Gå til innhold

XP desktop deskmod

sfRoyal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uxtheme-patchen

- Gjør at XP også kan bruke usignerte themes du laster ned fra internet. Gir hele datamaskinen din et nytt og fresht utseende.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Skrevet av: Bjarte Kvamme / Zappza

Systemkrav:

- Windows XP

Last ned:

Mirror 1

Mirror 2

Hva er det?

Uxtheme patchen er en patch som gjør at Windows aksepterer usignerte skins.  Det er den som er mest brukt, den som krever minst systemresursser og veldig enkel å bruke.  Du skifter skins ved å dobbelklikke på .msstyles filen, eller ved å kopiere de til ”C:\WINDOWS\Resources\Themes\”. Hvis du kopierer dem til themes mappa må du restarte først. Du velger så skin på samme måte som før, altså Skjerminstillinger -> Utseende -> Windows and buttons

Skins finner du på sider som Customize.org og deviantART.com.

Installasjon:

Du installerer UXTheme patchen ved å kjøre .exe filen som er i .zip filen. Det er bare å trykke på Patch Now, så starter prosessen.

NB!

Når du får opp en boks om ”Windows File Protection” trykk ”Cancel” og så på ”Ja”. Hvis du ikke gjør dette vil ikke patchen virke!

Guide: Hvordan lage et annerledes desktop

Og themen du leter etter er Zune Final :)

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Har skummet litt igjennom tråden.

Lurer på hvilket program som bør brukes for å kun skifte til Vista ikoner, ( de som er i Shell32.dll på Win XP).

Kan også bytte til den nye startknappen på menylinja, men poenget er at jeg ikke vil bruke ekstra CPU eller minne for å kjøre dette.

Er noen år siden jeg gjorde slikt sist. Husker jeg en gang kjørte et program som erstattet Win 98 ikonene med XP ikonene, da var det kun ikonene som ble bytta ut og ikke noe ekstra program som måtte kjøres osv...

Lenke til kommentar
den var dritt tøff da....

denne longhorn saken, er et theme som er dritt tøft...

den er svart og har vista exit, minimer og maximer knapper :D

link: http://www.deviantart.com/deviation/487190...h+age_scale%3A5

8873541[/snapback]

Får ikke det temaet til å virke. Bruker oppskriften som står på deviantart!

Når jeg trykker på filen man skal trykke på, får jeg opp boksen der man skal velge tema, men det nye temaet kommer ikke opp... Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
den var dritt tøff da....

denne longhorn saken, er et theme som er dritt tøft...

den er svart og har vista exit, minimer og maximer knapper :D

link: http://www.deviantart.com/deviation/487190...h+age_scale%3A5

8873541[/snapback]

Får ikke det temaet til å virke. Bruker oppskriften som står på deviantart!

Når jeg trykker på filen man skal trykke på, får jeg opp boksen der man skal velge tema, men det nye temaet kommer ikke opp... Noen som kan hjelpe meg?

8874550[/snapback]

Har du installert Uxtheme-patchen?

Hvis ikke, se mitt forrige innlegg i denne tråden ;)

Lenke til kommentar
:hmm: Er den mappa noe vits å ha eller kan jeg bare slette den? Det er vel spørsmålet... Eller bør jeg flytte den, og i så fall hvor?
Det er en backup av i386-mappa fra XP-CD'n. Denne brukes oftest av XP sin SFC(System File Checker) som gjenopretter originale filer hvis den oppdager uoriginale filer. Denne funksjonen ødelegger for for enhver moddig, patching eller oppdatering av OSet
Nå har jeg gjort det. Men hvordan kan jeg få alt tilbake sånn som det var før jeg installerte UXTHEME?
En snodig ting å ville men, som du vil:

Det er bare å kjøre patchen på nytt. Da får du den originale filen tilbake og du kan bare velge teletubbie-themes.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...