spiff42 Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Sjekket prisene på tilsvarende alternativer til AirPods (dvs helt trådløse hodetelefoner), og det viser seg at samtlige som er i salg koster like mye eller mer (flere betydelig mer). Så diskusjonen om Apple er grådige virker noe malplassert. 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Gi meg navnet på EN bedrift som IKKE vil tjene penger..lol. 1 Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 (endret) Bombe. Hadde Apple begynt å selge bæsj så hadde det blitt en kjempesuksess. Det artigste med Apple er at når de lanserer noe som ser forferdelig grellt ut så blir det brått "innovativt og snasent design".Good times Edit; Kudos til Apple selvfølgelig. De vet hvordan man tjener penger og det er jo hele poenget. Idioter finnes overalt, også i Apple-leiren. Problemet er, uavhengig av Apple, at man ikke evner å tenke selv, hverken produsenter (for alle sammen følger jo etter) eller forbrukere. Og når Samsung og alle de andre kommer med mobiler uten mini-jack, kommer ingen av Apple-haterne til å si er eneste negativt ord. DA kommer alt til å være fine and dandy, for da er det jo ikke onde Apple som står bak. All hail Apple! Alt de bryr seg om I motsetning til...?! All hail Apple! Alt de bryr seg om De bryr seg også om å lage kvalitetsprodukter som kundene liker. Mulig det, men de burde bruke litt lenger tid å kvalitetssikringen. Og det er ikke alltid kunden vet sitt eget beste. All hail Apple! Sjekka ut konkurrentene til Airpods? Dyrere alle sammen. Iallfall de man faktisk får kjøpt. Det er vel ikke nødvendigvis 100% sant, men om det var det, hva så? Dersom er dyrere produkt er bedre, så er det helt greit for meg. Vi er generelt altfor opptatt av pris. Hva med å kreve litt mer kvalitet også? All hail Apple! Metoden. Apple har tradisjonelt vært blant de som har hatt det mest langsiktige perspektivet på å tjene penger. Målet er det samme, men veien dit har vært en annen. De velger f.eks å ikke fylle maskinene med tredjepartsprogrammer for å tjene noen ekstra dollar, de gjør skikkelig design på power bricks og annet "ikke-spec"-utstyr, de gir bort verdifull programvare, etc. PC-leverandørene begynner å komme etter (og Apple har tapt seg litt), men Apple ligger fortsatt langt foran på de fleste fronter her. Jeg antar alle som klager over at Apples utstyr er dyrere enn konkurrenter kun går med fretexklær, kun spiser first price-mat og kun kjører eldgammel bruktbil også? Spekken er tross alt den samme, og de gjør den samme jobben som de dyrere alternativene. Men ikke la meg ødelegge moroa. Crapple Crapple Sau sau. Får litt motstridende signaler fra det du skriver her. Får ikke helt "Crapple Crapple Sau sau til p henge sammen med det ellers skriver. Og det du ellers skriver er jo veldig fornuftig. All hail Apple! PC-leverandørene begynner å komme etter (og Apple har tapt seg litt), men Apple ligger fortsatt langt foran på de fleste fronter her. PC-leverandørene begynner å komme etter PC-leverandøren? Ja, det gjør de definitivt, spesielt MS. En del av de andre har valgt å gjøre det på den enkle måten: kopiere Apples design. All hail Apple! Du forsto hva jeg mente. (Og skal du først være såpass pedantisk er vel Apple primært en telefonleverandør) Per i dag og om man ser på hvordan selskapet har utviklet seg, så er det vanskelig å si seg uenig med deg, men likevel en smule historieløst eller? All hail Apple! Ikke når det gjelder ikke-funksjonelle specs. Der har Apple vært fremst hele veien. På funksjonelle specs er Apple stort sett alltid litt bak. Vennligst eksemplifiser sistnevnte påstand er du snill. All hail Apple! Metoden. Apple har tradisjonelt vært blant de som har hatt det mest langsiktige perspektivet på å tjene penger. Målet er det samme, men veien dit har vært en annen. De velger f.eks å ikke fylle maskinene med tredjepartsprogrammer for å tjene noen ekstra dollar, de gjør skikkelig design på power bricks og annet "ikke-spec"-utstyr, de gir bort verdifull programvare, etc. PC-leverandørene begynner å komme etter (og Apple har tapt seg litt), men Apple ligger fortsatt langt foran på de fleste fronter her. Jeg antar alle som klager over at Apples utstyr er dyrere enn konkurrenter kun går med fretexklær, kun spiser first price-mat og kun kjører eldgammel bruktbil også? Spekken er tross alt den samme, og de gjør den samme jobben som de dyrere alternativene. Men ikke la meg ødelegge moroa. Crapple Crapple Sau sau. Sitter her med en bråte Apple produkter, ingen av dem er bedere enn andre produkter på noen måte. Ja foruten å skape hodebry med sine sære løsninger på mangt og meget naturligvis. Hadde i sin tid en bærbar pc av lavbudsjett typen med Vista, selv denne var mer stabil enn det jeg kan si om Macbook Airen jeg har.Mulig du ikke har fått med deg at fretex er brukte klær og kan like gjerne være merkeklær som noe annet, ikke at merkeklær er ensbetydende med kvalitet da. Ser forresten at de fleste som kjøper first price er de som har en iPhone, mulig det er slik de får råd til denne telefonen :-) At noen er villig til å kjøpe ny bil eller enda værre lease dem, er godt nytt for de av oss som ikke ønsker å kaste flere hundre tusen i verditap rett i dass. Selv kjøper jeg 3 år gamle biler og kjører dem herfra til helvete før de blir donert til høggern. Naturligvis kunne jeg fyllt huset med Apple produkter, men det hadde medført enten at jeg hadde måtte fullstendig la Apple styre mine valg, ikke ville det vært problemfritt med tanke på stabilitet heller (egen erfaring). Eller så hadde jeg hatt maskiner som på ingen måte ønsker å bidra til en enkel hverdag sammen med de andre produktene jeg har (oxo egen erfaring) Jeg ser på Apple produkter som plunder og heft, samt en tidstyv rundt support Dersom du ikke har møtt på problemer er du sansynligvis den perfekte Apple kunde som er villig til å tilpasse deg Apple sitt syste og ikke motsatt. Lev lykkelig videre slik :-) Har fullstendig den motsatte erfaringen som deg. Kunne kanskje likevel vurdet å tro deg, om du ikke stort sett skrev masse sludder. Å trekke frem Vista som noe stabilitetsvidunder, eller vidunder i noen som helst kategori, vil jo ikke engang Windows/MS-fantikere våge å påstå. Og om du nå synes Apple-produkter er så fryktelig mye dyrere enn andres, hvorfor kjøpe de nye i butikk? Man får jo de aller fleste til en sterkt nedsatt pris på Finn, selv de som ikke engang er pakket ut av plastemballasjen. All hail Apple! Liker dem veldig godt.Kan se på film på rommet der jeg og kona kan sette en i hvert øre og se på film uten at vi vekker unga.God lyd og sitter støpt i øra.Eneste minuset er at det ikke går an og skifte sang/volum foruten og snakke med Siri eller bruke mobilen. Håper det du mener her er at du og kona har et par hver, ikke at dere deler et par og kun får monolyd. Ellers vil jeg på det sterkeste råde dere til å kjøpe noe bedre, ikke nødvendigvis billigere. All hail Apple! Metoden. Apple har tradisjonelt vært blant de som har hatt det mest langsiktige perspektivet på å tjene penger. Målet er det samme, men veien dit har vært en annen. De velger f.eks å ikke fylle maskinene med tredjepartsprogrammer for å tjene noen ekstra dollar, de gjør skikkelig design på power bricks og annet "ikke-spec"-utstyr, de gir bort verdifull programvare, etc. PC-leverandørene begynner å komme etter (og Apple har tapt seg litt), men Apple ligger fortsatt langt foran på de fleste fronter her. Jeg antar alle som klager over at Apples utstyr er dyrere enn konkurrenter kun går med fretexklær, kun spiser first price-mat og kun kjører eldgammel bruktbil også? Spekken er tross alt den samme, og de gjør den samme jobben som de dyrere alternativene. Men ikke la meg ødelegge moroa. Crapple Crapple Sau sau. Sitter her med en bråte Apple produkter, ingen av dem er bedere enn andre produkter på noen måte. Ja foruten å skape hodebry med sine sære løsninger på mangt og meget naturligvis. Hadde i sin tid en bærbar pc av lavbudsjett typen med Vista, selv denne var mer stabil enn det jeg kan si om Macbook Airen jeg har.Mulig du ikke har fått med deg at fretex er brukte klær og kan like gjerne være merkeklær som noe annet, ikke at merkeklær er ensbetydende med kvalitet da. Ser forresten at de fleste som kjøper first price er de som har en iPhone, mulig det er slik de får råd til denne telefonen :-) At noen er villig til å kjøpe ny bil eller enda værre lease dem, er godt nytt for de av oss som ikke ønsker å kaste flere hundre tusen i verditap rett i dass. Selv kjøper jeg 3 år gamle biler og kjører dem herfra til helvete før de blir donert til høggern. Naturligvis kunne jeg fyllt huset med Apple produkter, men det hadde medført enten at jeg hadde måtte fullstendig la Apple styre mine valg, ikke ville det vært problemfritt med tanke på stabilitet heller (egen erfaring). Eller så hadde jeg hatt maskiner som på ingen måte ønsker å bidra til en enkel hverdag sammen med de andre produktene jeg har (oxo egen erfaring) Jeg ser på Apple produkter som plunder og heft, samt en tidstyv rundt support Dersom du ikke har møtt på problemer er du sansynligvis den perfekte Apple kunde som er villig til å tilpasse deg Apple sitt syste og ikke motsatt. Lev lykkelig videre slik :-) Kunne ikke vært mer enig. Har selv flere eple-produkter og alle sammen funger bra de. Men bedre enn min andre dingser med Android og Windows? Ikke på noen måte. Alle de andre fungerer problemfritt sammen, er bare apple som prøver hindre meg i å bruke produktene som jeg selv vil. Det der finnes det en enkel og grei forklaring på: brukerfeil All hail Apple! Endret 1. januar 2017 av Gavekort Flettet 11 påfølgende innlegg Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Men hvordan de ansatte som jobber i eple fabrikkene blir behandlet, er det ingen som snakker om. Skal selvsagt ikke si at det ikke er tilfellet hos konkurrentene og. Siden du skriver det selv i siste setningen, hva er det du egentlig vil frem til? Og hva har det uansett med saken å gjøre? Ta deg en idealist bolle. Nei, vent litt... det ville jo bety å skade masse kornaks, og utnytte både møllere og evt. bakere som tjener luselønn under forhold som mer eller mindre har forbedringspotensiale. All hail Apple! Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Bombe. Hadde Apple begynt å selge bæsj så hadde det blitt en kjempesuksess. Tull. Apple har også hatt produkter som ikke har solgt så bra. Så selv om merkevaren er noe folk forbinder med kvalitet så kjøper de ikke blindt. Det artigste med Apple er at når de lanserer noe som ser forferdelig grellt ut så blir det brått "innovativt og snasent design". Good times Men hvem avgjør om det ser bra ut eller ikke? At du personlig har en mening om noe betyr ikke at det representerer folk flest. Det er kanskje heller slik at Apple vet å designe ting som er annerledes, og som faktisk er bra design som folk liker. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Alt de bryr seg om Hvilke av konkurrentene bryr seg om noe annet da? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Men hvordan de ansatte som jobber i eple fabrikkene blir behandlet, er det ingen som snakker om. Skal selvsagt ikke si at det ikke er tilfellet hos konkurrentene og. Hvorfor bare snakke om ansatte i "eplefabrikkene" da, når det er like ille hos alle? Er det bare Apple som skal kritiseres, og bare fordi de er Apple? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Men hvordan de ansatte som jobber i eple fabrikkene blir behandlet, er det ingen som snakker om. Skal selvsagt ikke si at det ikke er tilfellet hos konkurrentene og. Hvorfor bare snakke om ansatte i "eplefabrikkene" da, når det er like ille hos alle? Er det bare Apple som skal kritiseres, og bare fordi de er Apple?Jeg vet ikke hvordan forholdet til konkurrentene er, men jeg har lest saker om hvordan Apple fabrikkene opererer. Kan ikke kritisere de andre, for jeg har ikke lest noe om forkastelige forhold der. Har iPhone selv, så er ikke noen android fanboy for å utelukke det. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Så svaret er altså "jeg har ikke satt meg inn i det jeg snakker om" Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Men hvordan de ansatte som jobber i eple fabrikkene blir behandlet, er det ingen som snakker om. Skal selvsagt ikke si at det ikke er tilfellet hos konkurrentene og. Hvorfor bare snakke om ansatte i "eplefabrikkene" da, når det er like ille hos alle? Er det bare Apple som skal kritiseres, og bare fordi de er Apple? Jeg vet ikke hvordan forholdet til konkurrentene er, men jeg har lest saker om hvordan Apple fabrikkene opererer. Kan ikke kritisere de andre, for jeg har ikke lest noe om forkastelige forhold der. Har iPhone selv, så er ikke noen android fanboy for å utelukke det. Hva er poenget med slikt oppgulp da? Ikke har du satt deg inn i saken, og ikke har det noe med artikkelen å gjøre. Hva prøver du å oppnå? Pokal i trolling? Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 I stedet for å krangle om totalt meningsløse tema som ikke fører noe vei, kan dere heller krangle om manglende bakoverkompatibilitet med Apples egne produkter samt et stort spørsmålstegn ved bruk av AirPods med ikke-Apple maskinvare? Jeg for eksempel kunne godt tenke meg å prøve disse, men (selvfølgelig) nekter Apple å oppgi om det finnes noen produkter enn de latest og greaterst som de selv lager som er kompatible. Ikke at dette kan bevises sånn direkte, men bare FYI så hadde jeg opplevd to tilfeller av "dedikert hat av konkurrenter" så å si. Den ene gangen så nektet en iPad lader - som teoretisk er fortsatt 5V USB lader - å lade en Samsung mobil. Den skal i teorien yte 15 watt eller noe sånt... telefonen ble ikke ladet i det hele tatt. Den andre gangen prøvde jeg Samsung ørepropper med mic+knapper i en iPad... guess what, selvfølgelig nektet iPad å gjenkjenne knappene og lagde bare noen rare lyder. Samsung derimot sliter IKKE med propper fra Apple. @kremt Å nei, grådige kapitalister prøver å tjene penger. I motsetning til deg selvfølgelig som lever kun an good vibes og fugleavføring, akkurat som Buddha i sin tid. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 I stedet for å krangle om totalt meningsløse tema som ikke fører noe vei, kan dere heller krangle om manglende bakoverkompatibilitet med Apples egne produkter samt et stort spørsmålstegn ved bruk av AirPods med ikke-Apple maskinvare? Jeg for eksempel kunne godt tenke meg å prøve disse, men (selvfølgelig) nekter Apple å oppgi om det finnes noen produkter enn de latest og greaterst som de selv lager som er kompatible. Ikke at dette kan bevises sånn direkte, men bare FYI så hadde jeg opplevd to tilfeller av "dedikert hat av konkurrenter" så å si. Den ene gangen så nektet en iPad lader - som teoretisk er fortsatt 5V USB lader - å lade en Samsung mobil. Den skal i teorien yte 15 watt eller noe sånt... telefonen ble ikke ladet i det hele tatt. Den andre gangen prøvde jeg Samsung ørepropper med mic+knapper i en iPad... guess what, selvfølgelig nektet iPad å gjenkjenne knappene og lagde bare noen rare lyder. Samsung derimot sliter IKKE med propper fra Apple. @kremt Å nei, grådige kapitalister prøver å tjene penger. I motsetning til deg selvfølgelig som lever kun an good vibes og fugleavføring, akkurat som Buddha i sin tid. Hvordan vet du at apple er problemet i ditt tilfelle og ikke Samsung? Just asking Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Apples ladere fungerer perfekt til andres enheter. Jeg har standardisert på dem og bruker dem til alt mulig. 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 (endret) Hvordan vet du at apple er problemet i ditt tilfelle og ikke Samsung? Just asking Som sagt jeg kan ikke bevise at dette er Apple sitt problem, men Apple laderen ladet ikke mobilen og Apple sitt tablet nektet å gjenkjenne ganske standard utstyr som ble tilkoblet. Audun, det var en Galaxy S 5 tilkoblet via helt standard USB kabel. Nei, den fungerte ikke "perfekt" i det hele tatt, og jeg fatter ikke hvordan man kan føcke noe så totalt grunnleggende som 5VDC. Da jeg var på reise på den tiden kjøpte jeg en billig USB lader for ca 50 kroner, og den fungerte med en gang, med samme kabel. Og jeg synes dette er ganske relevant: hvis dere går til Apple sin side for AirPods så vil dere fort se at det finnes *ingen* enheter utenom Apple som disse støtter. Kanskje er støtten uoffisiell, kanskje den finnes ikke. Kan ikke finne svar på det noen steder. Men blir ikke dette esktremt kjipt å helt bevisst ikke støtte andre enheter? Jeg har en "gammel" iPod Nano som har blåtann og til og med den støtter alt fra A til Å. Endret 3. januar 2017 av nessuno Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Hvordan vet du at apple er problemet i ditt tilfelle og ikke Samsung? Just asking Som sagt jeg kan ikke bevise at dette er Apple sitt problem, men Apple laderen ladet ikke mobilen og Apple sitt tablet nektet å gjenkjenne ganske standard utstyr som ble tilkoblet. Audun, det var en Galaxy S 5 tilkoblet via helt standard USB kabel. Nei, den fungerte ikke "perfekt" i det hele tatt, og jeg fatter ikke hvordan man kan føcke noe så totalt grunnleggende som 5VDC. Da jeg var på reise på den tiden kjøpte jeg en billig USB lader for ca 50 kroner, og den fungerte med en gang, med samme kabel. Og jeg synes dette er ganske relevant: hvis dere går til Apple sin side for AirPods så vil dere fort se at det finnes *ingen* enheter utenom Apple som disse støtter. Kanskje er støtten uoffisiell, kanskje den finnes ikke. Kan ikke finne svar på det noen steder. Men blir ikke dette esktremt kjipt å helt bevisst ikke støtte andre enheter? Jeg har en "gammel" iPod Nano som har blåtann og til og med den støtter alt fra A til Å. Såvidt jeg har sett på reviews av airpods så fungere de fint på det de har prøvd av andre bluetooth utstyr. Det at de ikke støtter andre ting er jo rett å slett bare fordi apple ikke tar seg bryderiet med å verifisere støtte for disse, og hvorfor i all verden skulle de bry seg med det uansett? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Hvorfor de skulle bry seg? Er det ikke viktig for apples kunder å vite om airpods fungerer med apple-enhetene man har? AtW Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 (endret) Jo, det er nok også derfor de har en fin og oversiktlig liste over akkurat det på nettsidene sine. Airpods er forøvrig helt vanlig Bluetooth. De skal funke med alt utstyr som støtter standarden. Endret 3. januar 2017 av Audun_K Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Jo, det er nok også derfor de har en fin og oversiktlig liste over akkurat det på nettsidene sine. Airpods er forøvrig helt vanlig Bluetooth. De skal funke med alt utstyr som støtter standarden. Ok, jeg forsto det som det feks ikke var klart at de støttet ipod nano, mulig jeg misforsto han. AtW Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 (endret) Han sier det jo selv - den har Bluetooth. Folk klarer virkelig alltid å finne noe å klage på. Selvsagt kunne Apple laget en liste over alle ting de noensinne har laget som støtter BT, men litt må da folk klare å tenke seg frem til selv også. Endret 3. januar 2017 av Audun_K Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Alt de bryr seg om i motsetning til alle andre store selskaper som kun bryr seg om at alle i verden har det bra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg