Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kutt i ryggen, bytte plaster?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et stort og dypt kutt til siden for korsryggen her før helgen. Fikk såret sydd igjen på legevakten etter noen timer. Nå har plasteret begynt å løsne. Legen sa at det skulle være på i to uker. Plast for å ha over plasteret når jeg skulle dusje skulle jeg kjøpe på apoteket selv. 

Jeg endte opp med å kjøpe vanntett plaster i dag, selv om det er en del større enn plasteret jeg allerede har på ryggen. Er vel ikke noe problem å bytte? En kompis mener slike plastre helst aldri skal av før stingene skal ut, men nå holder det jo på å løsne, så her må jo jeg gjøre noe. Og hvor stramt skal det være? Skal det være litt "luft" over såret, eller skal det være tett inntil?

Dette var spørsmål jeg ikke tenkte på å spørre når jeg var på apoteket...

Anonymous poster hash: ca2e2...518
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også merket at jeg blir veldig stiv i ryggen om jeg sitter for mye i ro. Det gjør også mye vondere å bevege seg da. Derfor har jeg valgt å fortsette å gå på jobb slik at jeg holder ryggen "mykere". Men hva er egentlig best for såret sin skyld? Stingene skal ut om ca. 2 uker. Legen nevnte ikke noe om dette. 

Lenke til kommentar

Jeg fikk et stort og dypt kutt til siden for korsryggen her før helgen. Fikk såret sydd igjen på legevakten etter noen timer. Nå har plasteret begynt å løsne. Legen sa at det skulle være på i to uker. Plast for å ha over plasteret når jeg skulle dusje skulle jeg kjøpe på apoteket selv. 

Jeg endte opp med å kjøpe vanntett plaster i dag, selv om det er en del større enn plasteret jeg allerede har på ryggen. Er vel ikke noe problem å bytte? En kompis mener slike plastre helst aldri skal av før stingene skal ut, men nå holder det jo på å løsne, så her må jo jeg gjøre noe. Og hvor stramt skal det være? Skal det være litt "luft" over såret, eller skal det være tett inntil?

Dette var spørsmål jeg ikke tenkte på å spørre når jeg var på apoteket...

så lenge såret er tørt og fint under plasteret så er alt ok. Hvis det begynner å veske eller bli varmt så dra til legen.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...