Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt skjermkort


winmedi

Anbefalte innlegg

Mitt GTX 670 tok mest sannsynlig kvelden igår, og døde før det nye året kom. Trist.

 

Må nå kjøpe nytt skjermkort, vurderer et 1070 fra MSI. 

 

Vurderer Gaming X eller Z versjonen. 

Hvilke av de to bør jeg velge? Prisforskjellen er minimal. 

 

Eller er det et annet 1070 kort som er bedre?

 

 

Takk for svar!

Endret av winmedi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste 10xx kortene klokker like bra og er så kalde at det skal være rimelig dårlig kjøleløsning for at det skal bli så varmt at ting bråker som et fly. Når det er sagt så trenger ikke kortet å bråke som et fly for at det skal være "uutholdelig". MSI's TwinFrozr kjøler er meget bra og verdt et par hundrelapper ekstra.

 

Les tester og se (nesten utelukkende) på støyen.

Lenke til kommentar

Viftesettet er løsnet, mulig at kortet ikke får kjøling. Skal åpne viftesettet og se om jeg kan ta på kjølepasta og få festet viftene skikkelig.

 

Altså du sitter med et GTX 670 kort...og hvis du fortsatt spiller er det der rimelig utdatert nå. Et GTX 1070 kort vil gi deg vesentlig bedre ytelse. Du sier du kan få et MSI GTX 1070 Gaming Z til 5161,- kr. For 1138 kr mer enn det igjen får du et Gigabyte GeForce GTX 1080 D5X. Så har det jo litt å si hvordan din PC er ellers også da. Sitter du med noe som er eldre enn en i5 2500K, så vil du ha en flaskehals for et GTX 1080 kort.

Lenke til kommentar

 

Viftesettet er løsnet, mulig at kortet ikke får kjøling. Skal åpne viftesettet og se om jeg kan ta på kjølepasta og få festet viftene skikkelig.

 

Altså du sitter med et GTX 670 kort...og hvis du fortsatt spiller er det der rimelig utdatert nå. Et GTX 1070 kort vil gi deg vesentlig bedre ytelse. Du sier du kan få et MSI GTX 1070 Gaming Z til 5161,- kr. For 1138 kr mer enn det igjen får du et Gigabyte GeForce GTX 1080 D5X. Så har det jo litt å si hvordan din PC er ellers også da. Sitter du med noe som er eldre enn en i5 2500K, så vil du ha en flaskehals for et GTX 1080 kort.

 

sitter med en i5 3570k prosessor

Lenke til kommentar

 

 

Er det ikke dette kortet som har varmeproblemer? Tar fyr?

 

 

EVGA har fixet det med de nyeste som er ute nå. Kjøleren på MSI Gaming X er litt bedre, om det har noe å si for deg.

 

Derfor har jeg 2 stk msi Gaming X 1080. Disse blir igjen veldig lette å selge på bruktmarkedet. Samme blir 1070 gaming X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...