Gå til innhold

XP desktop deskmod

sfRoyal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel en risk i alt som gjøres på en Windowsmaskin...

Ved all type modding er det anbefalt å ta et gjennopprettingspunkt, også i dette tilfellet.

Installasjonen fungerte veldig bra for meg, og for de fleste andre utifra det jeg har sett på div forumer, så tror ikke det er stor risk å installere det. Uasett vil det være verdt det ;)

Lenke til kommentar
hehe.. har ikke sett hva dere har diskutert i det siste, bare førsteposten. Må man være flink med koding og skripting for å "modde" desktopen ?

6357888[/snapback]

Nei... Vil ikke påstå det

Med litt grunnleggende datakunnskaper, går det veldig fint...

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar
hehe.. har ikke sett hva dere har diskutert i det siste, bare førsteposten. Må man være flink med koding og skripting for å "modde" desktopen ?

6357888[/snapback]

Det kommer snart en stor og rimelig idiotsikker guide til modding av desktoppen. Regner med at den kommer ut til helgen.

Områdene som det til nå er avtalt av vi skal skreve om, er:

• Rainlendar

• Samurize (ikke perfmon og wmi)

• IconPackager

• ObjectDock

• TweakUI

• Fjerne ”Log Off” og ”Turn Off Computer”

• Boot screen

• Uxtheme

• Fly-a-kite

• Yahoo widgets

• Maclook

• Vista transformation

• Rainmeter

Mye av dette er alledere skrevet ferdig :)

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Er det noen her som har installert den "Vista Transformation Pack" ?

Installasjonen ser litt skummel ut, er det mulig å endre tilbake til slik det opprinnelig var?

6358125[/snapback]

Jeg bruker denne og skriver guide for den as we speak. Installasjonen kan virke skummel, men etter egen erfaring var det bare tull. Fungerer knirkefritt her.

Og ja. Du kan bare gå inn i Add/Remove Programs og fjerne den der.

Det som kanskje er merkelig, er at det kommer en popup under installasjonen som sier at du må putte i CDen for Service Pack 2. Tilfeldigvis hadde jeg den for hånden, men jeg tviler sterkt på at noe skjer hvis man bare tar avbryt.

Ellers så kan jeg tilføye at ting kan skje, og det er lurt å ta et system restore point før installasjonen. Hvis det blir krøll med bootingen (Sjeldent) så er det bare å gå inn i safe-mode og avinstallere.

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar

6357888[/snapback]

Det kommer snart en stor og rimelig idiotsikker guide til modding av desktoppen. Regner med at den kommer ut til helgen.

Områdene som det til nå er avtalt av vi skal skreve om, er:

• Rainlendar

• Samurize (ikke perfmon og wmi)

• IconPackager

• ObjectDock

• TweakUI

• Fjerne ”Log Off” og ”Turn Off Computer”

• Boot screen

• Uxtheme

• Fly-a-kite

• Yahoo widgets

• Maclook

• Vista transformation

• Rainmeter

Mye av dette er alledere skrevet ferdig :)

Goscinny ;)

6358058[/snapback]

OO jeg gleder meg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Det som kanskje er merkelig, er at det kommer en popup under installasjonen som sier at du må putte i CDen for Service Pack 2. Tilfeldigvis hadde jeg den for hånden, men jeg tviler sterkt på at noe skjer hvis man bare tar avbryt.
Det er ikke merkelig i det hele tatt. Det er bare windows som blir lei seg fordi du bytter ut de (stygge) filene hans.

Trenger vi egentlig "Guide" til VTP og FlyAKite? Enhver fjott som har innstallert/av-installert et program klarer da det?

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

wee. har instalert vista looken nå. hvis jeg bare kunne finne den sidebar greia nå så... :hmm:

edit: har vista look på firefox også btw...

glem det. er jo ikke sidebar med her. Men jeg vil gjerne få glas look slik som på bildet. er ikke likt hos meg. på start menyen er f.eks det hvite også gjennomsiktig hos meg.

og på copying vinduet er ramma nesten helt gjennomsiktig. slik er det ikke hos meg :(

men jeg har en del gjennomsiktig da....

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...