Gå til innhold

Resette windows passord

Anbefalte innlegg

Jeg husker at da jeg var mindre (oppimot 10 år siden), så glemte jeg flere ganger passordet for å logge inn på PCen, men det ordnet seg alltid, for faren min klarte på magisk vis å resette det / fjerne passordet slik at jeg kunne lage et nytt.

Han viste meg imidlertid aldri hvordan han gjorde dette da han (fornuftig nok) tenkte at jeg ville misbruke kunnskapen til å kødde med PCen til broren min. 

Så her sitter jeg altså mange år senere og er rett og slett nysgjerrig, for jeg vet ennå ikke hvordan han fikk det til. 

Er dette noe man kan gjøre gjennom Bios? Eller må man reinstallere OS eller noe slikt? Jeg husker i alle fall at alle spill og slikt fortsatt var på PCen etter at han hadde gjort magien sin.

Er det noen som har peiling på hvordan han gjorde det? Jeg er rett og slett bare nysgjerrig, og jeg kan dessverre ikke spørre han om det den dag i dag.

Endret av Metasenter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på det selv, min nyligste laptop fra 2014 har fingersensor pålogging! Var også vanlig passord. problemet er at jeg brukte alltid sensoren til å logge på... 9 måneder senere skulle bror låne pc så hadde jeg ingen anelse på hva passordet var..har prøvd så mange kombinasjoner som jeg kan tenke meg.  :hmm:

Lenke til kommentar

Om faren din hadde en annen konto med administrator rettigheter på den maskinen kan han ha logget på denne og byttet passordet på din konto, det finnes selvsagt andre metoder å komme rundt dette, men det desidert enkleste er om du oppretter en dedikert admin-konto nettopp for slike situasjoner, login infoen skriver du ned et sikkert sted(helst fysisk)

edit: Om du benytter en Windows Live konto til pålogging på maskinen vil du kunne resette dette via nettet også, kan være greit om du alltid bruker finger.

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...