Gå til innhold

Dilema med HDMI-koplinger...

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 stk. 4K-tv'er side-by-side. Den ene brukes 99.9% til PC og den andre 99.9% til TV.

Har en Onkyo TX-RZ710, en 4K-satellittmotaker + div annet utstyr. Sat.mottakeren står på hele tiden, og går rett inn i den andre TV'en. Men ønsker egentlig å ha det sånn at jeg kan kjøre hvilken kilde som helst ut på begge skjermene. Jeg kjører som oftest lyd fra PC på tv 1 gjennom receiveren mens jeg ser på TV på den andre. Kan ikke riktig se for meg hvordan jeg får (lyd og bilde) på tv nr. 2 gjennom receiveren mens jeg hører lyden fra PC på tv nr. 1...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan benytte Zone 2 muligheten som ligger i forsterkeren. Da kan du velge lyden du ønsker på forsterkeren på Main, og den du kun vil ha til TVen på Zone 2. Man kan kjøre både likt og forskjellig. Det kan hende du må ha en splitter på utgangene, for å få valgmuligheten helt 100%, men det er billigste løsning. Bare husk å bruk HDMI 2.0 splittere for å slippe å få problemer.

Det finnes også mer proft utstyr, men det koster normalt ekstremt mye.

Lenke til kommentar

Det er ikke så mange alternativer:

Disse kan være bra og de kan være dårlig. Trenger mest sannsynlig en overgang for å få den i stikkontakten

http://www.ebay.com/itm/4K-2K-HDR-HDMI-Splitter-1x2-3D-HDTV-HDMI-2-0-Amplifier-4K-60Hz-HDCP-2-2-OE-/122282534958?hash=item1c789b682e:g:M7MAAOSwZQRYXen7

Hvis du har mulighet å kjøpe via ett firma, så er dette det eneste alternativet jeg fant med en gang her hjemme:

http://www.cbk.no/lyd/bilde/avsignalbehandlingv2/splitter1/hdmi/stoltzen-hdmi-splitter-slim-1-4-utratynn-hdmi-splitter-50980-p0000051395

Den har 4 innganger, men prisen er ikke så altfor gal i forhold til 1-2 splittere som ikke har HDMI 2.0/HDCP 2.2. Ønsker ikke å oppgi pris her, da vi er kunder der, og de ikke oppgir på sidene dems uten innlogging. Men hvis du ikke har mulighet å kjøpe via firma, så kan jeg gi deg ett tilbud på dem hvis du ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...