CharlesBronson Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Hei, Min sjef har fått uvanen høylytt, ustanselig smatting. Dette er selv når han ikke spiser. Han går altså rundt å smatter hele dagen. På meg virker det som et slags form for "markering av territorie". Jeg jobber i kunnskapsbedrift og trenger ro til å tenke, så dette er mer enn bare irriterende. Er det noen som har idéer om hva jeg kan gjøre for å få han oppmerksom på uvanen? Arbeidsgiver/ansattforhold gjør at jeg neppe bør si fra direkte. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Begynne å smatte selv, spør sjefen hva du driver med så sier du at du trodde det var en greie man skulle gjøre på jobben Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Legg igjen en anonym post it lapp på pulten hans. Se om han blir mer bevisst på det 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Det er ditt problem, så du får lære deg å ikke henge deg opp i lyden Det er ikke smattingen som plager deg men du som plager smattingen .. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Det er ditt problem, så du får lære deg å ikke henge deg opp i lyden Det er ikke smattingen som plager deg men du som plager smattingen .. Herregud for noe vås... 5 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Vel, du kan jo mene akkurat hva du vil, jeg foreslår bare den mest korrekte og praktiske løsningen Det er så klart mest vanlig og også mest feilaktig å forlange at verden skal være etter ens personlige smak og behag, men det er hverken logisk eller "voksent" å forlange det hvis man da ikke enda er som ett lite barn sånn rent mentalt Lenke til kommentar
zero dawn Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Så hvis naboen spiller høy musikk hver eneste natt, så må man bare la være å henge seg opp i lyden? 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Det er ditt problem, så du får lære deg å ikke henge deg opp i lyden Det er ikke smattingen som plager deg men du som plager smattingen .. Du må la være å henge deg opp i at jeg kakker deg i hodet hele dagen Du får premien fro de fjerneste svaret jeg har lest her ever. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Jeg hadde begynt å se meg etter ny jobb. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 (endret) Det er ditt problem, så du får lære deg å ikke henge deg opp i lyden Det er ikke smattingen som plager deg men du som plager smattingen .. Du må la være å henge deg opp i at jeg kakker deg i hodet hele dagen Du får premien fro de fjerneste svaret jeg har lest her ever. Gratulere med å misse logikken! Hva med å sutre om at sjefen snøfter eller snuser eller hoster eller nyser Dette handler ikke om at noen blir fysisk angrepet, men om en som lager problemer ut av en naturlig og helt vanlig lyd Kanskje foreslå at han opererer bort ørene sine siden han sliter på den måten Endret 3. januar 2017 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Så hvis naboen spiller høy musikk hver eneste natt, så må man bare la være å henge seg opp i lyden? Hold deg til saken dramaqueen ... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Det er ditt problem, så du får lære deg å ikke henge deg opp i lyden Det er ikke smattingen som plager deg men du som plager smattingen .. Du må la være å henge deg opp i at jeg kakker deg i hodet hele dagen Du får premien fro de fjerneste svaret jeg har lest her ever. Gratulere med å misse logikken! Hva med å sutre om at sjefen snøfter eller snuser eller hoster eller nyser Dette handler ikke om at noen blir fysisk angrepet, men om en som lager problemer ut av en naturlig og helt vanlig lyd Kanskje foreslå at han opererer bort ørene sine siden han sliter på den måten Nå er det engang slik at smatting er en totalt unødvendig lyd. Det er nok unødvendige ting i verden om vi ikke skal plages med smatting også. Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 (endret) Arbeidsgiver/ansattforhold gjør at jeg neppe bør si fra direkte. På midten av 90-tallet hadde jeg et oppdrag i en liten bedrift, der jeg delte kontor med sjefen. Han satt hele dagen og tygget tyggis på en veldig høylydt måte, bare to-tre meter fra meg. Dette gikk ut over konsentrasjonen min, og jobben jeg skulle gjøre. En dag tok jeg mot til meg og tok opp problemet, og jeg fikk meg en skyllebøtte av kjeft tilbake. Heldigvis så har jeg ikke møtt så veldig mange av denne "støyende" typen senere i arbeidslivet, men et par-tre stykker har vært av typen som virkelig går deg på nervene. En gang hadde jeg en kollega som til stadighet snufset, harket, smattet og lagde diverse andre merkelige lyder. Han hadde dessuten en veldig spesiell tastatur-teknikk, og nærmest hamret på tastene når han skrev. Uansett hva denne mannen gjorde så var det veldig støyende. Det var ikke bare jeg som reagerte på ham, det var et par andre som også slet litt. Det kan være greit å ha et par støydempende hodetelefoner. Du kan jo si til sjefen at du trenger å konsentrere deg, og trenger et par slike, uten å nevne grunnen, da. Endret 3. januar 2017 av Børt-Erik 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Du sier "herregud, har ikke mora di lært deg at du skal tygge med munnen igjen?" Også smiler du hyggelig slik at det kan tolkes som du spøker. De fleste jeg har jobbet med har plukket opp den og prøvd å gjort noe med det. Men du må huske at her er det foreldrene hans som har feilet og når smatting ikke blir plukket av barn når de er ganske små så er det en uvane som er veldig vanskelig å bli kvitt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Det er ditt problem, så du får lære deg å ikke henge deg opp i lyden Det er ikke smattingen som plager deg men du som plager smattingen .. Du må la være å henge deg opp i at jeg kakker deg i hodet hele dagen Du får premien fro de fjerneste svaret jeg har lest her ever. Gratulere med å misse logikken! Hva med å sutre om at sjefen snøfter eller snuser eller hoster eller nyser Dette handler ikke om at noen blir fysisk angrepet, men om en som lager problemer ut av en naturlig og helt vanlig lyd Kanskje foreslå at han opererer bort ørene sine siden han sliter på den måten Hva med bjeffing? En hund som bjeffer ustanselig og ødelegger nattesøvnen er med logikken din helt greit siden det er en naturlig og helt vanlig lyd Lenke til kommentar
CharlesBronson Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 Det er ditt problem, så du får lære deg å ikke henge deg opp i lyden Det er ikke smattingen som plager deg men du som plager smattingen .. Du må la være å henge deg opp i at jeg kakker deg i hodet hele dagen Du får premien fro de fjerneste svaret jeg har lest her ever. Gratulere med å misse logikken! Hva med å sutre om at sjefen snøfter eller snuser eller hoster eller nyser Dette handler ikke om at noen blir fysisk angrepet, men om en som lager problemer ut av en naturlig og helt vanlig lyd Kanskje foreslå at han opererer bort ørene sine siden han sliter på den måten Jeg skjønner jo poenget ditt her เมฆบ้า, og er ikke direkte uenig med deg. Enkelte lyder er naturlige og ikke rimelig at man henger seg opp i. Smatting er også naturlig, men det er mulig å slutte med det. Uansett hadde det ikke vært noe problem om man holdt smattingen til når man spiste. Det hadde heller ikke vært et problem om smattingen ikke var så høylytt at jeg hører det her, 10 meter unna der sjefen sitter. I møter blir dette ekstra ille, og er ikke sikker på hvor godt inntrykk det gjør hos eventuelle kunder etc. Så på den måten kan det faktisk være at det ikke _bare_ er mitt problem. Når jeg tenker meg om, så er jeg også usikker på hvor naturlig akkurat denne smattingen er. Som nevnt fremstår det som et slags "markering av territorie" (hvis dette gir noen mening - vanskelig å forklare). Ja, CrvenaZvezda. Det er akkurat sånn det føles. Hadde ikke utgjort noen forskjell om han sto å kakket meg i hode hele dagen. Det er naturligvs ingen vesentlig forskjell på fysisk, visuell eller hørbar forstyrrelse. Uansett, tror jeg kommer til å skaffe øreklokker (har brukt propper i lang tid, men det er ikke spesielt bra for ørene å sitte slik i åtte timer fem dager i uken). Ellers er en tanke jeg var innom, at jeg kanskje kunne ta det opp med en av mine andre sjefer (som er likestilt med smatteren), og spurt om ikke han kunne ta det opp med smatteren... usikker på om det er "innafor". Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Det er nok det som kalles en tvangshandling. Har vært borti en fyr som lagde en merkelig lyd med munnen. Kan ikke helt beskrive det, men det det var på en måte tsst tsst innover med tunga bak fortenna oppe. Kom en rar "smatteaktig" lyd, i mangel på bedre ord. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Det er ditt problem, så du får lære deg å ikke henge deg opp i lyden Det er ikke smattingen som plager deg men du som plager smattingen .. Du må la være å henge deg opp i at jeg kakker deg i hodet hele dagen Du får premien fro de fjerneste svaret jeg har lest her ever. Gratulere med å misse logikken!Hva med å sutre om at sjefen snøfter eller snuser eller hoster eller nyser Dette handler ikke om at noen blir fysisk angrepet, men om en som lager problemer ut av en naturlig og helt vanlig lyd Kanskje foreslå at han opererer bort ørene sine siden han sliter på den måten Hva med bjeffing? En hund som bjeffer ustanselig og ødelegger nattesøvnen er med logikken din helt greit siden det er en naturlig og helt vanlig lyd Naturligvis er det greit, men det betyr ikke at man ikke kan irritere seg over den lyden. Jeg sier konsekvent "lyd" fordi det er det det er, og når jeg irriterer meg så mye at jeg endrer ordet til "støy" er det min egen oppfatning og dermed har det som "bare" var en lyd blitt til mitt personlige problem som ødelegger min nattesøvn eks, eller min konsentrasjon. Alle gjentagne lyder rundt oss er egnet til å henge seg opp i og irritere seg over mener jeg. Selv har jeg aversjon mot tikkende klokker, blir rett og slett satt ut av den lyden Men vi kan ikke pålegge verden rundt oss å bli sånn som vi vil hele tiden, noe må man klare å enten bare overse/høre eller flytte seg bort fra Min mening om lyd og ulyd Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 .... Er det noen som har idéer om hva jeg kan gjøre for å få han oppmerksom på uvanen? Arbeidsgiver/ansattforhold gjør at jeg neppe bør si fra direkte. Hvis dette er en uvane som har dukket opp utviklet seg kan det rett og slett tenkes at sjefen din ikke er klar over det. Om forholdet mellom sjef og undergitt ikke er robust nok til å takle at du spør om han er klar over at han smatter, er det kanskje andre ting med arbeidsmiljøet i bedriften som er under pari også. De fleste mennesker takler direkte tilbakemeldinger så lenge de er saklige og reale. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå