Gå til innhold

kjøre linux med NTFS disk

neb

Anbefalte innlegg

skal innstallere dual-boot system, med fedora og windows XP.. men i innstalasjons guiden til Fedora står det at for på å dele filer mellom de forskjellige partisjonene så kan ikke disken være i NTFS.

problemet er at disken allerede er i NTFS.. hvordan gjør jeg den om, slik at jeg kan bruke filene på den andre partisjonen i Linux..?

pliis trenger hjelp!

:ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal innstallere dual-boot system, med fedora og windows XP.. men i innstalasjons guiden til Fedora står det at for på å dele filer mellom de forskjellige partisjonene så kan ikke disken være i NTFS.

problemet er at disken allerede er i NTFS.. hvordan gjør jeg den om, slik at jeg kan bruke filene på den andre partisjonen i Linux..?

pliis trenger hjelp!

Du kan kompilere inn støtte for skriving i NTFS driveren. Men det er risikabelt og filsystemet kan bli ødelagt... Uansett så er dete ikke noe problem når en kan lese fra NTFS i linux og lese i fra ext2/3 i windows(explore2fs).

Lenke til kommentar

pliis trenger hjelp!

Du kan kompilere inn støtte for skriving i NTFS driveren. Men det er risikabelt og filsystemet kan bli ødelagt... Uansett så er dete ikke noe problem når en kan lese fra NTFS i linux og lese i fra ext2/3 i windows(explore2fs).

I 2.6 er den ikke farlig, bare meegeet begrenset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...