AfterGlow Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Har enda større planer for sin nye dronebaserte leveringstjenesteAmazon vil levere pakker fra flyvende varehus Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 (endret) Synes de burde lage en flyvende disk (fortsatt med helium) og kalle det for Amazon Mothership. Endret 1. januar 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Høres ikke spesiellt fornuftig ut. Saken skal altså fungere akkurat som et lager, jeg ser ikke hvordan dette skal kunne spare penger eller fungere mer effektivt enn et skikkelig varehus på bakken. Eneste jeg kan tenke meg dette vinner på er at det kan gå raskere å levere varer. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Kommer aldri til å bli godkjent i byer Droner lager en god del støy og hvor mye skade vil en sånn "blimp" gjøre når den blir skutt ned? Lenke til kommentar
G Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Kan ikke lanseres i nasjoner ala USA med andre ord, der mange har skytevåpen? Lenke til kommentar
Suppen Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 (endret) Kan ikke lanseres i nasjoner ala USA med andre ord, der mange har skytevåpen? Hvor mange skytevåpen kan skyte 13 000 meter rett opp? Regner med at missiler ikke går under second amendment Endret 2. januar 2017 av Suppen 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 For å lage hull i en stor, stasjonær ballong kan det godt hende at tolvsjuen vil være tilstrekkelig, men de har faktisk tilgang til ganske mye rart der borte om de betaler de berømte 200 dollarene for det rette stempelet... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 De har festet skytevåpen til droner 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Trenger ikke skytevåpen heller. Holder lenge å kvesse propellen... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Så nå får flytrafikken enda en ting å forholde seg til: pakkedroner som skjener ned mot bakken fra 13000m høyde ... Jeg tror vi skal være glad for at de færreste patentsøknader ender opp med at det patenterte produktet/systemet/metoden blir satt ut i livet. En patentsøknad er ikke det samme som at noen "har planer om å gjøre" noe. Agurknytt. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Det er vel ikke lov å fly over byer lengre? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Det er vel ikke lov å fly over byer lengre? Det er lettere sagt enn gjort når man skal til Heathrow ... for ikke å snakke om London City Airport. Lenke til kommentar
Suppen Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 (endret) Trenger ikke skytevåpen heller. Holder lenge å kvesse propellen... Høyderekorden for rotorfartøy er 12 954 meter iflg https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_altitude_record#Rotorcraft Forbrenningsmotorer begynner å slite lenge før den høyden grunnet svært tynn luft med svært lite oksygen Å løfte 1 kg fra bakkenivå opp til 13 000 meter krever 127 530 J energi. Energitap vil gjøre det tallet betydelig høyere. Om dronen kjører på 5 volt, kreves det (hvis kalkuleringen min er korrekt) et 70 Ah batteri PER KILO DRONE for å komme opp til 13 000 meter. Jeg sitter her med en powerbank på 10 Ah (5V), og den veier ca. 0.3 kg. alene Så er det også spørsmålet om luften er tykk nok til at dronen får nok oppdrift så høyt oppe Merk: Dette er snakk om rotordroner Endret 2. januar 2017 av Suppen Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Trenger ikke skytevåpen heller. Holder lenge å kvesse propellen... Høyderekorden for rotorfartøy er 12 954 meter iflg https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_altitude_record#Rotorcraft Forbrenningsmotorer begynner å slite lenge før den høyden grunnet svært tynn luft med svært lite oksygen Å løfte 1 kg fra bakkenivå opp til 13 000 meter krever 127 530 J energi. Energitap vil gjøre det tallet betydelig høyere. Om dronen kjører på 5 volt, kreves det (hvis kalkuleringen min er korrekt) et 70 Ah batteri PER KILO DRONE for å komme opp til 13 000 meter. Jeg sitter her med en powerbank på 10 Ah (5V), og den veier ca. 0.3 kg. alene Så er det også spørsmålet om luften er tykk nok til at dronen får nok oppdrift så høyt oppe Merk: Dette er snakk om rotordroner 7,085Ah etter mine kalkuleringer, men du har rett i at energitapet vil gjøre det betydelig høyere. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Så du mener man må nøye seg med å kappe fortøyningene? Mange Bond-kjeltringer som blir skuffet nå. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Det er vel ikke lov å fly over byer lengre? Det er lettere sagt enn gjort når man skal til Heathrow ... for ikke å snakke om London City Airport. Så ligger ikke de i USA heller da.. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Så ligger ikke de i USA heller da.. Du skrev "byer", og sånne finnes også utenfor USA. Lenke til kommentar
JOCW5E31 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Trenger ikke skytevåpen heller. Holder lenge å kvesse propellen... Høyderekorden for rotorfartøy er 12 954 meter iflg https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_altitude_record#Rotorcraft Forbrenningsmotorer begynner å slite lenge før den høyden grunnet svært tynn luft med svært lite oksygen Å løfte 1 kg fra bakkenivå opp til 13 000 meter krever 127 530 J energi. Energitap vil gjøre det tallet betydelig høyere. Om dronen kjører på 5 volt, kreves det (hvis kalkuleringen min er korrekt) et 70 Ah batteri PER KILO DRONE for å komme opp til 13 000 meter. Jeg sitter her med en powerbank på 10 Ah (5V), og den veier ca. 0.3 kg. alene Så er det også spørsmålet om luften er tykk nok til at dronen får nok oppdrift så høyt oppe Merk: Dette er snakk om rotordroner 7,085Ah etter mine kalkuleringer, men du har rett i at energitapet vil gjøre det betydelig høyere. Godt tenkt, men som dere ser av illustrasjonen øverst så har dem nok ikke tenkt at dronene skal ta seg opp igjen til "moderskipet" for egen maskin. Tanken her er vel å bruke lite energi på å ta seg til målet, for å så kunne fly tilbake til en base på den resterende strømmen. Bør i teorien gi en god del lengre rekkevidde for dronene. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Så ligger ikke de i USA heller da.. Du skrev "byer", og sånne finnes også utenfor USA. Saken omhandler, så vidt jeg vet, Amazon i USA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå