Gå til innhold

XP desktop deskmod

sfRoyal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva gjør litestep? kanskje enda et dumt spørsmål.. Sløkte litt på det men det sto bare noe om shell og det er jeg ikke helt sikker på hva er..

Takk -jh, var litt redd for å slette noen snarveier på desktopet om noe brukerhåndbok osv. som alltid har hvert der og som jeg ikke vet hvor jeg finner:P

Lenke til kommentar
Hvilken theme bruker du?
Ser ut som et av de tidligere Vista look-a-like VS. Det finnes utallige varianter på deviantart.
Etter det jeg har hørt er det ikke noe trøbbel med transformation packen men med blinds, så bør jeg ikke laste det ned?
Ikke nødvendigvis trøbbel. Det er egentlig unødvendig siden XP har et godt skin-system fra før. Det eneste WB er godt for er unaturlige former på vinduer og gjennomsiktighet. Et helt greit program hvis du er for lat til å laste med Vista fra din lokale pirat-side.
hva gjør litestep?
Det er en erstatning for Explorer. Explorer, BB og Litestep er det man kaller shell. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Litestep er ikke et "fullverdig" shell, kun en høyreklikkmeny og evt. andre funksjoner. (musikkontroll, startlinje+++)

Det erstatter ikke visual styles, men gir deg et program som er ENORMT enkelt å lage skins til.

Sjekk _H_E_R_ for å finne ut litt hva skins er og hvordan de ser ut.

Endret av Slettet-yzDjfSSl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Og man må ha litt logisk tenking, men koden til et theme er lett å forstå.

F. Eks, kan koden inneholde:

xTaskbarActiveFontColor 000000

xTaskbar er pluginen, ActiveFontColor er kommandoen.

Og med litt logisk tenking skjønner man at det er fargen på den aktive teksten på Startlinja (Taskbaren).

Sånn er det med alle koder i Litestep-themes.

EDIT: Ryddet opp litt.

Endret av Slettet-yzDjfSSl
Lenke til kommentar

Anyone som har noen hvite, enkle ikoner som de kan anbefale?

Bruker dette XP-temaet for øyeblikket, trenger virkelig noe mer passende enn XP standard-ikonene.

(Prøvde meg på disse, men det ble liksom litt for få ikoner til å dekke mine behov :p)

Lenke til kommentar

Jeg kom over denne her da jeg så på objectdocken.

Rocketdock

LINK: http://www.punksoftware.com/download?project=RocketDock

Har ikke sett at noen andre har skrevet om den her i tråden så tenkte jeg kunne legge ut en link hvis noen ville se. Den kan bruke skinsene til mange av de andre dockene og det er jo veldig greit!

Ellers har jeg veldig lyst på objectdock plus. Hadde vært veldig greit med "tabs" f.eks. men jeg har ikke mulighet til å kjøpe den så for holde meg til gratis versonen. Er det veldig stor forskjell mellom 1.2 og 1.9?

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg Weather i Objectdock?? Har søkt i tråden og får bare opp koder som denne NOXX0029 fra weather.com og etter det jeg har skjønt byttet stardock til accuweather.com i 1.9 i hvertfall funker ikke NOXX0029 hos meg. Har sjekket på accuweather men skjønner ikke hvor koden er.

LINK: http://www.accuweather.com/world-index-for...1|OSLO&metric=1

Et lite spørsmål til... Finnes det et gratis "dock" program som har tabs?

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg Weather i Objectdock?? Har søkt i tråden og får bare opp koder som denne NOXX0029 fra weather.com og etter det jeg har skjønt byttet stardock til accuweather.com i 1.9 i hvertfall funker ikke NOXX0029 hos meg. Har sjekket på accuweather men skjønner ikke hvor koden er.

LINK:  http://www.accuweather.com/world-index-for...1|OSLO&metric=1

9111919[/snapback]

Lurer på det samme. Jeg får hjembyen min Kristiansand til å fungere, men ikke Oslo hvor jeg bor nå :(

Har gjort noen små endringer siden siste skjermskudd.

http://www.nordbylan.net/hrisebro/skjermskudd1.PNG

Det er en bakgrunn til hver skjerm, og ser derfor ikke så merklig ut som det gjør på skjermskuddet.

9114867[/snapback]

Okey... sykt bilde, men stilig lel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...