Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når man aldri har passet inn

Anbefalte innlegg

Er det greit å være lite sosial for å skjerme seg selv fra å bli dømt av andre som en raring fordi man ikke passer inn noe sted?

Jeg har slitt med annerledeshet lenge, det kan være en belastning. Jeg har ikke sosial angst for såvidt, men har lite til felles med folk, som det vil være naturlig at jeg omgås, velger derfor å ikke være sosial.

Mye folk prater om syns jeg dessverre er kjedelig, slitsomt eller noe jeg ikke kan relatere til.

Jeg er ikke ensom, men folk vil tro jeg er ensom, folk vil tro jeg er usosial og at jeg er overlegen :-/

Andre som sliter med samme?

Anonymous poster hash: eb795...cbf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Du behøver vel ikke forsøke å passe inn for å tekkes andre

Vær det du vil være hele tiden

Jeg passer ikke ikke inn noen spesielle steder men likevel er det rom overalt for å være meg selv hele tiden

Slapp av og vær fri fra andres konsepter

Lenke til kommentar

Hei og takk for innlegget ditt. Jeg er nok i samme kategori. Ver glad du er annerledes. Som du sier selv, du er ikke ensom, så hva vil du forandre? At du ikke deler samme verdier som samfunnet rundt deg, ser jeg på som en styrke.

Men som Fuglien sa engang: Pass på flokken din. Av og til er det greit å presse seg selv til å være rundt andre mennesker. Late som om man er intr i det de har å si.

Anonymous poster hash: 78a3c...084

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Den viktigste personen er bestandig den du er sammen med, og er du alene er det du selv som er den viktigste person

Så det er ikke noen egentlig forskjell eller skille mellom det å være oppmerksom på seg selv eller en annen, fordi resultatet må bli gevinst hver gang. Når man er flere er det vinn vinn, og er man alene med seg selv er det 360° vinn

Sørg bare for å slippe personene mellom hvert møte, og unngå å bære med deg vekten av flere

Tom og våken :)

Lenke til kommentar

Jeg har nok ikke høy nok IQ til å bli medlem av mensa, men trives nok med svært inteligente folk,

jeg er ganske intuitiv og fantasifull, så intelligente folk trives ofte i mitt selskap også, det er med nytenkende, ukonvensjonelle, åpne, fordomsfrie, rolige intelligente mennesker jeg trives best :-P 

Egentlig har jeg ikke noe hastverk for å endre noe i mitt sosiale setting, jeg er jo ikke ensom, men det forventes at man er sosial, og man blir spurt om dette i enkelte sammenhenger. Hvis man sier: nei jeg er ikke så sosial, nei, så blir dette noen ganger betraktet som nesten enslags skavank.

Lenke til kommentar

Jeg har nok ikke høy nok IQ til å bli medlem av mensa, men trives nok med svært inteligente folk,

jeg er ganske intuitiv og fantasifull, så intelligente folk trives ofte i mitt selskap også, det er med nytenkende, ukonvensjonelle, åpne, fordomsfrie, rolige intelligente mennesker jeg trives best :-P

Egentlig har jeg ikke noe hastverk for å endre noe i mitt sosiale setting, jeg er jo ikke ensom, men det forventes at man er sosial, og man blir spurt om dette i enkelte sammenhenger. Hvis man sier: nei jeg er ikke så sosial, nei, så blir dette noen ganger betraktet som nesten enslags skavank.

Kan jeg spørre hvor du bor? Ikke navnet altså, men kan det være en idé å flytte til en større by? Bor selv i en liten bygd hvor alt er rimelig gjennomsiktig. Jeg som da holder meg mest for meg selv, blir betraktet som en einstøing, noe jeg forsåvidt er... Men har hørt endel rykter som er mildt sagt fantasifulle. Og også sårende. Det jeg mener å si er at det kanskje er lettere for sånne som oss å bli litt anonyme. Samfunnet bombarderer oss med normer vi "må" følge og vi som ikke passer helt inn, kan ikke gjøre annet enn å ta vare på oss selv...

Anonymous poster hash: 78a3c...084

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det greit å være lite sosial for å skjerme seg selv fra å bli dømt av andre som en raring fordi man ikke passer inn noe sted?

Jeg har slitt med annerledeshet lenge, det kan være en belastning. Jeg har ikke sosial angst for såvidt, men har lite til felles med folk, som det vil være naturlig at jeg omgås, velger derfor å ikke være sosial.

Mye folk prater om syns jeg dessverre er kjedelig, slitsomt eller noe jeg ikke kan relatere til.

Jeg er ikke ensom, men folk vil tro jeg er ensom, folk vil tro jeg er usosial og at jeg er overlegen :-/

Andre som sliter med samme?

Det er ikke noe feil med deg.  Du er bare introvert.  Jeg har det på akkurat samme måte som det du skriver.  Jeg synes du skal ha som nyttårsforsett å godta den du er.

http://buzzit.no/6-ting-innadvendte-mennesker-reagerer-annerledes-enn-alle-andre-pa/

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg ville ikke identifisere meg så mye med å være såkalt "spesiell", fordi da blir man så lett en sånn derre spesiell type i seg selv, og så må man liksom være spesiell hele tiden, som igjen blir ett slags fengsel etter hvert og muligens ett objekt som andre kan spinne fantasiene sine rundt ..

Mye enklere å ta det for det det er, altså at man trives med litt andre ting enn det som er mest vanlig for folk flest, og ikke gjøre mer ut av det enn som så.Ikke behøve å være være noe eller måtte bli noe som helst annet enn ett levende vesen som har full frihet til å være i samsvar med de forutsetninger som befinner seg i det rommet man beveger seg i

:)

Lenke til kommentar

Mange der har syndrom eller problemer med å passe inn sosialt. Anbefales ikke selv om man har tilstrekkelig IQ.

Det der høres ut som en ren fordom.

TS selv er en person som har problemer med å passe inn sosialt. TS beskriver det blant annet gjennom problemer med å relatere til andre, og en manglende interesse for dagligdags "small talk". Mensa kan være et støttehjul.

Mensa har mange sosiale arrangementer og ukentlige treff, avhengig av hvor i landet man bor. Samtalene er sjeldent like kjedelige som de man finner ved lunsjbordet på jobben. Og om man endrer tema til noe man selv er interessert i, skal man heller ikke leite lenge etter entusiasme, engasjement og konstruktive tilbakemeldinger.

Det finnes nok også en hel del medlemmer som ikke er lette å sosialisere med. Men det er også gjerne dem som ikke deltar på sosiale arrangementer.

TS, når det gjelder selve opptakskravet, kan du teste deg selv gratis på mensa.no. Det er ikke så vanskelig. Bare tenk logisk, noe jeg er sikker på at du allerede gjør.

Lenke til kommentar

Du er helt normal og er det jeg kaller for en lone wolf..

Jeg er som deg.. Er en gutt på 20 som liker for det meste å være med meg selv/ med mine 2-3 nærmeste venner en gang iblant..

Jeg liker å jobbe, tjene penger og spare opp til fremtidige investeringer. Som oftest drar jeg på treningssenteret på lørdager og trener istedenfor å dra ut på lørdager. 

Anonymous poster hash: 73547...0e2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tror jobben det tar å beholde illusjonen "ensom ulv" er den beste jobben for ensomme ulver

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...