SirreStrikk Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 God kveld og straks godt nyttår! Jeg og samboeren bor fortiden i utlandet og studerer medisin. Vi er nå på år nr 2, og har igjen 4 år etter dette her hvor vi skal bo i utlandet.Vi ser på muligheten til å kjøpe leilighet, og bruke stipendet/lånet vi får fra lånekassen til å nedbetale lån i stedet for å betale leie. Vi ønsker et lån på ca 1,5 mill, mest sannsynlig noe mindre. Ser for meg at vi binder renten i 3 år, for å evt slippe noen overraskelse på den fronten. Vi har ingen inntekt bortsett fra jobbing om sommeren + det vi får fra lånekassen, så derfor har vi ordnet med kausjonist som kan sikre hele beløpet. Jeg har sendt mail til diverse banker tidligere i dag, og regner med å få svar over helgen, men siden jeg er så utålmodig som jeg er så lurer på hva dere tror sjansen er får å få innvilget et slikt lån? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Fra norske banker? Liten til null sjanse. Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 31. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2016 Fra norske banker? Liten til null sjanse. Ja, norsk bank. Selv om en kausjonist stiller med egen eiendom om vi ikke skulle kunne vedlikeholde lånet? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Så lenge kausjonisten kan ta lånet vill det nok gå fint, jeg kjenner mange som har gjort det samme. Men det var enklere før, og til neste år skal de jo skjerpe inn enda mer. Så jeg ville vært positiv enn så lenge. 1 Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Noen oppdatering på hvordan dette gikk? Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2017 Jepp! Vi fikk innvilget lånet, så det blir kjøp av leilighet ila de neste månedene Vi tar opp 750 000 hver, og min far kausjonerer for meg, mens hennes far for henne. Vi får ikke boliglån for unge, siden det gjelder kun leiligheter i Norge, tydeligvis. Så den effektive renten er vell på rundt 2,7%. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå