Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flest jenter eller gutter som slår opp?

Anbefalte innlegg

For meg virker det som at det nesten alltid er jenta som slår opp, med mindre jenta gjør noe skikkelig dumt. Vil gjerne ha synspunkter fra flere, da jeg er litt kun har erfaringer fra mitt eget liv.
Er gutter mer vanedyr som tar til takke med det de er vant til selv om forholdet skulle være dårlig?

Anonymous poster hash: 9ddaf...1a4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er stort sett kvinner som gjør det slutt, de vet at det står en mann tilgjengelig på hvert gatehjørne. Gjennomsnittskvinnen har fire ganger større muligheter for å finne nytt gress enn gjennomsnittsmannen.

Hvis en mann som ikke er spesielt populær avslutter et forhold vet han at han kanskje har pult for siste gang i sitt liv. Han ser ikke frem til å stille seg inn i reservekøa sammen med de mange på 30 og 40 år som aldri har pult.

Endret av BadCat
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er stort sett kvinner som gjør det slutt, de vet at det står en mann tilgjengelig på hvert gatehjørne. Gjennomsnittskvinnen har fire ganger større muligheter for å finne nytt gress enn gjennomsnittsmannen.

Hvis en mann som ikke er spesielt populær avslutter et forhold vet han at han kanskje har pult for siste gang i sitt liv. Han ser ikke frem til å stille seg inn i reservekøa sammen med de mange på 30 og 40 år som aldri har pult.

Høres ut som ord fra en desperat mann.

Folk slår som regel opp for å komme ut av et forhold, ikke for å komme inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Har vært ulykkelig forelsket to ganger og blitt avvist av flerfoldige kvinner opp gjennom årene, men har aldri blitt dumpet av en jente jeg har fått på kroken og vært i en eller annen form for forhold med.

Fra egne erfaringer fra min vennekrets vil jeg si det er minst like vanlig (og kanskje også mer) at mannen gjør det slutt.

Lenke til kommentar

Kjønnet i seg selv er uinterresant, men grunnlaget for avslutningen og hvorfor en grunn kanskje "rammer" en overvekt av gutter/jenter er spennende.

Mange ganger, virker det som for meg, så er avslutningen basert på et grunnlag som kommer av mediepåvirkning. Glansbildeforholdet som blir presentert er ikke sin virkelighet og da vil man heller droppe stabilitet og jakte mer.

Så virker det som at stabile forhold ofte inkluderer utroskap. Man vil ha det stabile, men det blir for lite spenning så utroskap er veien å gå for å få "i pose og sekk". Ja, jeg vet at en del forhold ender opp uten sex etterhvert så det er ofte en stor grunn det også, nærhet i form av sex er visst viktig.

Edit; Etter min erfaring så er det enten ca. 50-50 eller så er det et forhold som rett og slett er dårlig/dødt og det teknisk sett er begge to som avslutter selv om den ene parten er førstemann til å si "det er over".

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Jeg tror det er flest kvinner som avslutter forhold. Dette har med at menn often er totalt uvitende om ev. problemer, menn har generelt sett mindre å pirke på, og har en tendens til å hale ut dødsdømte forhold mye lengre enn kvinner gjør. Derfor blir ofte menn den som "sitter igjen, etter å ha strevd lenge med forhold", eller blir forlatt, tilsynelatende uten grunn.

Lenke til kommentar

Hva med reservekøen av kvinner på 30-40? Klarer ikke skjønne at det skal være lettere for dem å få en ny partner, enn det er for en mann i samme situasjon.

Hvis jeg skal synse litt, så trur jeg til og med det er motsatt. Single menn på 30-40 stiller sterkere enn single kvinner på 30-40. Dette baserer jeg på at grensen for når en mann bli (aldersmessig) uatraktiv er mye høyere enn den samme grensen for kvinner.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette stemmer bare ikke. Hvis man ikke er et absolutt togvrak så er det masse damer der ute som er middelmådige akkurat som det er mange middelmådige menn.

Virker litt som om du rangerer veldig pene damer opp mot helt vanlige menn. Det blir ikke riktig eller rettferdig.

Lenke til kommentar

Kvinner er sjeldent den første til å slå opp i et forhold, og er tilsvarende ofte den som ønsker skillsmisse i et ekteskap.

Logikken er som følger:

Kvinnen må opprettholde forholdet inntil hun er gift med mannen. Dersom kvinnen slår opp underveis, vinner hun ingenting.

Dersom kvinnen derimot vinner ekteskapet, øker hun også sin inntekt med bortimot 150% gjennom mannens iherdige jobbing, mens hun selv kan jobbe deltid. Hun øker også gevinsten ved et brudd. Kvinnen sitter statistisk sett oftere igjen med en høyere andel av mannens formue, gjerne rett til å disponere eller overta eierskap av mannens hus, samt førsteretten til omsorg for barna. Hun får i pose og sekk, og har derfor et sterkt incentiv til å, i utgangspunktet inngå ekteskapet, og deretter bryte ekteskapet dersom det oppstår problemer. Mannen er på den andre siden fanget i sin egen ulykke, er ofte den som taper store deler av sine materielle goder, boforhold, samt må betale barnebidrag til unger han sjeldent ser, og har dermed ved ekteskap et sterkt incentiv til å leve med kjærringa han hverken kan fordra eller stole på etterhvert som de går lei av hverandre.

Sjekk google.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Hmm... Gutt og jeg tror jeg har en 66/33 ratio der jeg dumper flest. Men det er for det meste fordi jeg ikke er svært flink til å velge ordentlige partnere, og er alt for villig til å gå inn i forhold etter at man har kjent hverandre i svær kort tid. :) og jeg er ikke veldig snau rundt forholds prat. Har vel strengt tatt slått opp sånn 80% av tiden pga både jeg og partneren som er i forholdet mangler erfaringer og er svært dårlige til kommunisere osv.

Men det er vel sånn å være ung og uerfaren, men jeg begynner å føle at jeg begynner å forstå nokk for å klare å vedlikeholde et forhold. Så nå må jeg bare lære meg hvordan jeg skal finne meg en partner :p

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal synse litt, så trur jeg til og med det er motsatt. Single menn på 30-40 stiller sterkere enn single kvinner på 30-40. Dette baserer jeg på at grensen for når en mann bli (aldersmessig) uatraktiv er mye høyere enn den samme grensen for kvinner.

Alenemødre på 30-35 med dårlig betalte jobber og lite fritid kan jeg ikke skjønne er ekstremt attraktive.

Kvinner over 40 er også uproduktive, der en mann kan være det til omtrent 70.

Det er mange flere kvinner som vil ha en velbemidlet mann godt oppi åra enn det er unge menn som vil ha kvinner i 50-60 åra, selv om de har gryn.

Lenke til kommentar

Jeg er "jente". Har aldri blitt dumpet. Egentlig litt dumt, for jeg klarer virkelig ikke trøste venninner som er dumpet. Jeg forstår det ikke helt.

Anonymous poster hash: 58588...b18

Du kan dumpe meg ;)

Synes du kan dumpe meg i stedet?

Men det innebærer date og sånn da... men hey! Gratis mat og kaffe... Im in!?

Anonymous poster hash: 58588...b18

Lenke til kommentar

Har dumpet alle mine tidligere kjærester. Min siste dumpet jeg fordi hun ble en berg og dalbane av følelser, ene dagen glad, andre dagen forbanna eller lei seg. Og alt var min skyld, selvfølgelig. Jeg fortalte henne face to face at jeg var drittlei av bullshittet hennes og at hun kunne ta følelsene sine og dra til helvete.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...