Gå til innhold

Hardisk temperatur

ajoar

Anbefalte innlegg

Har en 120 GB Maxtor DiamondMax pluss9.

Temperaturen ligger på 53 grader til vanlig, dette er vel i høyeste laget kanskje?

Anbefales vifte? Mulig jeg er "overnervøs" men......

Må nevne at jeg for et halvt å siden måtte bytte samme disken, den krasjet. Fikk ny på garantien. Men jeg har en liten mistanke om at disken tok kvelden pga for høy temp. Disken holdt kun i 6 mnd!

:scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår!

Au au... skal lure på om skaden allerede har skjedd. Disken har jo operert på over 50 grader nå i ca 6-7 mnd. Nærmer seg altså smertelig den utløpstiden den andre, og identiske disken tok kvelden på.

Litt leit, Har en HP pavilion, med standardutstyret i. Så egentlig er det HP som burde utstyre disse pc'ene med ordentlig kjøling.

Har allerede sendt mail til dem.

Uansett, må nok gnu inn ei vifte, og kanskje lurt med skikkelig backup ganske raskt!

:wow:

Lenke til kommentar

Må bare opplyse....

Kjøpte meg ei kabinettvifte !! på clas ohlson til kr 149,- 80x80x25mm og satte den i bunnen av HD'n. Måtte lage et litt provisorisk feste og uten skruer, men det gikk greit.

Temperaturen sank betraktelig, fra 53 grader til mellom 35 og 37 :dribble:

Er sabla trangt i kabinettet, så jeg får nok ikke tempen lengre ned en det, selv med den svære vifta. Men tror jeg får si meg fornøyd.

Dessuten har vifta innebygd lys-show, grønt og rødt og sånt :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker MBM 5 for å måle temp. Men HDD temp, og HD Health gjør samme nytten.

Vel, så lenge jeg har garantien på Maxtor'n så får jeg flyte litt på den. Men det blir nok ny Seagate snart !! Har også hatt flere av dem før, og de har aldri svikta.

Lenke til kommentar

Mulig de to andre diskene dine ikke har S.M.A.R.T (eller hva det nå var det het)funksjon innebygd. Tror det er denne funksjonen som gjør at det er mulig å avlese temperaturen på de nye diskene uten egen sensor. Men detta vet du sikkert mer om enn meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...