IHaveADream Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Hei! Er det mulig å oppdage på visning hvor lydt det er mellom rommene i en leilighet? Samt mellom etasjene og naboer?Jeg har nylig kjøpt en leilighet og det viser seg nå at det er svært så lydt mellom rommene! Dette oppdaget jeg selvfølgelig ikke på visning på 30 minutter en sommerdag da "alle" beboere var ute, slik at man ikke kunne høre verken naboer eller folk i naborommet. Er det vanlig å reklamere på slikt? Saksøke eiendomsmegleren? Eller er det slik at hva som er "lydt mellom rommene" er såpass relativ at man ikke kan vinne frem med en reklamasjon/søksmål i et slikt tilfelle? Boligjaget har ødelagt nattesøvnen min! Jeg sulle bare fortsatt å leie hele livet... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Hei! Er det mulig å oppdage på visning hvor lydt det er mellom rommene i en leilighet? Samt mellom etasjene og naboer?Jeg har nylig kjøpt en leilighet og det viser seg nå at det er svært så lydt mellom rommene! Dette oppdaget jeg selvfølgelig ikke på visning på 30 minutter en sommerdag da "alle" beboere var ute, slik at man ikke kunne høre verken naboer eller folk i naborommet. Er det vanlig å reklamere på slikt? Saksøke eiendomsmegleren? Eller er det slik at hva som er "lydt mellom rommene" er såpass relativ at man ikke kan vinne frem med en reklamasjon/søksmål i et slikt tilfelle? Boligjaget har ødelagt nattesøvnen min! Jeg sulle bare fortsatt å leie hele livet... Selv har jeg noen regler på slikt. gamle bygg ala fra 50 tallet er svært lytte hus med leiligheter er lytte --------- se på nyere leiligheter, typisk fra 2000 og nyere. sjekk om skilleveggene er av betong eller lettvegg. er det lettvegg, sjekk at det er gjerne dobbel eller trippel gipslag Lenke til kommentar
IHaveADream Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2017 Hei, Takk for svar! Det er nok "for sent" for min del - leiligheten er allerede kjøpt og vi har flyttet inn... Blokken er fra 70-tallet... Den jeg bodde i tidligere var også fra samme tid, men hørte aldri noe med mindre naboene hadde musikk på full guffe... Alternativet nå er jo å flytte på nytt, men det er vanskelig med en hel familie på slep... Savner den gamle leiligheten min. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Eller så kan du spytte inn litt oppussing i boligen og lydisolere den. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 (endret) Det burde være vanlig å ta med seg en radio eller noe og teste det selv. Edit; Lydisolering som Dragen nevner koster ikke veldig mange kronene hvis man gjør det selv. Sleng på noen lekter, plater med god lydisolering og mal. Endret 3. januar 2017 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Fugemasse i alle sprekker og hull der luft og lyd kan slippe gjennom er viktig. Mangler det hjelper det lite med plater, lekter og maling. Første test på slike lydlekkasjer er å skru av lyset i et rom og skru det på det i naborommet. Ser du at det lyser langs gulv- og/eller taklister, er det også lydlekkasje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå