Dragen Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Moderatormelding Hold dere saklige. Dere er nå på grensen til personangrep. Videre førsel av slik oppførsel vil tiltrekke en moderator med pisk. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 (endret) Ja, vi er bare teoretikere som klarer å rettferdiggjøre at du som tjener penger på noe er nærmest å bære risikoen for dine dårlige beslutninger. Beslutning i flertall? Får du tak i en dårlig leietaker har du gjort en - 1 - dårlig beslutning. Maks. . For en kommentar. Er du 5 år? Beslutning 1: Leie ut Beslutning 2: Leie ut til spesifikk person. (Og dette er ikke et minimum. Dersom du ikke bakgrunnsjekker personen har du gjort nok et dårlig valg. Å stole på dårlige opplysninger er et annet. "En beslutning. Maks" Ja, kanskje om du er virkelig korttenkt!) Ettersom du anklager Krikkert for å være fem år kan vi vel konludere med at du er under fem siden du ikke kan telle? Jeg vet ikke helt hvordan hjernen din fungerer, men å få en dårlig leietaker krever kun, og alltid kun, en beslutning. Det at du deler det opp i to deler er underlig. Hvorfor egentlig begynne med "beslutning å leie ut".. Vi kan sikkert strekke det tilbake til når man blir født og komme opp i utallige beslutninger, men hva er visten..? Min kommentar var om at jeg synes det er barnslig å kalle noen en "flink gutt" - derav spørsmålet om nevnte person er 5 år.. Ettersom du mener jeg virker korttenkt regner jeg med at du har lang fartstid i utleiebransjen og leier ut mange objekter/mye areal. Jeg er alltid interessert i å lære dog så opplys meg gjerne hvordan du gjør det start til finish. Endret 3. januar 2017 av wampster Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Samtidig står man ikke ansvarlig for å skaffe noen husvær, og ingen settes på gata med en 3mnd oppsigelse. Mulig de ikke får AKKURAT den bopelen de vil ha, men 3mnd er nok, OG en avtalt frist for å finne seg et annet sted å bo. Vel vel, ut fra TS sine opplysninger er oppsigelsen akseptert av både leietager og Namsmann om jeg ikke husker feil, så det er nærtliggende å tro at TS har sitt på det tørre. Hvis man velger å leie ut, så påtar man seg ansvaret å stille et husvær til disposisjon, jo. Det er det man får betalt for. Jeg er ikke uenig i at 3mnd er tid nok for oppegående folk, men i de tilfellene hvor folk ikke er oppegående skal det heller ikke være slik at huseier bare kan sette dem på gata. Det er derfor det er namsmannen som foretar utkastelser, for når det punktet nås er disse menneskenes husvær samfunnets ansvar og ikke lenger utleiers. Ja, det finnes håpløse leietakere som kan være vanskelig å bli kvitt, men det vet man når man vurderer å begynne å leie ut. Utleiere som bresker seg med "bare bytte lås på døra" og "bare å sette tinga demmes i hagen" burde strengt tatt ikke få lov å leie ut. Edit: jeg er for øvrig enig i at det kan virke som om utleier har sitt på det tørre her, selv om jeg stusser litt over valg av begrunnelse for utkastelsen når det var så mye mer direkte relevant å begrunne det med. Har hatt 2 leiligheter hvor utleier har ment han har rett til å ta seg inn i min leilighet når han ønsket, fordi huset er hans. Skjønner godt at folk bytter lås. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Beslutning i flertall? Får du tak i en dårlig leietaker har du gjort en - 1 - dårlig beslutning. Maks. Deretter følger du opp med dårlige beslutninger. Det er bare teoretikere som klarer å henge seg opp i om man tjener penger på det eller ikke. Det er bare teoretikere som henger seg opp i eiendomsrett. Praktikere vet at disse rettighetene skal håndheves på en forsvarlig måte, og at det må finnes en prosedyre for å ivareta statens voldsmonopol for å unngå selvtekt. Hvis det tyngste argumentet du har å komme med er "bare teoretikere henger seg opp i <alle argumenter som ikke er mine>" så har du meldt deg ut av diskusjonen. Det er for saken helt irrelevant. Man har en kontrakt. Den ene parten misligholder kontrakten. Og så skal det altså være skikkelig problematisk og masse papirarbeide for å bli kvitt personen/få tilbake ens egen eiendom? Håpløst. Ja, fordi rettsordenen verdsetter vedkommendes ideelle interesse i å ha en bolig over din økonomiske interesse i utnyttelse av boligen. Dette er en evig diskusjon mellom bolighaiene og snylterne, hvor førstnevnte alltid mener at enhver begrensning er for mye, og sistnevnte mener at alle begrensninger er for lite. Resten av oss mener at det må finnes en balansegang som ivaretar begge hensyn. For en kommentar. Er du 5 år? Nei. Men du tar det tilsynelatende ille opp, noe som sier mengder om hva du mener er vesentlig for denne diskusjonen. Dette kan ha noe med måten du avfeier alle andre som "teoretikere", en diskusjonsteknikk resten av oss forlot på grunnskolen. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Jeg vet ikke helt hvordan hjernen din fungerer, men å få en dårlig leietaker krever kun, og alltid kun, en beslutning. Det at du deler det opp i to deler er underlig. Hvorfor egentlig begynne med "beslutning å leie ut".. Vi kan sikkert strekke det tilbake til når man blir født og komme opp i utallige beslutninger, men hva er visten..? Min kommentar var om at jeg synes det er barnslig å kalle noen en "flink gutt" - derav spørsmålet om nevnte person er 5 år.. Ettersom du mener jeg virker korttenkt regner jeg med at du har lang fartstid i utleiebransjen og leier ut mange objekter/mye areal. Jeg er alltid interessert i å lære dog så opplys meg gjerne hvordan du gjør det start til finish. Virkelig, leste du innlegget du siterte? Jeg lister opp flere beslutninger, men siden du ikke leste skal du få dem igjen: Bakgrunnsjekk: Å utføre (eller å ikke utføre) en bakgrunnsjekk er en beslutning. Deretter må denne informasjonen behandles. Dette krever, wait for it, en ny beslutning. Valg av kontrakt (eller ikke) er nok en beslutning. Påstanden din er altså beviselig feil. Jeg har forøvrig lang nok fartstid i livet til å ikke oppgi slike råd gratis. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 ettersom de fleste er greie folk. Møter man noen som gir F setter man hardt mot hardt. Verre er det ikke. Har på min tid bare hatt et slikt tilfelle (10 år siden) og fikk dem ut på 2 månder. Det går enda an for en som deg, som tydeligvis kan dette. For min egen del lar jeg heller huset mitt stå ubrukt enn å risikere sju sorger og åtte bekymringer. Jus og papirarbeid er ikke lystbetont, og siden myndighetene har valgt å gjøre utleie så lite fristende for utleier, gidder jeg virkelig ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå