Gå til innhold

Dumt å kjøpe iPhone 5s nå?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt min iPhone 4s i hele seks år nå, og ser at det er på tide å kjøpe seg en ny mobil. Vil helst ha en ny iPhone til under 3000 kroner. Er det dumt å kjøpe iPhone 5s siden den ble lansert i 2013, med tanke på oppgraderinger og sånn? Vurderte også iPhone SE, men den blir altfor dyr for meg. Har lest at de ser ganske like ut, så er det egentlig noen store forskjeller? Er det lurere å kjøpe en annen billig mobil til under 3000 kroner, som er nyere? Eller har det ikke noe å si at iPhone 5s kom ut i 2013?

Litt mange spørsmål, men håper på raskt svar! Takk på forhånd. :)

Endret av søb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

SE versjonen er en del bedre på det meste, men den ser helt lik ut. 5s er ingen dårlig mobil, men begynner å dra på årene. Hva om du finner en brukt SE til ca 3000 kr? Hadde det vært ok? Da får du mer for pengene.

Lenke til kommentar

SE versjonen er en del bedre på det meste, men den ser helt lik ut. 5s er ingen dårlig mobil, men begynner å dra på årene. Hva om du finner en brukt SE til ca 3000 kr? Hadde det vært ok? Da får du mer for pengene.

Det går kanskje an. Har bare hørt andre som har dårlig erfaring med brukte telefoner, så er litt usikker...

Har det stor betydning at iPhone 5s kom ut i 2013? Vil den for eksempel være dårligere enn en nyere mobil som ble lansert i 2015/2016 i samme prisklasse? iPhone 5s kostet vel mye mer tidligere. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hvis budsjettet ditt er 3000 og du skal ha iPhone, er det ikke noe å tenke på, løp og kjøp. Telefonen er ingen racer, men hvis du ikke skal kjøre tunge oppgaver, vil den gjøre nytta et par år til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ny pris på iPhone 5s mener jeg var 5.190 kr, så dersom du får tak i en idag for 2.495, aå er det en kraftig reduksjon i pris. Men selv om den er mer enn bra nok idag, så vil nok en SE være støttet av Apple i et par ekstra. Verdt å ta med i beregningen. Men dersom du bare er ute etter en telefon som virker til grunnleggende oppgaver, så er nok 5S bra nok for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

OBS tilbyr SE 16 GB til 4000. 16 GB minne er lite, og det er mulig at Apple kvitter seg med restlageret sitt på den måten. Stort sett pleier Apple å dumpe 2-3 år gamle modeller på denne måten, men her tok det mindre enn et år. Fiasko?

Lenke til kommentar

OBS tilbyr SE 16 GB til 4000. 16 GB minne er lite, og det er mulig at Apple kvitter seg med restlageret sitt på den måten. Stort sett pleier Apple å dumpe 2-3 år gamle modeller på denne måten, men her tok det mindre enn et år. Fiasko?

"Vanlig" pris på iPhone SE 16 GB er ca 4700 kroner.  Hvis du ser på iPhone 7 og 7s så ser du at disse er satt ned (tilbud ?) med mellom 700 og 1000 kroner på alle 128 GB modeller og oppover (elkjøp, netonnet, etc.).  Så jeg tror ikke OBS gjør annet enn dem.  Setter ned prisen for å selge mere.  Men på den annen side så oppgraderte Apple minnet (doblet) fra iPhone 6 og oppover.  Lurte på hvorfor de ikke gjorde det med iPhone SE ....

Apple selger faktisk ganske mange SE modeller men de burde hatt minimum 32 GB på denne også.  16 GB blir fort i minste laget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Oppgradering er ikke noe problem, Apple er flinke til å ta vare på eksisterende kunder. Ytelse er vanskelig for meg å si noe om, men jeg vil tro at hvis du skal kjøre tunge spill, så vil skjermstørrelsen være like mye hinder som prosessoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...