lasse_hansen87 Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 (endret) Hei sann. Har et Gigabyte Gaming 3 hovedkort, og en Intel i7 4790k prosessor på 4Ghz. Har 16Gb ram og SSD disk og et Evga FTW 1080 grafikk kort. Spørsmålet mitt er, bør jeg oppgradere hovedkort og prosessor? Eller henger det jeg har enda med, slik at jeg kan drøye med å oppdatere? Tenkte litt med tanke på skylake prosessorene og sånn, men det er kanskje ikke så mye å hente der? Endret 2. januar 2017 av lasse_hansen87 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Det må da vell du selv kunne svare på. Hvis du føler CPU'en er flaskehals. Kjøp ny evt. overklokk høyere? Du finner HELT sikkert tusenvis av benchmarks av de ulike CPU'ene, hvis du googler litt. Lenke til kommentar
matiaslau Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Høres ikke ut som noen nødvendighet. Hva bruker du maskinen til? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Kommer nye greier snart så det er dumt å handle nå hvis det brått blir et flottners ytelseshopp for ca. samma pris. Den CPU'en er ikke en betydelig flaskehals i de fleste spill og det er ikke verdt pengene å oppgradere den tenker jeg, men det er jo relativt hva man synes det er verdt å betale i forhold til ytelsesforbedring/ pris. Du vil dog få noen ekstra fps i noen spill hvis du oppgraderer til f.eks. 6700K Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2017 Jeg bruker maskinen kun til spilling. Leste et sted sjæl at det kommer noe nye greier snart, så jeg avventer nok å ser hva det er for noe, og hvor mye bedre ytelse jeg kan få. Takk for svar folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå