Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fiksing av riper selv på gammel bil

Niao

Anbefalte innlegg

Har tatt over foreldrene mine sin gamle bil, en 2001 VW. Den har sett bedre dager, men er EU-godkjent til 2018, så jeg håper å kunne ha den så lenge det lar seg gjøre.

Den har relativt mange "kosmetiske" småriper på sidene, og i tillegg har den blitt brukt som øvelseskjøringsbil av mine småsøsken, så den har nylig fått en ganske stor stripe/skade rett over høyre bakdekk. Bilen i seg selv er ikke verdt stort, og å få skadene fikset på verksted er egentlig uaktuelt.

Kontaktet forhandler og fikk kjøpt lakkstift, en med klarlakk og en med basislakk i fargen bilen har. Dessverre er jeg helt blank når det kommer til fremgangsmåte for å få ordnet disse tingene.

Har lest litt på nettet, og lurer på om jeg trenger rustbeskyttelsesgrunning også?
Den "store" skaden som jeg nevnte går helt inn til metallet, mens de kosmetiske skadene på sidene er bare småriper som er hvite. Bilen har også litt rust rundt dørhåndtaket på ene siden, noe jeg regner med at jeg må pusse bort.

Har noen en god tutorial de kan linke meg til, eller kan forklare i korte steg hva jeg må gjøre/hvilket utstyr jeg evt. må skaffe?

Kan poste bilde av skadene hvis det er nødvendig. Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...