gixer Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Så MSI neo-fis 2 er et greit kort da eller? Hvor langt bak Asus ligger den i ytelse ca? Det er vel sikkert så lite at det ikke er merkbart vel.. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Leste en test på Anandtech av MSI kortet. Final Words Having thoroughly testing the MSI 875P Neo-FIS2R motherboard we have come to three conclusions: 1. The MSI 875P Neo-FIS2R is easily the most overclocker-friendly Pentium 4 motherboard we've ever come across, both in terms of BIOS options and FSB overclocking ability. There is one other motherboard we haven't given you a full review of yet that comes pretty close to matching the 875P Neo-FIS2R in this department, but right now the MSI 875P Neo-FIS2R rules the roost. 2. The MSI 875P Neo-FIS2R is one of the most full-featured Pentium 4 desktop motherboard we've come across. We haven't taken at look at every single 875P motherboard so we can't say the 875P Neo-FIS2R is the most full featured P4 motherboard we've ever used, but it's darn close. 3. The MSI 875P Neo-FIS2R is available now (in the U.S. mainly) and it's a bargain for such a high-end, overclocker-friendly motherboard. MSI says the ASP (Average Selling Price) for the 875P Neo-FIS2R is $210, but at the moment you can find this motherboard for as low as $199, and no higher than $206 from a handful of well known U.S. online vendors. MSI says the U.S., Asia, Europe, and other major parts of the world should be receiving much larger quantities of 875P motherboards within the next seven days. The average desktop user or hardcore enthusiast will be completely satisfied with the MSI 875P Neo-FIS2R, as it pretty much offers everything these users could want. Obviously if you're looking for a low-cost motherboard with just a few basic onboard features and maybe some accessories here and there, you won't be considering the MSI 875P Neo-FIS2R but probably a cheap 865PE or SiS 655FX (the name of SiS' low-cost 800MHz FSB chipset is unknown at this time) motherboard. We are being quite honest when we say that we can find very little wrong with this motherboard (save a few early BIOS issues that pop up with any newly introduced product). The features, price, overclocking-friendly setup and availability of this board are all exactly what we would want from our ideal desktop motherboard. In fact, MSI currently has a low-cost version of this board, though the price isn't really all that "low" at $175. This motherboard is called the MSI 875P Neo-LSR and is exactly the same as the 875P Neo-FIS2R save the onboard IEEE 1394 FireWire controller, Intel PRO/1000CT Gigabit LAN (CSA), and Promise RAID controller (only two Serial ATA connectors via the ICH5R South Bridge). Stay tuned for several more 875P reviews to come… Tror den er grei. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Hvilken websjappe er det som selger Gigabyte GA-8KNXP? www.hwb.no Direkte link OMFG for et hovedkort!! Info om hk'et. Endret 1. desember 2003 av Strupstad Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Hvilken websjappe er det som selger Gigabyte GA-8KNXP? www.hwb.no Jeg kjøpte mitt fra www.mamoz.no There were a handful of motherboards that were very close in features and performance that deserved to be the best high-end motherboard, but in the end the Gigabyte 8KNXP stood out the most. A combination of outstanding features such as IDE RAID (ATAPI and hard disk support), Serial ATA RAID (two separate controllers), Gigabit LAN (via CSA bus), IEEE 1394 FireWire, and ALC655 audio among other features made the 8KNXP stand out quite a bit. Other high-end motherboards had very similar features, so these attributes alone were not enough to decide if the 8KNXP was the best high-end Pentium 4 motherboard we've ever tested. What really pushed the 8KNXP over the hump was its outstanding performance in stock and overclocked modes, coming in just shy of the ASUS P4P800. The addition of the DPS 2 unit and a dual BIOS was also a contributing factor. All in all Gigabyte has yet again put together a stellar high-end motherboard. Endret 1. desember 2003 av tigerdip Lenke til kommentar
shorin Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 hm,har hørt rykter om at det ikke er mulig å legge inn "intel application accelerator" på asus sine p4c800 kort. Fleip eller fakta? Selv så sparer jeg til ett max3,og håper å få kjøpt det den 12 i denne mnd. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 OMFG for et hovedkort!! Bare kjipt at det koster så mye. 3395kr. er mye for et hovedkort. Men har siklet på det selv Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 hm,har hørt rykter om at det ikke er mulig å legge inn "intel application accelerator" på asus sine p4c800 kort. "intel application accelerator" har ikke støtte for I865/875 hovedkort. Så det gjelder nok ikke bare på asus sine p4c800 kort, men på alle I865/875 hovedkort. The Intel Application Accelerator is not compatible with the Intel® 875P, 865G/P/PE http://www.intel.com/support/chipsets/iaa/suppchip.htm Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Det gigabyte kortet som det blei linket til på HWB.no har jo dual channel SCSI, du kan sikkert slå av noen kroner for en utgave uten alskens snadder Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 OMFG for et hovedkort!! Bare kjipt at det koster så mye. 3395kr. er mye for et hovedkort. Men har siklet på det selv Hvis du tar versjonen uten scsi er du nede i ca 2000,- (1995,- på hwb.no og ca 2150,- på mamoz.no). De 1400 ekstra kronene gir deg bare scsi, alt annet er likt. