Tøffingen123 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Hei! Tittelen sier vel det meste. Når du oppgir en referanse på CV'en din og en eventuel arbeidsgiver ringer din tidligere eller nåværende sjef, Hvilke spørsmål pleier de da og stille angående arbeidstakeren som i dette tilfelle da er meg? Er det noen grunnleggende spørsmål som alltid stilles eller er det bare en samtale hvor en hører hvordan jeg er når jeg jobber? Bare nysgjerrig På forhånd, takk for svar! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Kva som blir spurt om kan fort variere frå bedrift til bedrift, og frå person til person. Formålet med referansesjekken er å få bekrefta dei opplysningane som du har gitt om din eigen arbeidsinnsats, kompetanse og personlege eigenskapar. For å få svar på slike ting så vil det typisk bli stilt spørsmål om korleis referansen opplevde deg som arbeidstakar/sjef/kollega, kva du leverte i jobben, korleis du påvirka det sosiale arbeidsmiljøet, osv. I bunn og grunn enkle spørsmål for å bekrefte at du ikkje har gitt eit overdrevent positivt bilde av deg sjølv i jobbintervjuet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 De spør hvem du er rett og slett. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 De beste referansene er de du selv ikke har oppgitt, men som snakker positivt om deg når de blir kontaktet av hodejeger/potensiell arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå