ahpadt Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Du har ikke lyst til å forklare litt bedre da? Skjønner ingenting.. Her!! http://freethemes.forthnet.gr/preview/310804.html Jeg har klart å legge inn programmet. Er ikke helt molbo. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Du har ikke lyst til å forklare litt bedre da? Skjønner ingenting.. Her!! http://freethemes.forthnet.gr/preview/310804.html Jeg har klart å legge inn programmet. Er ikke helt molbo. Liten guide her: http://home.no/x-byted/artikler/themes.htm Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 * Pakk ut zip/rar filen (dersom den er pakket) * Kopier mappen hvor themen ligger * Legg den i : c:\<din windowskatalog>\resources\themes\ * Da skal nå themen dukke opp i Utseende/Appearence taben i "kontrollpanelet -> skjerm". * Dersom den av en eller annen grunn ikke visest i listen så gå til hvor du har lagt den og dobbelklikk på filen som ender på *.msstyles eller *.themes Har lest den der 50 ganger nå. Når jeg klikker på HmmXP så kommer det bare opp bakgrunnen til hmmxp og ingenting annet. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 * Pakk ut zip/rar filen (dersom den er pakket) * Kopier mappen hvor themen ligger * Legg den i : c:\<din windowskatalog>\resources\themes\ * Da skal nå themen dukke opp i Utseende/Appearence taben i "kontrollpanelet -> skjerm". * Dersom den av en eller annen grunn ikke visest i listen så gå til hvor du har lagt den og dobbelklikk på filen som ender på *.msstyles eller *.themes Har lest den der 50 ganger nå. Når jeg klikker på HmmXP så kommer det bare opp bakgrunnen til hmmxp og ingenting annet. Dersom bakgrunnen endrer seg så har du ikke gjort rett... Theme'en fungerer ikke dersom den ligger i en undermappe... f.eks. \resources\themes\navntheme\theme\navntheme.mssstyle. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Den ligger akkurat der hvor den skal. Altså. Jeg trykker på hmmxp.theme, så blir skjermen svart i 10sek så blir bare "klikkelydene" og bakgrunnen andreledes! googogog bra laget! Endret 22. september 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Trykk for større bilde Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) desktop min nye desktop Endret 22. september 2004 av t0mm3n^_ Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Ingen som vil hjelpe meg? Jaja.. Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Ingen som vil hjelpe meg? Jaja.. Høyreklikk på desktop og velg properties/egenskaper. Så er det bare å velge theme Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Ingen som vil hjelpe meg? Jaja.. Du har ikke patcha uxtheme.dll riktig, eller glemt å rstarte maskina etter patchinga. Kanskje du tilogmed har disablet themes-servicen? (Forresten, den patchen er for sp1. få tak i en for SP2 hvis du har det) Endret 22. september 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Ingen som vil hjelpe meg? Jaja.. Her er patchen for SP2 og alle språkversjonene: http://www.neowin.net/comments.php?categor...ftware&id=24302 De filtypene som brukes for Visual Styles heter .msstyles og ikke .themes. De skal dukke opp i Utseende fanen i skjermegenskaper. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) her er min desktop skulle hatt de ikonene som shell eller gjort om via en eller annet ikonchanger-prog, men... bertie (edit: bildet kom visst opp) Endret 22. september 2004 av bertie Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 En liten oppdatering av UXtheme patchen. V 2.5.1 -Fixed patching problem on Windows XP with Service Pack 2 http://www.tcmagazine.info/modules.php?nam...rticle&sid=7441 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Ingen som vil hjelpe meg? Jaja.. Du har ikke patcha uxtheme.dll riktig, eller glemt å rstarte maskina etter patchinga. Kanskje du tilogmed har disablet themes-servicen? (Forresten, den patchen er for sp1. få tak i en for SP2 hvis du har det) Jeg åpnet .zip-fila, kjørte fila som var inni og restartet når den var kjørt igjennom. Noe mer? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Ingen som vil hjelpe meg? Jaja.. Du har ikke patcha uxtheme.dll riktig, eller glemt å rstarte maskina etter patchinga. Kanskje du tilogmed har disablet themes-servicen? (Forresten, den patchen er for sp1. få tak i en for SP2 hvis du har det) Jeg åpnet .zip-fila, kjørte fila som var inni og restartet når den var kjørt igjennom. Noe mer? Gå til denne siden, og les: http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=140707 På den samme siden ligger Neowin Multipatcher, som er uxthheme.dll-patchen for XP med SP2 - uansett språk. Last ned den: http://download.neowin.net/nw_uxtheme.zip Det er opplagt at du har gjort noe feil, for det du beskriver er det som skjer hvis man ikke rører uxtheme.dll-filen i det hele tatt - og prøver å legge inn en visuell stil, uten å patche først.... Også for å oppklare en ting. Filendelsen .msstyles er for selve den visuelle stilen. Men i samme mappe kan det også ligge filer med samme ikon med en annen filendelse: .theme. Dette er en fil som gjerne følger med .msstyles fila. Det den gjør er å sørge for at ikoner, wallpaper, lyder, eller andre ting som følger med den visuelle stilen - skal bli åpnet samtidig Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Her er min desktop. Gidder ikke dulle og dalle så mye, har brukt den samme i mange måneder. Med unntak av CobraM's config. Takk for den! Liker børstet metall, og har det "overalt" i alle programmer det går an. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Her er min desktop. Gidder ikke dulle og dalle så mye, har brukt den samme i mange måneder. Med unntak av CobraM's config. Takk for den! Liker børstet metall, og har det "overalt" i alle programmer det går an. Den var fin Helt enig med deg at børstet metall er kult å se på. kjøpte meg den nye Siemens S65 mobiltlf i går. den er i sølv og svart - litt samme stil som desktopen din, og den er bare helt rå Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Prøvde forresten en del slike dock-toolbargreier for en stund siden, men de var bare i veien når man skulle spille. Slo av og til gjennom grafikken i spill, og treiget ned maskina litt for mye dessverre. Så da ble det standard snarveier nederst. Ikke et pent kompromiss, men effektivt og stabilt. Og "gjem tray-ikoner" takler jeg bare ikke NEI til varierende bredde på plassen til snarveiene! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 La meg forklare: Nå har jeg patchet den saken for 1000 gang og når jeg velger "HmmXP" på themes så kommer det ikke opp et sånt "ruteeksempel".. er bare tomt.. ser bare bakgrunnen. Sånn skal det vell se ut: Men det gjør det ikke, fordi det ser sånn ut: Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 La meg forklare: Nå har jeg patchet den saken for 1000 gang og når jeg velger "HmmXP" på themes så kommer det ikke opp et sånt "ruteeksempel".. er bare tomt.. ser bare bakgrunnen. Sånn skal det vell se ut: Bilde Men det gjør det ikke, fordi det ser sånn ut: bilde Du har missforstått. En Visual Style er egentlig ikke en theme. Theme fanen som du befinner deg i er ikke for å endre themes. Den er for å sette opp egne brukerdefinerte instillinger. Det du skal gå til er Utseende fanen og velge HmmXP i Vinduer og knapper listen. Det står det i absolutt alle guider og jeg har nevnt det flere ganger... Håper du får det til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå