Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Hei

Går rett på sak og forteller kort.

Registrerte mitt enkeltmannsforetak. Da det ble godkjent av altinn fikk jeg melding på mobilen torsdag 01.12.2016 klokka 10.50. Dette var min eneste dag fri fra jobb den uken så jeg hadde nettopp våknet. Er helt ny innen markedsføring og økonomi, men ville bare endelig stå på egne bein og registrere Et ENK for å følge "drømmejobben".

Rett før kl 11 ringer noen meg fra allmedia. Han kalte seg for Jakob, "eneste Jacob der" ifølge han. Han snakket fort og utydelig og hadde ivrig stemme. Jeg lyttet, fordi når han presentere seg hørtes det ut som han sa alltinn, med tanke på jeg nettopp ble godkjent 8minutter tidligere og var kjempeglad for å få godkjent foretaket mitt.

Jeg var dum og uviten nok til å bli manipulert av over nevnte selger til å signere med "OK" på melding. Jeg var usikker og følte at det var obligatorisk.

Jeg sa jeg ikke hadde økonomi til å betale de 2998,- EKSKLUDERT mva nå. Han sa jeg kunne få faktura 20 januar istedenfor.

1 dag senere får jeg faktura over mail, forfall 12.12.2016. På 2998,- + mva alså nærmere 4000,-.

Jeg sendte mail og forklarte jeg følte meg manipulert og lurt og at de spilte på min uvitenhet til å signere på avtalen.

Fikk følgende svar:

"Din hendvendelse (#24558) har blitt oppdatert svar på denne mailen eller klikk på lenken under:

Gabriel Li

Gabriel Lilleberg (Allmedia)

Dec 5, 09:53 CET

Hei

Etter en gjennomgang av saken har vi valgt og slette din avtale.

Dette er på bakgrunn av at vi ikke ønsker missfornøyde kunder.

Ha en fortsatt fin dag videre

Mvh

Allmedia AS"

Nå idag 03.01.2017 fikk jeg INKASSOVARSEL fra "SG finans". Emailen til bedriftsoket.no var listet på inkasso en om jeg ønsket kopi av fakturaen. Med andre ord må jeg kontakte de for å få ny faktura, ikke selve SG finans. Som om det er fake.

Jeg har planer om å samle ALLE som har følt at bedriftsoket/allmedia as har svindlet dem og gå til VG, dagbladet, tv2 hjelper deg og selvfølgelig anmelde saken.

Jeg er ikke noe advokat, men Avtalen de bruker kan overhodet ikke være lovlig. Sjekk nettsiden og se selv. Det er nermest umulig å komme seg ut av avtalen. Man må oppsi over nett tidligst 21 dager før avtalen går ut (6mnd fra dagen du blir lurt!!) og du får ingen innloggings informasjon. I tillegg til det, så er det ikke mulig å oppsi over mail eller telefon, bare "skjemaet" de har over nettsiden hvor du ikke kan logge inn i utgangspunktet. De kan også endre avtalen slik de vil, hele tiden, og det har man som svindlet kunde faktisk "signert" på. Total lureri. At folk kan bedra mennesker på en slik måte er ufyselig og gjør meg kvalm.

Håper folk ser dette innlegget og kan spre det videre så alle som har vært rammet av bedriftsoket as / allmedia as kan stå sammen om dette og få en slutt på dette!

Ønsker alle et godt nyttår.

Mvh,

Sergej Leininger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk nettopp mail fra SG finans. Sendte dem 3 mails angående dette.

Følgende svar fikk jeg nå:

"Hei, vi har stoppet fakturaen på bakgrunn av All Media sin bekreftelse til deg om at denne slettes.

Med vennlig hilsen

Henning Lieberg

seniorkonsulent – Factoring Region Sør

SG Finans AS

Tlf: +47 21 63 28 14

E-post: [email protected]

Web: www.sgfinans.no

"

Mailen minner veldig om den jeg fikk av allmedia når jeg truet med anmeldelse og om å gå media. Fikk raskt svar og synes det er bra at det gikk slik. Men jeg aner ugler i mosen. Magefølelsen sier meg at allmedia as og SG finans driver svindelen sammen.

Ønsker å komme til bunns i dette. Jeg håper ingen blir lurt i denne fella. Ingen fortjener å må stresse slik jeg har gjort for å få dette ut av verden. Mange vet ikke hva de skal gjøre, og betaler uten å nøle.

Det første man må gjøre er å sende mail til allmedia og forklare saken og at de har lurt deg. Henvis til:

Følgende avtalelovens paragrafer:

Paragraf.31

Dersom noen har utnyttet en annens uerfarenhet til å oppnå eller betinge fordeler, blir den annen part ikke bundet ved sin viljeserklæring.

Paragraf.36

En avtale kan helt eller delvis settes til side eller endres for så vidt det ville virke urimelig eller være i strid med god forretningsskikk å gjøre den gjeldende.

Deretter må du bestride fakturaen til inkasso firmaet og forklare hendelsen og at du nekter å betale pga svindleri.

Håper dette funker for fremtidige utsatte kunder, og at allmedia snart blir tatt. Det kan virkelig ikke fortsette, vi er i 2017 og sånt unødvendig tull bør ikke være til bekymring av nyetablerte bedrifter!

Mvh

Sergej

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har også gått på den smellen. Sliter nå. Oppsigelsesperioden min er i gang ut, og finner ikke noe sted å logge inn. Har sendt de mange e-poster og har rundt uendelig mange ganger men får ikke svar... hva gjør man liksom? Vurderer å slette bedriften min, enk,...

Endret av Fjordogfjell
Lenke til kommentar

Gikk på en lignende smell for 6 år sida. Startet en idiotfirma pga jeg følte jeg var flink med 3D-animasjon.

En ivrig fyr ringte og nevnte noen nøkkelord som brønnøysundsregisteret, fikk det til å virke som han ringte på vegne av dem. Tenkte det var en eller annen representant, og han nevnte en saksomkostning på 40 kr for å oppgradere til NUF eller noe i den duren.

De kunne sende regning eller ta det på visa via telefon. (Ja, jeg vet, skikkelig idioti fra min side)

Verdun Group klarte da umiddelbart å tømme kontoen min for 4400 kr. Det var vel alt jeg hadde til mat og slikt.

Ringte dem en million ganger og kom ingen vei. De var bare helt psykopater.
"Angrefrist gjelder ikke for næringskjøp" osv.

Mamma ringte dem og kjefta dem ihjel. Fikk pengene på konto igjen et par dager senere.

I fjor startet jeg et ENK for å gjøre noe musikkvirksomhet, og legger nå på røret hver gang noe drittfolk ringer.

Dette er sånn man lærer skikkelig av.

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har også gått på den smellen. Sliter nå. Oppsigelsesperioden min er i gang ut, og finner ikke noe sted å logge inn. Har sendt de mange e-poster og har rundt uendelig mange ganger men får ikke svar... hva gjør man liksom? Vurderer å slette bedriften min, enk,...

Har du funnet noe sted og logge inn?? driver og sliter med samma dritten som deg nå, oppsigelses tiden starter i mårra men finner ikke ut hvor jeg skal logge inn

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei

Går rett på sak og forteller kort.

Registrerte mitt enkeltmannsforetak. Da det ble godkjent av altinn fikk jeg melding på mobilen torsdag 01.12.2016 klokka 10.50. Dette var min eneste dag fri fra jobb den uken så jeg hadde nettopp våknet. Er helt ny innen markedsføring og økonomi, men ville bare endelig stå på egne bein og registrere Et ENK for å følge "drømmejobben".

Rett før kl 11 ringer noen meg fra allmedia. Han kalte seg for Jakob, "eneste Jacob der" ifølge han. Han snakket fort og utydelig og hadde ivrig stemme. Jeg lyttet, fordi når han presentere seg hørtes det ut som han sa alltinn, med tanke på jeg nettopp ble godkjent 8minutter tidligere og var kjempeglad for å få godkjent foretaket mitt.

Jeg var dum og uviten nok til å bli manipulert av over nevnte selger til å signere med "OK" på melding. Jeg var usikker og følte at det var obligatorisk.

Jeg sa jeg ikke hadde økonomi til å betale de 2998,- EKSKLUDERT mva nå. Han sa jeg kunne få faktura 20 januar istedenfor.

1 dag senere får jeg faktura over mail, forfall 12.12.2016. På 2998,- + mva alså nærmere 4000,-.

Jeg sendte mail og forklarte jeg følte meg manipulert og lurt og at de spilte på min uvitenhet til å signere på avtalen.

Fikk følgende svar:

"Din hendvendelse (#24558) har blitt oppdatert svar på denne mailen eller klikk på lenken under:

Gabriel Li

Gabriel Lilleberg (Allmedia)

Dec 5, 09:53 CET

Hei

Etter en gjennomgang av saken har vi valgt og slette din avtale.

Dette er på bakgrunn av at vi ikke ønsker missfornøyde kunder.

Ha en fortsatt fin dag videre

Mvh

Allmedia AS"

Nå idag 03.01.2017 fikk jeg INKASSOVARSEL fra "SG finans". Emailen til bedriftsoket.no var listet på inkasso en om jeg ønsket kopi av fakturaen. Med andre ord må jeg kontakte de for å få ny faktura, ikke selve SG finans. Som om det er fake.

Jeg har planer om å samle ALLE som har følt at bedriftsoket/allmedia as har svindlet dem og gå til VG, dagbladet, tv2 hjelper deg og selvfølgelig anmelde saken.

Jeg er ikke noe advokat, men Avtalen de bruker kan overhodet ikke være lovlig. Sjekk nettsiden og se selv. Det er nermest umulig å komme seg ut av avtalen. Man må oppsi over nett tidligst 21 dager før avtalen går ut (6mnd fra dagen du blir lurt!!) og du får ingen innloggings informasjon. I tillegg til det, så er det ikke mulig å oppsi over mail eller telefon, bare "skjemaet" de har over nettsiden hvor du ikke kan logge inn i utgangspunktet. De kan også endre avtalen slik de vil, hele tiden, og det har man som svindlet kunde faktisk "signert" på. Total lureri. At folk kan bedra mennesker på en slik måte er ufyselig og gjør meg kvalm.

Håper folk ser dette innlegget og kan spre det videre så alle som har vært rammet av bedriftsoket as / allmedia as kan stå sammen om dette og få en slutt på dette!

Ønsker alle et godt nyttår.

Mvh,

Sergej Leininger

I had the same thing happen to me in November 2016.  Fast talking man at 08.30 in the morning, I gathered from what he was saying that he was phoning from Brønøysund and letting me know that my ENK had been accepted.  I kept telling him that he must slow down because he spoke too fast, and that I was not accustomed to his dialect etc.  Eventually he sent me a message to which I should just answer quickly with OK.  I really thought he was from Brønøysund.  When I realised that it was not them, but this All Media group, I got hold of them and said that I wanted to use my 14 dagers angrerett but they said that in this business that was not an option.  I paid up, and it was just money down the drain!!!!  I was furious!  I believe they are now Konkurs! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...