Gå til innhold

Signere boligkontrakt før skriftlig avtale med bank?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal nå kjøpe min første bolig. Jeg har hatt kontakt med banken der de har gitt muntlig bekreftelse på at det er greit at jeg kjøper leiligheten, men det virker som om at jeg skal signere kontrakt hos megler før jeg signerer låneavtale i banken. er dette normalt? hva om jeg binder meg til å kjøpe boligen og banken plutselig trekker seg? 

 

vet ikke helt om denne situasjonen er reel da, derfor spør jeg her :)



Anonymous poster hash: efd55...ad8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du hadde ikke fått lov til å skrive under på den kontrakten av megleren hvis banken ikke hadde sagt det var greit. Du oppga sikkert bank og kontaktperson som finansieringsbevis da du la inn bud?

 

 

glemte å nevne at dette er en ny bolig, så det er ingen budrunde. har ikke opplyst noe annet til megler enn at banken har gitt muntlig godkjenning.

 

Anonymous poster hash: efd55...ad8

Lenke til kommentar

Hvis du signerer kontrakt og banken trekker seg må du enten finne annen finansiering (annen bank), eller misligholde avtalen (i praksis vil det si forsinkelsesrenter samt at du ikke får overta, alternativt at selger hever avtalen og selger på nytt, og da blir du erstatningsansvarlig for utgifter og tap ved salg til lavere sum).

 

Det er normalt å signere kontrakt før du søker om lån, men man har gjerne et finansieringsbevis som garanterer for at den og den banken vil gi lån.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...