Gå til innhold

XP desktop deskmod


sfRoyal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok. Ønsker ikke å sette meg inni alt for mye her, og har smålest i denne (og andre poster) et par dager nå. Lastet ned bl.a. samurize, men klarer det bare ikke :(

 

Det jeg ønsker, er helt enkelt og greit nytt utseende på det meste, hehe :p

Altså dvs oppgavelinja, startknappen, og gjerne kantene på vinduene eller hva jeg skal kalle det (lukk, minimer osv).

 

Hvis det finnes et rimelig simpelt program for dette, da. Hvis ikke trenger jeg sårt en lettfattelig veiledning:)

Gjerne med funksjoner som å bytte skin enkelt eller noe...

 

Edit: vil helst ikke ha vista lookalike, men kan takle det hvis det er eneste alternativ...

 

Sindre

Lenke til kommentar

Hei! Takk for fint innspill. Men når jeg lastet ned zip'en og så åpnet og satte i gang installeringsprosessen for uxtheme, fikk jeg ei feilmelding. Prøver og legge ved bildet...

 

For skjønte egentlig ikke helt feilmeldinga :blush:post-114258-1186154324_thumb.jpg

 

Vet ikke hva den mappa er, og tør i hvertfall ikke flytte på den?

Endret av ssf
Lenke til kommentar

Ok. Men har jeg bruk for denne mappa, eller har jeg ikke?

Jeg skal formatere maskinen snart, er det lurt å brenne mappa på en cd? (filene er på 1/2 gb) , men har en såkalt recovery cd fra IBM...

 

Men den kan altså slettes, selv om det er xp-filene? Uff..forstod ikke helt :blush:

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått lagt inn XP på min Macbook, så nå er skinningen i full gang på begge platformer :D

33693026bn5.th.png

 

45710160jx1.th.png

Har lagt inn GAIA på både XP og OSX :love:

Syns dog at taskbaren i XP er litt høy:S man kan ikke endre på det med reshack/hexediting elns? Skal vel være en mulighet der.

 

EDIT: har også fjerna "fil vis verktøy" osv. fra explorer. Også har jeg fjerna alle snarveine i startmenyen som går til min datamaskin osv :)

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
Ok. Men har jeg bruk for denne mappa, eller har jeg ikke?

Jeg skal formatere maskinen snart, er det lurt å brenne mappa på en cd? (filene er på 1/2 gb) , men har en såkalt recovery cd fra IBM...

 

Men den kan altså slettes, selv om det er xp-filene? Uff..forstod ikke helt :blush:

Slett den. Som det står i meldingen, det er en backup av de samme filene som er på XP-CDen. Tror du får den tilbake hvis du bruker recovery-CDen. Hvis mulig, prøv å "få tak i" en OEM-CD av XP som du kan bruke sammen med serial som er klistra under maskina. Da slipper du all evt. møkk som IBM legger ved. helt lovlig.
Syns dog at taskbaren i XP er litt høy:S man kan ikke endre på det med reshack/hexediting elns? Skal vel være en mulighet der.
resedit er løsningen der. Ser ut som du ikke har låst taskbaren på bildet.

 

 

 

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Syns dog at taskbaren i XP er litt høy:S man kan ikke endre på det med reshack/hexediting elns? Skal vel være en mulighet der.
resedit er løsningen der. Ser ut som du ikke har låst taskbaren på bildet.

9204068[/snapback]

Jo, den er låst, men den står på autohide. er derfor den streken kommer øverst. Likte rosenrot kitet :) veldig pent og stilrent. Lurer også litt på hva du har gjort i Firefox :)

Lenke til kommentar

Tho-mas & Pessimisten:

Jeg bruker en Userchrome.css til å strippe det meste av skrotet ut av firefox, et theme som ikke helt laster ikonene det skal :p , 'Tiny Menu'-extensionen og 'AutohideStatusbar-extensionen.

Esso:

SFC henter nok original-filen fra en backup. Se om du finner flere kopier av uxtheme.dll rundt om i windows-mappa og slett de(ta vare på \system32\uxtheme.dll). Deretter slå av SFC og patch uxtheme.dll på nytt

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...