Mathias Klingenberg Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Kan gi konkurranse på servicemarkedet for elbiler, tror elbilforeningen.Dansker utvikler universalverktøy for å teste elbilbatteriets levetid 2 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 (endret) Hvorfor en slik boks? Dette problemet kan løses med et pennestrøk - der EU krever standarisert data fra bilens eget "Battery Management System" over OBD II diagnosepluggen. Med trendhistorikk fra da bilen var ny. Nei vent, det ville hjulpet forbrukeren på bekostning av industrien. Det kan vi jo ikke ha noe av. Kan forresten fint se for meg hvordan denne boksen virker - det er en forkledd hurtiglader. Alle veikantladere / DC hurtigladere får i praksis de to batteripolene servert rett ut på dobbelthaka av CCS ( IEC 62196 Fraaankenplug. ) Eller CHAdeMO slik som i bildet. Samtidig kan veikantlader kommunisere med bilens BMS gjennom ISO/IEC 15118 protokollen (GreenPHY/Homeplug) og derigjennom få informasjon om hvordan hver enkelt celle takler den påtrykte ladestrøm. Resten er programmvare og erfaringshistorikk. Endret 2. januar 2017 av 1P4XZQB7 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Jeg velger meg en Tesla og unngår forhandlerleddet og svindelimdustrien bilverksted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå