AnonymDiskusjon Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 hei, jeg skal ha et møte med styret i borettslaget mitt neste måned ettersom jeg har fått hørt av advokaten min. Det har vært sendt sak om at jeg må selge leiligheten min innen tre måneder, men så har det blitt bestemt at jeg heller skal møte styret. hva innebærer slike møter? er det slik at jeg skal bli enige med de om å selge leiligheten min? eller er det sånn at vi skal komme til enighet om noe? noen som vet noe om en slik prosess? Anonymous poster hash: 86945...de6 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Kanskje de vil ta opp klagene direkte med deg for at du skal få sagt noe også. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Ganske standard å høre begge sider av saken. Jeg er ganske sikker på at det er lovpålagt også. Hvis du alerede har forsvart det du har gjort for å bli kastet ut så er det vel for å kanskje gi deg en siste sjanse. Blir bare massevis av spekulasjoner, men jeg tror ikke det er noe du kan forberede deg på annet enn å være klar til å legge deg langflat. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Hvorfor må du selge leiligheten? 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 hei, jeg skal ha et møte med styret i borettslaget mitt neste måned ettersom jeg har fått hørt av advokaten min. Det har vært sendt sak om at jeg må selge leiligheten min innen tre måneder, men så har det blitt bestemt at jeg heller skal møte styret. hva innebærer slike møter? er det slik at jeg skal bli enige med de om å selge leiligheten min? eller er det sånn at vi skal komme til enighet om noe? noen som vet noe om en slik prosess? I et slikt møte vil styret antagelig presentere grunnlaget for at de vurderer/vurderte å gi salgspålegg. Det vil antagelig bli gjort rede for hva styret ønsker seg fra deg - enten et frivillig salg (som et alternativ til tvangssalg) eller at du gjør noe med grunnlaget for salgspålegget (betaler felleskostnader, holder ordensregler, hva nå enn som utløste salgspålegget). Du vil få mulighet til å gi innspill tilbake til styret (for eksempel fordi du mener saken er for dårlig, eller feil, etc). Dette er egentlig advokaten din nærmest til å informere deg om, fordi vedkommende kjenner saken din. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Eit slikt møte er eit ekstra steg i saksgangen som ikkje eigentleg er nødvendig. Dette tyder på at styret ønsker å få til ei frivillig løysning i staden for å kreve tvangssalg. Det er ikkje slik at du på eit slikt møte må bli enige om å f.eks. selge, men det kan være ei muligheit. Det kan være fleire grunnar til at styret ønsker eit slikt møte, som f.eks: -Styret er usikre på om dei har sterk nok sak til å tvinge gjennom eit tvangssalg. -Styret vil vise kor sterk sak dei har med mot deg, med det formål å få deg til å flytte frivillig utan å måtte bruke tid i retten. -Styret vil gi deg ein siste sjangse til å ordne opp, samtidig som dei understreker at dei er villige til å kreve tvangssalg. -Styret har tenkt å kreve tvangssalg, men av hensyn til deg vil gi deg sjangsen til å selge på det åpne marked før du må selge på tvangssalg. Sistepunktet kan det være lurt å tenker over dersom din advokat meiner at borettslaget vil vinne kunne vinne fram i retten. Eit frivillig vanlig salg av boligen vil kunne gi deg ein langt betre pris på boligen enn dersom du må selge på tvangssalg, så dersom du uansett må selge så vil du nok økonomisk sett kome best ut av det ved å selge frivillig. Og dersom det ender opp med at du mest sannsynlig må selge, så kan du bruke dette møtet til å sjå om det er rom for å inngå ein avtale om å utsette flyttinga. Ein deal på at du selger og flytter ut mot slutten av sommaren (når det er eit godt boligmarked) utan å lage meir støy, og uten at borettslagets styre treng å bruke tid og pengar på ei rettsak vil f.eks. kunne være aktuelt. Då får du betre tid til å selge til ein god pris, og borettslaget får deg ut av borettslaget etterkvart utan å måtte bruke meir ressursar på deg. Alternativt kan du sjølvsagt også bruke dette møtet til å forklare din versjon og motsette deg eit eventuelt tvangssalg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå