Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøp av leilighet i utlandet uten/liten inntekt (kausjonist)

SirreStrikk

Anbefalte innlegg

God kveld og straks godt nyttår! 

Jeg og samboeren bor fortiden i utlandet og studerer medisin. Vi er nå på år nr 2, og har igjen 4 år etter dette her hvor vi skal bo i utlandet.

Vi ser på muligheten til å kjøpe leilighet, og bruke stipendet/lånet vi får fra lånekassen til å nedbetale lån i stedet for å betale leie. 

Vi ønsker et lån på ca 1,5 mill, mest sannsynlig noe mindre. Ser for meg at vi binder renten i 3 år, for å evt slippe noen overraskelse på den fronten. 

Vi har ingen inntekt bortsett fra jobbing om sommeren + det vi får fra lånekassen, så derfor har vi ordnet med kausjonist som kan sikre hele beløpet. 

Jeg har sendt mail til diverse banker tidligere i dag, og regner med å få svar over helgen, men siden jeg er så utålmodig som jeg er så lurer på hva dere tror sjansen er får å få innvilget et slikt lån?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp! 

Vi fikk innvilget lånet, så det blir kjøp av leilighet ila de neste månedene :) 

Vi tar opp 750 000 hver, og min far kausjonerer for meg, mens hennes far for henne. 

Vi får ikke boliglån for unge, siden det gjelder kun leiligheter i Norge, tydeligvis. Så den effektive renten er vell på rundt 2,7%.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...