Sigrs Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 (endret) Hei! Jeg skal overta familiens gamle stasjonære, jeg ser den bruker en gammel 3.5 HDD og lurer på om jeg må gjøre noe spesielt for å bytte til 2.5 SSD? Dette blir første gangen jeg bytter noe på en PC, er det noe som er vittig å passe på? edit* SSDen jeg vurderer å kjøpe: https://www.prisguide.no/produkt/hyperx-savage-ssd-240gb-237449 Endret 30. desember 2016 av Sigrs Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Burde ikke by på noe problemer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 1. Sjekk at 3,5" har SATA tilkobling og kjøp en SSD som også har SATA 2A. Hvis du har tenkt til å overføre OS, programvare og data til den nye, les en guide på hvordan man kloner innholdet fra en disk til en annen. 2B. Hvis du har tenkt til å installere OS, programvare helt fra bunnen av på den nye, sjekk at du har installasjons-CD eller lignende, samt gyldig lisens til å gjøre det. Lenke til kommentar
Sigrs Skrevet 30. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2016 Takk for svar, begge har SATA, men SSD har en nyere versjon(?) står SATA III og er 6Gb/s imotsetning til HDD med 3Gb/s. Har installert OS før, men takk for tipset uansett Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Det skal ikke være noe problem at de har ulik SATA-generasjon. Lenke til kommentar
Sigrs Skrevet 30. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2016 OK, takk for svar igjen Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Eneste lille jeg kan tenke meg er at ikke alle kabinett har plass for 2.5" disker så du får ikke festet denne der de andre diskene er lagret. Dette gjør ingen verdens ting med en SSD så lenge du får kilt den fast en plass så den ikke kommer borti elektronikken inni og lager en kortslutning. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Det løser man lett med dobbeltsidig tape, borrelåstape, gaffa, to skruer, strikk, strips eller lignende. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Om man ikke flytter så mye på kabinettet går det fint å ha den liggende løst også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå