Gå til innhold

Distribusjon - Hvor mye rabatt gis til butikkene?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har du jobbet med innkjøp til butikk eller som selger/distributør til butikker? Jeg håper du kan hjelpe meg!

Jeg har nylig landet to avtaler som gir meg rett til å distribuere disse merkevarene i Skandinavia.

Den ene er TE og den andre er kroppsprodukter (såpe, bodylotion, shampo, balsam o.l.)

Veien videre er å få dette solgt inn til butikker - Men hva er vanlig å gi i rabatt til butikkene?

Jeg vet at dette varierer men er det noen som har erfaring fra mine typer varer? Eller lignende?

Hvor mye rabatt i forhold til utsalgspris er det vanlig at butikkene får?

Håper noen kan hjelpe meg med dette så jeg kan komme meg i gang :-)

Mvh

L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I bransjen jeg jobber i er det typisk 25-35% fra veiledende pris, men veldig varierende fra leverandør til leverandør og også merke til merke fra samme leverandør. Verdt å merke seg at med dagens konkurransesituasjon selger vi varene ganske mye billigere enn veiledende pris (snittmargin på 18-19% i 2016).

Lenke til kommentar

I bransjen jeg jobber i er det typisk 25-35% fra veiledende pris, men veldig varierende fra leverandør til leverandør og også merke til merke fra samme leverandør. Verdt å merke seg at med dagens konkurransesituasjon selger vi varene ganske mye billigere enn veiledende pris (snittmargin på 18-19% i 2016).

Takk for informasjon. Ja konkurransen er stor så det er bra du minnet meg på den biten også. Som distributør så er det viktig at kundene (forhandlere) også tjener penger like mye som oss selv. Det henger jo sammen.

Kan jeg spørre hvilken bransje du er i? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...