop'er du snekrer sammen Lautsprecher, med elementer som passer godt sammen! På denne ville jeg utvidet kolonnene i samurize-scriptet slik at hele navnet til tv-programmene vises. Noen syns at det ikke passer med så mye hvitt på desktop'en og at kontrasten blir for stor, men gjøres det skikkelig syns jeg det går fint. :)

Lenke til kommentar
Stilfulle og fine desktop'er du snekrer sammen Lautsprecher, med elementer som passer godt sammen! . Noen syns at det ikke passer med så mye hvitt på desktop'en og at kontrasten blir for stor, men gjøres det skikkelig syns jeg det går fint.  :)

:blush:

På denne ville jeg utvidet kolonnene i samurize-scriptet slik at hele navnet til tv-programmene vises

*Done*:

post-104-1097505107_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Anbefaler modding av skrivebord og lignende på mitt svakeste. Gjør PC-en ustabil før du vet ordet av det! Mange "modde-programmer" som vær & temperatur-visere o.l. tar ofte med seg ganske mye søppel inn på pc-en din, og det vil jo ingen ha! Prøvde programmet WindowBlinds som skulle forandre utseendet på hele WinXP.. Funka helt greit, men det tok ikke lang tid før jeg måtte ta en full reformatering! Testa litt å leste litt rundt på nettet, og fant ut en del ting som jeg skulle ha visst før jeg installerte det.. Men av og til er det vel greit å lære det på den vanskelige måten.. Noen som har opplevd noe lignende forresten?

Lenke til kommentar
Anbefaler modding av skrivebord og lignende på mitt svakeste. Gjør PC-en ustabil før du vet ordet av det! Mange "modde-programmer" som vær & temperatur-visere o.l. tar ofte med seg ganske mye søppel inn på pc-en din, og det vil jo ingen ha! Prøvde programmet WindowBlinds som skulle forandre utseendet på hele WinXP.. Funka helt greit, men det tok ikke lang tid før jeg måtte ta en full reformatering! Testa litt å leste litt rundt på nettet, og fant ut en del ting som jeg skulle ha visst før jeg installerte det.. Men av og til er det vel greit å lære det på den vanskelige måten.. Noen som har opplevd noe lignende forresten?

Niks, aldri siden WB 2.9 elns. altså flere år siden.

Lenke til kommentar

Veldig rart. Har drevet med dette siden Windows 98 og ikke opplevd noen problemer.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt noe konkret om dette, men det er jo et allment kjent fakta og ikke til å stikke under en stol at alle modifikasjoner reduserer ytelsen, inkludert bare å skifte themes i windows (selv om denne reduksjonen er minimal).

Store tunge programmer som AstonShell som jeg prøvde før jeg formaterte for noen uker siden spiser opp ytelse, og mange spill fungerer ikke når du kjører dette. Har nesten ingen erfaring med de andre programmene som er nevnt her, men jeg holder meg unna. Eneste "deskmoddingen" jeg gjør nå er å skifte wallpaper.

Selv om reduksjonen i ytelsen ved bruk av de fleste nevnte programmer er relativt liten, er det som nevnt ikke sikkert at alle spillene dine liker programmet. Noen vil ikke kjøre, andre slutter seg av med en gang, andre igjen har det med å minimere seg eller rett og slett vise deler av skrivebordet inne i spillet til tider. Kan ikke beskrives som annet enn utrolig irriterende.

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...