Arkaggilus Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Hei!I grunn ett enkelt spørsmål. Har du noen erfaringer med 3D-grafikk hos Westerdals som du kan dele? Det jeg i grunn ønsker å vite er om det er verdt det. Hva vil jeg få ut av den utdanningen og er det noen andre skoler som tilbyr konkurrerende kvalitet i Oslo? Nå har ikke Westerdals verdens beste rykte på seg og de er nå blitt kjøpt opp av Kristiania så vidt jeg har forstått det, så det blir nok noen endringer til i vente.. men hva muligheter sitter en på etter fullført utdanning og burde jeg satse på denne linjen? Lenke til kommentar
blured Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Westerdals hadde et godt rykte på seg. Men så fusjonerte de seg til Westerdals ACT, sammen med NISS og NITH. Og når det gikk til helvete, fordi eierne hentet ut store utbytter de ikke hadde lov til, så endte det opp med at Høyskolen Kristiania kjøpte opp alt sammen. 3D-grafikk var et studie som tidligere var endel av NITH, men som er flyttet opp på Vulkan (opprinnelige Westerdals), og dermed har fått et mer kreativt/mindre teknisk utgangspunkt enn det hadde ved NITH (der de også måtte lære å programmere). Så det er en utdanning som tidligere var mer rettet mot de som var interessert i å jobbe innenfor spillbransjen, men som har beveget seg mer mot den klassiske Westerdalsestetikken. Siden de har gjort det så hadde jeg personlig heller forøkt å gå veien gjennom KHiB eller AHO. Å jobbe med 3D-grafikk handler like mye om å forstå rom, materiale, lys, osv, som det å "få til" å bruke de påkrevde programmene. Så ved å f.eks. gå industridesign på AHO. Så vil du få veldig god meterialforståelse, samt kursing også i analoge tegneteknikker. Og utover dette så er det bare opp til deg hvor mye tid du bruker på å jobbe med 3D-grafikk på prosjektene/casene du får der. (I tillegg så er det gratis...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå