Trondz1 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Har en liten plan om og bygge på litt hjemme, men så er det noen som har skremt meg litt med at man ikke kan bygge på mere enn 50% av eksisterende flate uten og måtte total renovere hele kåken. Jeg har prøvd og Google men finner ikke noe om det. Noen som har noe peiling her? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Får du lov til å bygge ut såpass mye i utgangspunktet? Må passe på utnyttelsesgraden for området du bor i. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2017 Nå er ikke huset stort i utgangspunktet, men tanken var ca 50kvadrat + garasje 45kvadrat. Bor på landet der nermeste nabo er noen kilometer unna og 16mål tomt. Men har aldri tenkt at det skulle være noe problem egentlig. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 https://byggesoknad.no/relevant-informasjon/byggesoknad-tilbygg/ Står litt her Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 (endret) Jeg er ikke noen ekspert, men har vært gjennom en byggesøknad selv som gjaldt tilbygg. Jeg kan ikke huske å ha sett noe om en slik 50% regel når jeg holdt på. Det man derimot må gjøre er å bygge mindre enn 50 kvadrat på hver søknad for å ikke gjøre prosessen for komplisert/kostbar. Det beste er å høre med byggesaksavdelingen i din kommune. Endret 3. januar 2017 av xibriz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå