_dundun_ Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Samtalen rutes jo fortsatt igjennom telenor sitt nett, så det er ikke som om de ikke har en rolle heller. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 (endret) Armert betong og vinduer med solskjerming i glasset. Aka "alle nye bygg". Hvis du er oppsatt på å ikke spandere båndbredde er det bare å slå av voice over data, så kan vi andre sette pris på bedre dekning. Du også, forsåvidt, siden vi slutter å bruke telenor sin. Armert betong? Tror du må studere først bølgelengder og hvordan de praktisk sett stoppes, og hva er forskjellen mellom armering og faraday-bur. Og selv om 3-lags vinduer med barriere for termist stråling hadde (bare for argumentens del) bestått av ren alu-folie så ville det flrstatt ha ingenting å si for vegg/tak. Og det siste avsnittet du skrev... ser du? Der er hva jeg snakker om. Telenor er langt fra billigste telefon/internettleverandør, men jaggu meg mer penger skal de ha. Da forventer man - uten at en forbruker kan tvinge de på noe vis til det - at det kommer bedre dekning, mer prisgunstige tjenester etc. Jeg har ikke sett et snev av det, og grunnet nettop det så er jeg litt "on the fence" om å droppe Telenor som jeg har for øyeblikket som mobiloperatør. Helt fint om Telenor synes å ha WiFi i TILLEGG, som et slags redundans/mer effektiv forbindelse etc... men det er jo ikke poenget her. Det er jo ikke slik at de skal på lik linje med iMessage / Skype-til-Skype enhet etc levere en "gratis" tjeneste her. De skal jo få betalt like mye som om det var ren konvensjonell mobilnett. For i såfall kan man like greit kjøpe iPod Touch med propper/mikrofon, få tak i Skype/iMessage etc, og bare ringe hverandre via WiFi der det er tilgjengelig gratis... med i motsetning til Telenor vil det ikke koste noe i det hele tatt! Skjønner du dette? Det er nettopp derfor jeg sa: Uber, Kickstarter, telefoni via WiFi. En ny modell der mer og mer hiver over på kunden, mindre ansvar for kvalitessikring, enda verre, ersatz,- eller ingen infrastruktur i det hele tatt, etc. Endret 3. januar 2017 av nessuno Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Kom på noe her: for 10 år siden... ja du leste rett ... 10 år siden så brukte jeg mobiltelefon for å ringe via WiFi. Telefonen het Nokia E65, appen het Fring og tjenesten i bruk var Skype. Og det var helt gratis... eller så kostet det nokså lit med skype credit om jeg ringte til fasttelefoner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Hvorfor fungerer ikke Wifi Tale i utlandet? Det er jo der det burde fungert! Fra og med neste sommer fjernes roaming-tillegget i EU/EØS, og da er i hver fall ikke pris noe tema. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Hvis du mener moderne bygg med stålskjelett/armerte betong og et internt virrvarr av kabling ikke forstyrrer radiosignaler så er det DU som får forklare hvordan radiosignaler oppfører seg. Du trenger ikke omfavne denne teknologien og jeg forventer at du bruker en annen operatør enn Telenor. Ei heller kan du vel bruke noen andre teleoperatører heller i og med at ingen er ideelle organisasjoner som ikke har som mål å tjene penger på deg og meg. Du grenser mot å bli trådens troll, så jeg gidder ikke diskutere mer med deg 3 Lenke til kommentar
Ignoroth Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Tror jeg har funnet den tredje "teknologiske nyvinningen" som jeg nå hater på lik linje med andre tulle-tjenester som setter kunden på siste plass og gir en helhetlig verre tjeneste (eller bjørnetjeneste om man vil) mens den som driver tjenesten skal bare lure til seg mer penger: så nå er det Uber, Kickstarter og telefonsamtaler via WiFi.Hvorfor hate telefonsamtaler over wifi?På jobben hvor det er dårlig dekning fungerer nå samtaler helt problemfritt via wifi. Dette vil løse mye innendørs dekningsproblematikk. Fordi for det første om man hadde fått tilbud å bruke det, så burde man fått prisreduksjon på mobilabonnemnetet siden samtalen går (i alle fall i den ene enden) over infrastruktur som er betalt uavhengig av mobilnettet.Som andre har påpekt før - så er det en slags unnskyldning å ikke bygge ut skikkelig mobildekning. Jeg vil ha både god wifi og telefondekning hjemme, takk, og ikke det ene eller det andre. Her er redundans nokså virktig. Hvorfor bør du få prisreduksjon? Wifi tale er så absolutt ikke en unnskyldning for å ikke bygge ut, men du bør kanskje lære deg litt om hvordan radiosignaler fungerer og påvirkes av mineraler, betong og stål før du kritiserer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå