Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjd1.exe? hva er denne skiten?

Anbefalte innlegg

får melding fra norton firewall om at dette programmet prøver å sende info ut av maskinen med middels risiko. Hva er dette? prøvde å søke på google, men tydeligvis greide jeg ikke å avgrense søket godt nok så jeg fikk 10 sider tilbake med ulike forslag. I tillegg går explorer'en min bare til en hjemmeside kalt emch.com selv om jeg flere ganger setter start.no til min startside. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få ordnet opp i denne dritten???

mange takk fra en n00bie

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

et lite tilleggsspørsmål. prøvde å slette hjd1.exe men fikk melding om at den var i bruk eller beskyttet. fant samtidig ut at temp folderen var på 1.33 GB. Er dette vanlig. (Ikke snakk om Temporary Internet Files folderen). var masse tmp.filer, mp3-filer og noen program-filer med rare navn. skal de være der. De ble ikke oppdaget når jeg kjørte adware så jeg vet ikke.....

Lenke til kommentar

takk for tipsa den fant to hijackere og en dialer, men det siste har ikke noe å si når jeg har bredbånd antar jeg. hadde vel vært en dyr regning om jeg ikke hadde det.

ad-aware fant hjd1.exe som en kjørende prosess men den gjorde ikke noe med den. er det noe jeg kan gjøre i adaware eller norton firewall for å blokkere den? (får ikke sletta den!). Burde jeg forsåvidt slette alt i den temp-folderen? Det er noen MS-Dos satsvise filer der som jeg ikke forstår mye av resten ser ut til å være musikkfiler(??), temp-filer av forskjellige slag, og små programmer som jeg ikke finner noe produktinfo om.

takk for all hjelp

Lenke til kommentar

Du kan jo også bare stille inn firewallen til å blokkere den,så slipper du å tenke mer på det. åpne firewall velg configure velg program control søk eller finn filen og blokker den. Fjern også tmp filer på følgende måte ,start i sikkermodus velg søk skriv inn *.tmp (stjerne punktum tmp)og slett alt du finner.

Endret av bjalle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...