Gå til innhold

– Enden er nær for Lumia

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fryktelig synd, både for gamle og nye brukere. Har trives og trives veldig godt med alle lumiaer jeg har hatt opp gjennom tidene og jeg håper inderlig MS kommer med en ny telefon, gjerne en i surface segmentet.

Du kan slappe helt av. Microsoft kommer med ny(e) telefon(er) om ikke så lenge. (Men det er usikkert hva som menes med lenge :-))

For Microsoft er det viktig å lansere noe nytt på riktig tidspunkt, og jeg tror ikke de er riktig ennå, så for min egen del vil jeg nok måtte klare meg med Lumia 950XL en stund til.

Lenke til kommentar

Tror ikke microsoft skal ha noen forhåpninger om å ta over markedet, men de har til vane å ta en god markedsandel av det meste de driver med.

Tør tippe høsten blir når vi ser surface telefonene begynner å komme.

Nå har jo MS drevet med mobil en stund, og etter mange år og enorm innsats har de en markedsandel på ganske nøyaktig 0%. Jeg tror de gir opp. De kommer nok til å komme med en Surface-telefon-greie, men bare for å vise at de fortsatt har en multiplattformstrategi og ikke for å faktisk ta markedsandeler.

Endret av Audun_K
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er fryktelig synd, både for gamle og nye brukere. Har trives og trives veldig godt med alle lumiaer jeg har hatt opp gjennom tidene og jeg håper inderlig MS kommer med en ny telefon, gjerne en i surface segmentet.

Ak ja, snart blir det vell kalt surface phone

Lenke til kommentar
Nå har jo MS drevet med mobil en stund, og etter mange år og enorm innsats har de en markedsandel på ganske nøyaktig 0%. Jeg tror de gir opp. De kommer nok til å komme med en Surface-telefon-greie, men bare for å vise at de fortsatt har en multiplattformstrategi og ikke for å faktisk ta markedsandeler.

Hvis Microsoft kutter ut helt mobiltelefoner er det historisk, tror ikke Microsoft har kastet bort på langt nær nok penger til å ville innse nederlaget det ville være. Microsoft har flere ganger vært trege inn i ett marked, men de kommer alltid inn med tiden.

Lenke til kommentar

Så veldig synd at Lumia forsvinner er det ikke. Microsoft er gode på mye, men på mobiler de helt elendige.

Det som er synd, er at det ikke er telefonene eller den påståtte mangelen på apper som er problemet. Problemet er at operativsystemet er dårligere enn Android 2.x da det først ble sluppet på markedet. Windows er så fullt av feil at det er til å bli smårar av. Uansett om de kaller den neste telefonen for Lumia, Surface Phone eller noe annet fancy, så kommer ikke jeg tilbake før jeg er 100% sikker på at OSet er minst like stabilt som Android.

@Microsoft: det nytter ikke lansere halvferdige produkter når markedet er mettet av supre produkter med Android og iOS "som bare fungerer".

Lenke til kommentar

Hvis Microsoft kutter ut helt mobiltelefoner er det historisk, tror ikke Microsoft har kastet bort på langt nær nok penger til å ville innse nederlaget det ville være. Microsoft har flere ganger vært trege inn i ett marked, men de kommer alltid inn med tiden.

Zune?
Lenke til kommentar
Zune?

Ja, og nei. De avsluttet produksjonen av Zune hardwaren det er riktig, men Zune levde videre på windows telefoner, xbox og windows pc. Zune tjenesten var oppe fram til 2015, hvor den da ble tatt over av Groove.

Så hvis du ser på Zune som bare den hardware spilleren ga de opp den biten, men ser du på Zune som hele satsninga de gjorde ga de ikke opp.

Lenke til kommentar

Ja, og nei. De avsluttet produksjonen av Zune hardwaren det er riktig, men Zune levde videre på windows telefoner, xbox og windows pc. Zune tjenesten var oppe fram til 2015, hvor den da ble tatt over av Groove.

Så hvis du ser på Zune som bare den hardware spilleren ga de opp den biten, men ser du på Zune som hele satsninga de gjorde ga de ikke opp.

Jeg tenkte på hardware-spilleren, ja. Syns for øvrig ikke det er noe styrke i det hele tatt å nekte å gi opp.
Lenke til kommentar

Jeg tenkte på hardware-spilleren, ja. Syns for øvrig ikke det er noe styrke i det hele tatt å nekte å gi opp.

Ikke i det hele tatt.

Å prøve på noe vanskelig kan være både lurt og prisverdig. Å fortsette å prøve på noe umulig er bare teit. Noen ganger må man bare innse nederlaget og gå videre.

Lenke til kommentar

Har litt sans for at MS liksom skal være "kongen" av apper men så er det nesten ikke en app som støttes på mobilen. Men, hei, greit med fliser da?  :sick:  Telefonen i seg seg var jo helt grei, men hvorfor skal en velge en WP når 90% av det en kunne tenkt seg på telefonen ikke er mulig å ha der? I begynnelsen hadde jeg litt trua, så gikk det litt lenger tid og hadde fortsatt trua, så gikk det litt lenger tid igjen så begynte trua å svikte, så gikk det enda litt lenger tid så ble jeg litt forbannet, så gikk det enda lenger tid så var det lille håpet jeg hadde helt vekke så skaffet jeg meg en annen mobiltelefon, som ikke var "merket" Microsoft.

I disse dager er jeg en storfornøyd mobilbruker  :yes:

At MS har klart å vanære Lumia slik er helt ubegripelig.

Du kan slappe helt av. Microsoft kommer med ny(e) telefon(er) om ikke så lenge. (Men det er usikkert hva som menes med lenge :-))
For Microsoft er det viktig å lansere noe nytt på riktig tidspunkt, og jeg tror ikke de er riktig ennå, så for min egen del vil jeg nok måtte klare meg med Lumia 950XL en stund til.

Det hjelper jo lite å komme med noe nytt hvis en ikke får solgt det. Om det skulle komme en ny "fresh" WP lansering så er det for sent for meg uansett og de "vinner" ikke meg tilbake. Her er jeg sikkert en blandt mange. Trodde litt av meningen ved å gi ut ett nytt produkt var å gjøre kundene litt fornøyde og i alle fall få produktene sine opp i butikkhyllene. Hva er grunnen til at de ikke finnes der? Er det bare salgbart i en uke? to? en måned? Siden du nevner riktig tidspunkt må jeg si at jeg er litt nysgjerrig på hvor innskrenket det tidspunktet er. 

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke sånn at Windows phone operativsystemet er så dårlig. Det synes jeg funker bra. Sikkerhetsmessig er det også helt på høyden. Android er vel ikke det etter hva jeg har lest. Det kjipe er vel at app markedet er relativt beskjedent. Det som har holdt salget mest tilbake på billigtelefonene er vel mangelen på snapchat blant annet. Så er det vel flere firmaer som lager hardware med WP som ser interessant ut fra forretningssiden. HP Elite universet ser jo relativt spennende ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...