bheam Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Heisann, Har lest en del posts som spør om det går an å dele ADSL via ADSL Modem - > hub -> pc(1,2,3), og kun 1 nettverkskort i pc'en som ringer opp. Alt jeg har lest har det være noen som sier det går, og noen som sier det ikke går. Og, dem som sier det fungerer, bruker ICS. Jeg vil helst bruke WinRoute (Det har en del mer innebygget funksjonalitet). Kan noen gi meg et definitivt JA eller NEI på om dette virker, eller jeg må ha 2 NIC? Takk Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 JA, det funker med 1 nic i hver PC og ICS. Om det gjør det med annen software vet jeg ikke, men om det funker med HUB (el. switch), 1 nic i hver pc og ADSL modem kobla i HUBen (el. switchen)? JA. _______ B-FiSK Lenke til kommentar
newbie Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Hva menes med: 1 nic i hver PC ? Og Hva er ICS. ? Og ja, jeg er totalt n00b :smile: Det at jeg lurer, er at jeg og noen venner skal linke og dele inet " han vi skal til får seg adsl fra telenor nå " Så da er det greit å vite litt :wink: Håper på noen svar og ikke " lol for en dust/n00b etc, for dere alle har vell vært n00b selv engang ? " :wink: Lenke til kommentar
sof Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 nic = network interface card = nettverkskort ICS = Internet connection sharing = Deling av internett forbindelse Lenke til kommentar
newbie Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Oki :smile: Da forstår jeg litt mer Takker :wink: Lenke til kommentar
ebe Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 dere trenger en hub og et nettverkskort hver. så putter dere nettverkskabler fra PCene til huben og nettverkskabel fra ADSL-modemet til huben. Også må dere bruke en av PCene som server - denne PC-en kobler opp forbindelse og deler med de ande via ICS. På serverPCen klikker dere høyre på oppkoblingen, velg "share". Sett IP til serverPC til 168.192.0.1. Gjennom dette kortet vil all trafikk gå siden dette kortet er knyttet mot ADSL-oppkoblingen. IPen til de andre PCene setter dere til "automatisk". Her vil GATEWAY bli 168.192.0.1, altså det samme som IPen i serverPCen. DVS at internett-trafikk fra disse "klient-PCene" vil "følge" denne adressen via huben og gjennom kortet i "server-PC-en" og ut på internett. Det skal ikke være så vanskelig. Har dere XP alle gutta, så er det veldig enkelt. Lykke til, håper du skjønte noe :smile: På serverPCen; bruk rasPPPoe-drivere. Står veiledning på http://www.online.no et eller annet sted. Lenke til kommentar
newbie Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Oki :smile: Nå bruker vi alle windows 2000. Regner med at det ikke er så mye forskjell :smile: Fant forresten RASPPPoE (ADSL) på online.no Sitter å leser i mellom det nå. Kjempegla for all hjelpen jeg får. Takker :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå