$k$ Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hei, jeg har tenkt å mekke sammen en liten "julekalender" på siden min. Og jeg vil ha scriptet til å teste datoen å se hvis det er 1/12 så er det luke nr. 1 og hvis det er 2/12 så er det luke nr. 2 osv. Men jeg vil ikke at noen skal kunne jokse ved å skifte dato på pcen deres, så jeg lurer på om det går an å hente dato fra et annet sted en fra brukerens pc? Håper på raskt svar...det haster litt..... På forhånd takk! Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Tar jeg ikke feil, henter php tid fra serveren, ikke klientens maskin. For å hente dagens dato kan du benytte date(): echo date('d'); //d - day of the month, 2 digits with leading zeros; i.e. "01" to "31" Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Ja, det var visst feil det jeg trodde.... Tenkte javascript tror jeg, for det henter fra klientens pc, gjør d ikke....? Men takk for svar! Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Tenkte javascript tror jeg, for det henter fra klientens pc, gjør d ikke....? Det stemmer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå