Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor er bittorent så mega treigt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Største jeg har sett var 15GiB. Dét er torrenten sin det. :)

Største jeg har fullført selv var ~ 9 GiB.

jeg har bare hatt en på halvåparten(4.5gb) :cry:.

Jeg har en port som jeg bruker til p2p og den fungerer meget greit(6346) trenger ikke flere. Mest sansynlig skyldes den lave hastigheten hastigheten til personene du laster opp fra.

Prøv ulike klienter,anbefaler shareaza :w00t:

Lenke til kommentar

.torrent ruler, bruker selv PTC. Min erfaring er at Shareaza sammen med f.eks PTC krasjer begge deler, bruk bittorent-klienten alene. Er det nok seeds makser den gjerne inn-kapasiteten min.

Klarer egentlig ikke å finne minus med denne formen for sharing. Okay da, kanskje en, men den finner man ut; det har intet med kapasitet å gjøre.

Lenke til kommentar

Til dere som sier "bittorrent er drit, dc er bra", så må jeg bare si at da har dere sannsynligvis ikke funnet de rette serverene hvor alle filmer,musikk og spill ligger før noen i dc-nettverket i det hele tatt har dem. Når det gjelder hastighet, så er disse serverene overkill for de lusne adsl-linjene i norge.

Lenke til kommentar
Fordi noen må uploade også... og folk har vanligvis DSL, dvs de laster ned fortere enn de laster opp.

Nåja, DSL har like stor opplast- som nedlastningshastighet.

Uansett, husk å holde nedlastningsvinduet så lenge oppe som mulig. Da får du delt mer og fellesskapet blir bedre. En grei regel er å laste opp like mye som man laster ned. Selv laster jeg mye mer opp en ned.

Lenke til kommentar

Men, det står jo at jeg kan laste ned i en hastighet på 288 kb/s, ikke at det kan gå så fort.. Men jeg er kobla opp mot seks "peers" , og det står "(maximum (f.eks) 158kb/s)"

Noen som vet hvorfor??

Også laster den ned treigt.. Ja, får la det stå på og satse på at det går bedre etterhvert..

Lenke til kommentar
Men, det står jo at jeg kan laste ned i en hastighet på 288 kb/s, ikke at det kan gå så fort.. Men jeg er kobla opp mot seks "peers" , og det står "(maximum (f.eks) 158kb/s)"

Noen som vet hvorfor??

Også laster den ned treigt.. Ja, får la det stå på og satse på at det går bedre etterhvert..

Nedlastningshastigheten er også proposjonell som opplastningshastigheten. Har du f.eks. 10 kb/s opplastningshastighet, får du som oftest lik nedlastningshastighet.

Og 6 peers er ikke veldig mye. Hadde du vært oppi 100 hadde det vært noe annet.

Lenke til kommentar
Fordi noen må uploade også... og folk har vanligvis DSL, dvs de laster ned fortere enn de laster opp.

Nåja, DSL har like stor opplast- som nedlastningshastighet.

Uansett, husk å holde nedlastningsvinduet så lenge oppe som mulig. Da får du delt mer og fellesskapet blir bedre. En grei regel er å laste opp like mye som man laster ned. Selv laster jeg mye mer opp en ned.

Lan T1 og T3 har samme download speed som upload speed.....

Dsl er for eksempel 1.4 mbit download og 0,556 mbit upload.

Bare litt fakta fra meg og eg irriterer meg grundig over utsagn som "Bittorent er dritt" og videre.. Har dere ikke noe positivt eller noe med saken og si så hold kjæft..

Mvh.

AMD-GNom

Lenke til kommentar
Til dere som sier "bittorrent er drit, dc er bra", så må jeg bare si at da har dere sannsynligvis ikke funnet de rette serverene hvor alle filmer,musikk og spill ligger før noen i dc-nettverket i det hele tatt har dem.

Ehm. Det virker som du ikke helt forstår hvordan protokollen virker. Det er bare selve metadataene (.torrent-filene) som vanligvis ligger på servere (hvor de ligger er transparent for brukeren, riktignok), dataene får man fra andre brukere.

Og jeg vet om flere dc-brukere som har dump/pre-axx og 10/100mbit, så du er litt vel bastant i denne påstanden din.

DaRe_deVIl: Det var muligens meg. Men jeg er ikke synsk.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...