Gintoki Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Eller får ikke jeg noe onkel tittel ofesielt før jeg har gifta meg med kjæresten? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Ingen ring = du er ingenting Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Onkel. Tror ikke ungen bryr seg med detaljer. Og om du senere gifter deg med ungens tante så er den allerede vant til å kalle deg onkel:) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Trodde dette var forskjellig fra familie til familie, jeg vet at i kjærestens familie bruker de ikke tante og onkel om de som gifter seg inn i familien engang. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 31. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2016 Filleonkel filleonkel er søskenbarnet til foreldrene dine Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Filleonkelfilleonkel er søskenbarnet til foreldrene dine Filleonkel er kjæresten til tanta til en unge. "Filletante" eller noe slikt ville vært tilsvarende kjæresten til onkelen til en unge. Altså en uekte onkel eller tante. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Filleonkel/tante er når de er gode venner med dine foreldre men de ikke er søsken. Du er onkel. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 (endret) Noen skal ha det til at mer eller mindre inngifte er "filler", men det er vanligst (og dermed riktigst) å bruke det om nære venner av foreldrene. Her ville jeg bare sagt onkel. Endret 1. januar 2017 av Isbilen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Det er ikkje noko tittel, ei heller beskytta, så kall deg kva du vil. Alle blir ikkje gift i dag, så det hadde vore tullete om sambuarar ikkje skulle få bruke onkel og tante. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Det normale er nok at du blir onkel. Fillegreiene vet ikke jeg egentlig hva er men jeg har trodd det var foreldrene sine venner. I mangel på kunnskap så kaller jeg bare mine venner for lekeonkler til min. I de familiene jeg inngår i så blir kjærester til onkler og tanter uten å være gift men du skal ikke begynne å kalle deg onkel før foreldrene døper deg først Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 https://snl.no/filleonkel Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Det er tullete om man ikke skal ha noen tittel om man ikke er gift/forlovet. Det naturlige er at du er onkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå