Gå til innhold

Wifi tale gir bank-lD-problemer på noen mobiler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt wifi tale siden det ble lansert. Med svært dårlig innendørsdeking var wifi tale kjærkomment. Ulempen er at telefonen er litt for keen på å koble aktiv samtale tilbake mobilnettet. Resultatet blir brudd i lyd, uten at selve forbindelsen brytes. I praksis ubrukelig for meg. Om anropet skal "settes" over til 4G burde være opp til brukeren å bestemme. Eneste mulighet for jevn og stabil tale over wifi er å sette telefon Io flymodus, og aktivere wifi. Da fungerer SMS og tale, ikke MMS og BankID.

Lenke til kommentar

Jeg har bare gode erfaringer med WifiTale. Vi har ikke den beste dekningen i vårt nye bygg, og har satt opp en Cel-Fi som hjalp. Skrudde av denne da WiFiTale kom til iPhone. Har testet ganske grundig i hele bygget som går over 3 etasjer. Opplever at talekanalen blir litt taus noen sekunder når jeg beveger meg fra en WIFI-sone til neste, men dette har nok mer med hvordan nettverket er satt opp her internt. Ellers holder samtalen fint, og hopper også over til 4GTale når jeg går utenfor bygget. Virker som om iPhonen min kobler inn WIFITale et sted mellom -105 og -110db.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...