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 OMFG for et hovedkort!! Bare kjipt at det koster så mye. 3395kr. er mye for et hovedkort. Men har siklet på det selv Hvis du tar versjonen uten scsi er du nede i ca 2000,- (1995,- på hwb.no og ca 2150,- på mamoz.no). De 1400 ekstra kronene gir deg bare scsi, alt annet er likt. Føkk me running! Det er mye penger for et hovedkort! Tror jeg holder meg til MSI kortet, med mindre noen har skriker ut at de har dårlige erfaringer med det kortet. Lenke til kommentar
Mello Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 In the end however, after countless hours of testing and much debate, we finally decided to give our Editors Choice Gold Award for best overall Pentium 4 motherboard to the ABIT IS7. ABIT has put together a well performing motherboard with a wonderful array of features and overclocking potential at an incredible price point. The ABIT IS7 is living proof of ABIT's commitment to the enthusiast desktop market, and we can only hope they continue to produce more motherboards like the IS7 for years to come. <-- direkte sitat fra samme side som der dem testet Gigabyte kortet. Det vil jo da igrunn si at det mente at IC7 var et bedre kort, og siden Abit har vært så søte å lage IC7 MAX3 (som jeg tilfeldigvis har bestilt ) så vil jo igrunn det være det beste kortet som er å oppdrive nå, bortsett fra muligens et kort som jeg ikke husker navnet på. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Abit snappet editors choice, men det ser ut til å ha vært mye på grunn av lavere pris. Gigabyte kortet regnes som high end og kommer, som dere har lagt merke til, ikke så godt ut kostnadsmessig. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 In the end however, after countless hours of testing and much debate, we finally decided to give our Editors Choice Gold Award for best overall Pentium 4 motherboard to the ABIT IS7. ABIT has put together a well performing motherboard with a wonderful array of features and overclocking potential at an incredible price point. The ABIT IS7 is living proof of ABIT's commitment to the enthusiast desktop market, and we can only hope they continue to produce more motherboards like the IS7 for years to come. <-- direkte sitat fra samme side som der dem testet Gigabyte kortet. Det vil jo da igrunn si at det mente at IC7 var et bedre kort, og siden Abit har vært så søte å lage IC7 MAX3 (som jeg tilfeldigvis har bestilt ) så vil jo igrunn det være det beste kortet som er å oppdrive nå, bortsett fra muligens et kort som jeg ikke husker navnet på. Sitat: "There were a handful of motherboards that were very close in features and performance that deserved to be the best high-end motherboard, but in the end the Gigabyte 8KNXP stood out the most." Lenke til kommentar
magneto Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 hm,har hørt rykter om at det ikke er mulig å legge inn "intel application accelerator" på asus sine p4c800 kort. Fleip eller fakta? Selv så sparer jeg til ett max3,og håper å få kjøpt det den 12 i denne mnd. fakta Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hvor langt tror du jeg kan klokke en 2,6Ghz (800 FSB) med MSI MS-6758/875P NEO-FIS2R hovedkortet Jeg vet ikke med hovedkortet ditt, men jeg fikk en P4 2.6C i går, den kjører i et IC7-G med 512MB GeIL (256X2) PC3500 RAM, den går nå på ca. 3458MHz. med standard kjøling. Standard timings på RAM (2-3-3-5). Lenke til kommentar
daydreamer Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hei Jeg har i likhet med Snekker`n testet mange hovedkort og er veldig kresen, kan ikke leve med små bugs og ustabil pc. Har testet MSI neo fisr , abit ic-7G,abit ic7 g max3, asus p4c 800deluxe, asus p4c-e 800 deluxe, gigabyte ga-8knxp-ultra Har testet de ang ytelse og stabilitet, når det gjelder overklokking så er nok max3 kortet et lite hakk bedre enn de andre. Men jeg personlig har måttet sende inn 2 ic7-g, og 3 max 3 kort. Og det er uholdbart, det er ting som går igjen,f.eks vifte fester, NB vifter, Knitrende lydkort, ustabilitet. Dermed er det Asus P4C-e 800 deluxe som har klart seg best. Åpnet esken installerte alt. Virket stabilt fra første dag, brukt det i 2 mnd uten blue screen eller andre rare feil. De andre komponentene er de samme som jeg har brukt på alle de andre kortene. Msi og gigabyte kortene har jeg egentlig ikke så mye vondt å si om, annet at jeg likte asus kortet sine løsninger bedre. Husk en ting: Har du et dårlig hovedkort, har du i 98 prosent av tilfellene en dårlig PC. Daydreamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå