Gå til innhold

Hvordan lagre/ta opp bluray filmer til innebygd harddisk i samsung bluray spiller

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Er det mulig å ta opp fra bluray til innebygd harddisk på samsung blurayspillere? Alternativt å kopiere over filmer fra ekstern harddisk til innebygd harddisk?

Det er en samsung BD-E8900N bluray spiller.

REDIGERT: HOLY SHIT jeg fant det ut, det går an å kopiere fra USB til innebygd HDD!!  :w00t:

"■  USB Flash Drive / External Hard Disk Drive (HDD):

File transfer can be done from an external storage device such as USB Flash Drive or External HDD to the Blu-ray player; however, file transfer from the Blu-ray player to an external storage device is not possible because of DRM (Digital Rights Management).

Step 1: To transfer files to the Blu-ray player, go to Menu/Home > AllShare Play locate the file to be transferred under the subfolders.

Step 2: Once the file is highlighted, press TOOLS in the remote control. A menu with the list of possible actions will appear on the right side of the screen.

Step 3: Select Send to transfer the file. You will have the option to select multiple files to transfer. Use the Enter key on the remote control to check all the files to be transferred.

Step 4: Once you have selected the files, click Send (for a single file) or Send All (for multiple files).

Step 5: A window will appear asking where to send the file/s. Select HDD to transfer the file/s to the Blu-ray player’s internal storage.

Step 6: A window will appear showing the progress of the file transfer. A confirmation message will appear once the transfer is complete. 

"

Driver og overfører nå... litt treigt men det går da!! :)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Kan kun kopiere filer til/fra HDD uten kopisperrer. Dvs ikke Blu-ray.

Ok :)

REDIGERT: Denne funksjonen på spilleren sparer meg for å kjøpe en USB-minnepinne til flere tusen kroner. Jeg kan bare overføre filmene mine til spilleren. Da gjør det ikke noe at jeg ikke gidder koble til HTPC/pinne-PC, og at jeg har solgt min playstation som jeg en stund brukte til å lagre filmer på. :)

Men neste gang jeg skal kjøpe spiller, sannsynligvis UHD spiller, blir det nok likevel samsung hvis ikke de tar vekk denne funksjonen eller hvis ingen andre produsenter har denne funksjonen på sine spillere. Men da vil jeg ha USB 3.1 port på spilleren, for raskere overføring av filmer til spilleren.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-329093

Heisann... Plutselig under avspilling av rippet bluray av filmen Elysium så kommer det beskjed om at lyden er "midlertidig avstengt" fordi "innholdet ikke er tillatt avspilt på dette apparatet. Gå til http://www.cinavia.com meldingskode 3" Hva i helvete? Spilleren er en Samsung BD-8900N hvis jeg husker riktig, og den er IKKE tilkoblet internett nå!! Kun koblet til TV med HDMI kabel og TV'en er heller ikke koblet til internett... Hjelp... Får ikke lyd på filmen. Er det et legit selskap eller nettsted, eller får jeg masse kryptovirus hvis jeg går inn på nettstedet?

Lenke til kommentar

Cinavia-teknologi er en del av systemet med beskyttet 

innhold i Blu-ray Disc-spillere.

Her kan du lære mer om Cinavia-teknologi som eventuelt begrenser uautorisert bruk av noen filmer og annen filmet underholdning på Blu-ray Disc-spillere. 

Her kan du også finne informasjon om Cinavia-meldinger som eventuelt vises av Blu-ray Disc-spilleren hvis en uautorisert videokopi spilles eller kopieres som er beskyttet av Cinavia-teknologi.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Cinavia-teknologi er en del av systemet med beskyttet 

innhold i Blu-ray Disc-spillere.

Her kan du lære mer om Cinavia-teknologi som eventuelt begrenser uautorisert bruk av noen filmer og annen filmet underholdning på Blu-ray Disc-spillere. 

Her kan du også finne informasjon om Cinavia-meldinger som eventuelt vises av Blu-ray Disc-spilleren hvis en uautorisert videokopi spilles eller kopieres som er beskyttet av Cinavia-teknologi.

Takker... Så de er såpass avanserte gitt... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...