dagatle Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Får feilmelding når jeg forsøker å legge til brukere og når jeg forsøker å endre passord Har noen tips ? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 min erfaring med adduser var at jeg ikke greide å logge meg inn med brukerene jeg opprettet. . . Og ja jeg spesifiserte passord. Noen som har noen gode ideer? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 enkleste er bare å legge til rett i /etc/passwd med tomt passord synes nå jeg. Så er det bare å logge inn og endre passord. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 hva hvis du har en shadow fil? Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Editer /etc/passwd og legg inn bruker Kjor passwd username Deretter pwconv Voila og alt er klart Endret 1. desember 2003 av Jazzcat Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 eller adduser og derreter passwd username? vil det virke? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Det er det jeg pleier å gjøre, ja. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 takker. Prøvde adduser, deretter su'e til brukeren, og kjøre passord. Da ba den om det gamle (gnn...) Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 takker. Prøvde adduser, deretter su'e til brukeren, og kjøre passord. Da ba den om det gamle (gnn...) kjør passwd bruker som root. Da slipper du vite det gamle passordet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 fant ut det. Det som var sykt var at den nektet å godta det når eg ga passordet som et argument til adduser... Mulig jeg bare gjorde noe tull på komandolinjen, ikke noe problem, hvet hvordan nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå