Gå til innhold

XP desktop deskmod

sfRoyal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
    *  Pakk ut zip/rar filen (dersom den er pakket)

* Kopier mappen hvor themen ligger

* Legg den i : c:\<din windowskatalog>\resources\themes\

* Da skal nå themen dukke opp i Utseende/Appearence  taben i "kontrollpanelet -> skjerm".

* Dersom den av en eller annen grunn ikke visest i listen så gå til hvor du har lagt den og dobbelklikk på  filen som ender på *.msstyles eller *.themes

Har lest den der 50 ganger nå. :mad:

Når jeg klikker på HmmXP så kommer det bare opp bakgrunnen til hmmxp og ingenting annet. :mad:

Lenke til kommentar
    *  Pakk ut zip/rar filen (dersom den er pakket)

* Kopier mappen hvor themen ligger

* Legg den i : c:\<din windowskatalog>\resources\themes\

* Da skal nå themen dukke opp i Utseende/Appearence  taben i "kontrollpanelet -> skjerm".

* Dersom den av en eller annen grunn ikke visest i listen så gå til hvor du har lagt den og dobbelklikk på  filen som ender på *.msstyles eller *.themes

Har lest den der 50 ganger nå. :mad:

Når jeg klikker på HmmXP så kommer det bare opp bakgrunnen til hmmxp og ingenting annet. :mad:

Dersom bakgrunnen endrer seg så har du ikke gjort rett... Theme'en fungerer ikke dersom den ligger i en undermappe... f.eks. \resources\themes\navntheme\theme\navntheme.mssstyle.

Lenke til kommentar
Ingen som vil hjelpe meg? Jaja.. :(

Du har ikke patcha uxtheme.dll riktig, eller glemt å rstarte maskina etter patchinga. Kanskje du tilogmed har disablet themes-servicen?

(Forresten, den patchen er for sp1. få tak i en for SP2 hvis du har det)

Jeg åpnet .zip-fila, kjørte fila som var inni og restartet når den var kjørt igjennom. Noe mer?

Lenke til kommentar
Ingen som vil hjelpe meg? Jaja.. :(

Du har ikke patcha uxtheme.dll riktig, eller glemt å rstarte maskina etter patchinga. Kanskje du tilogmed har disablet themes-servicen?

(Forresten, den patchen er for sp1. få tak i en for SP2 hvis du har det)

Jeg åpnet .zip-fila, kjørte fila som var inni og restartet når den var kjørt igjennom. Noe mer?

Gå til denne siden, og les:

http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=140707

På den samme siden ligger Neowin Multipatcher, som er uxthheme.dll-patchen for XP med SP2 - uansett språk. Last ned den:

http://download.neowin.net/nw_uxtheme.zip

Det er opplagt at du har gjort noe feil, for det du beskriver er det som skjer hvis man ikke rører uxtheme.dll-filen i det hele tatt - og prøver å legge inn en visuell stil, uten å patche først....

Også for å oppklare en ting. Filendelsen .msstyles er for selve den visuelle stilen. Men i samme mappe kan det også ligge filer med samme ikon med en annen filendelse: .theme. Dette er en fil som gjerne følger med .msstyles fila. Det den gjør er å sørge for at ikoner, wallpaper, lyder, eller andre ting som følger med den visuelle stilen - skal bli åpnet samtidig

Lenke til kommentar
Her er min desktop. Gidder ikke dulle og dalle så mye, har brukt den samme i mange måneder. Med unntak av CobraM's config. Takk for den!

Liker børstet metall, og har det "overalt" i alle programmer det går an.

Den var fin :yes:

Helt enig med deg at børstet metall er kult å se på. kjøpte meg den nye Siemens S65 mobiltlf i går. den er i sølv og svart - litt samme stil som desktopen din, og den er bare helt rå :w00t:

Lenke til kommentar

Prøvde forresten en del slike dock-toolbargreier for en stund siden, men de var bare i veien når man skulle spille. Slo av og til gjennom grafikken i spill, og treiget ned maskina litt for mye dessverre.

Så da ble det standard snarveier nederst. Ikke et pent kompromiss, men effektivt og stabilt.

Og "gjem tray-ikoner" takler jeg bare ikke :p NEI til varierende bredde på plassen til snarveiene!

Lenke til kommentar

La meg forklare:

Nå har jeg patchet den saken for 1000 gang og når jeg velger "HmmXP" på themes så kommer det ikke opp et sånt "ruteeksempel".. er bare tomt.. ser bare bakgrunnen. :ermm:

Sånn skal det vell se ut:

HmmXP_1_0.jpg

Men det gjør det ikke, fordi det ser sånn ut:

hmmxp_bug.JPG

:hmm::shrug:

Lenke til kommentar
La meg forklare:

Nå har jeg patchet den saken for 1000 gang og når jeg velger "HmmXP" på themes så kommer det ikke opp et sånt "ruteeksempel".. er bare tomt.. ser bare bakgrunnen. :ermm:

Sånn skal det vell se ut:

Bilde

Men det gjør det ikke, fordi det ser sånn ut:

bilde

:hmm::shrug:

Du har missforstått. En Visual Style er egentlig ikke en theme. Theme fanen som du befinner deg i er ikke for å endre themes. Den er for å sette opp egne brukerdefinerte instillinger. Det du skal gå til er Utseende fanen og velge HmmXP i Vinduer og knapper listen. Det står det i absolutt alle guider og jeg har nevnt det flere ganger... Håper du får det til nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...